Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Depression

124

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Nanna ja øverst oppe på forsiden af sysikringen , som du siger lægerne. står der adresse hvor lægen bor . og et telefon nr. så er det den du skal ringe til og hvis du ikke kender navnet på din læge . kan du fortælle din cpr nr , så kan de i lægehuset se hvem du plejer at være inde ved. du har også lov til til at tage en anden læge i samme lægehus , de arbejder sammen. Du kan ringe på hverdage fra 9 til 16 og få en tid hos sekrætæren til den læge du vil ind til. hvis du ukke ved hvad der er galt med dig hvis du er syg skal du ringe i lægens telefon tid. 8-9 om morgenen. håber du finder ud af det . smil
  • Indstillinger
    Okay tak:)
    Hvad er det for noget med lægens telefontid?
  • Indstillinger
    Hej Nanna om morgenen fra kl. 8 til kl 9 kan du tale med din egen læge i telefonen, hvis du en dag får en virus eller andet sygdom du ikke ved hvad er.så fortæller lægen hvad du kan gøre ved sygdommen , eller om du skal komme til læge og have medicin. Men med din depression her ved du at du skal til læge , så kan du få en tid hos sekretæren , til lægen i denne uge . held og lykke
  • Indstillinger
    Okay tak for hjælpen :)
  • Indstillinger
    Hej.

    Jeg er en pige på 15, og jeg har det på præcis samme måde, og det har jeg haft i et godt stykke tid nu. Jeg troede egentlig det var gået over, efter sommerferien, men der viser sig, at det er det nok ikke. Jeg føler mig stadig ensom, og nogen gange usynlig. Der skal ikke ret meget til, før at jeg begynder at græde. Tit får jeg bare den følelse at jeg bare vil forsvinde væk for altid. Og jeg har faktisk gået rundt med nogle selvmords tanker.

    Jeg ved ikke om jeg har en depression, og jeg tog det egentlig ikke særlig seriøst, indtil jeg så de her indlæg. Men nu kan jeg da godt se, at den er hel gal med mig.

    Grunden til at jeg har det sådan, er fordi at jeg blevet mobbet. Og det værste var at folk ikke rigtig lagde mærke til det, fordi at det var skjult mobning, så det var svært at snakke med folk om det.
  • Indstillinger
    Hej lonely det er godt du nu er kommet frem med , de problemer som du har , det er flot du fik mod til det. Jeg ved hvad du går igennem ligenu . jeg er selv blevet mobbet. i gennem 9 år . når du går i skole og er barn tåler du ikke drilleri, og det er faktisk helt normalt , da børns hjerne faktisk først er udviklet til at forstå frække. skøre, galjen hurmor. som man siger det modsatte af det man mener. men andre børn kan godt bruge humor uden selv at forstå hvad det betyder, for de har hørt voksne sige sådan, og den der mobber dig har selv nogle problemer , som gør at han eller hun er bange for selv at blive mobbet, derfor vil alle mobbe, og ikke selv være den der mobber. Det er synd for dig at det er dig det går ud over. men de har fundet et sted hvor du er svag i forhold til dem, du er nok det der heder et sensitiv menneske . der er følsom for hvad omgivelserne gør og siger, ellers havde du forsvaret dig imod dem . men det kan du ikke få dig selv til , eller er bange for dem . og angsten kan gøre dig hjælpeløs. Istedet for at blive vred på dem der mobber dig, bliver du vred på dig selv , og straffer dig selv, og fortæller dig selv du er for dårlig , derfor kommer selvmords tankerne til dig . det er ikke unormal at få disse tanker når man som du er i en nødsituation. det er klart du føler at være usynelig. for faktisk kunne det være godt i den klasse at være lidt gennemsigtigt, så de ikke kunne drille dig . og være efter dig . Jeg havde en tanke der lignede lidt bare man kunne skjule sig , for dem der hele tiden holdt øje med mig. Du skal have hjælp til at få mobningen stoppet , af dine forældre , og lærere på skolen , er det 9 Klasse du går i , eller bede om at blive flyttet til en anden skole og få læge hjælp med psykriatrisk terapi. Jeg får også selvmordstanker en gang imellem , det tror jeg mange mennesker gør. når det hele er håbløs. men du skal være på forkant med tanken , ikke have de ting i huset som trækker en til tanken. og hvis tanken kommer så tænk på nogle mennesker du elsker meget højt. og du ikke vil være foruden. Jeg bruger min seng når jeg har det sådan, ligge i sengen under en dyne jeg kan mærke trykheden fra. så gør man ikke så meget dumt. og bliver der til tanken er væk. Du er også en stærk person , det kræver en stærk person , at blive hakket på. og at være stædig for at kan leve. så du har mange gode styrker. Du skal til at bruge dine styrker mere . at stole på dig selv, at du er en unik person her i verden , der findes ikke to af dig. Du er en faither kæmper , der vil livet. og en dag når du får det bedre med dit selvvær skal du vise dine rigtige venner hvem du er og hvad du kan. og de vil misunde dig for hvad du kan. og du må prøve at få styrke til ikke mere at finde dig i at andre bøjer nakken på dig. og få sejers føelse og jeg tror du vil blomstre op med god arbejde og hårdt arbejde med terapi. men forsøg nu om du kan få hjælp til at skifte skole , skoleåret er lige startet , så tror godt du kan flytte nu. held og lykke . skriv igen hvis der er noget du gerne vil fortælle smil
  • Indstillinger
    Hej spider.

    Du har helt ret i alt hvad du siger. Jeg er et meget følsomt menneske, og jeg tager det meget tungt, når folk siger noget grimt, eller dumt om mig.
    Og det er ikke bare én person der mobber, det er en hel gruppe. Og jeg tør nemlig ikke at sige noget til dem, for jeg ved at det vil gøre mig mere til grin, og jeg er jo ret bange for dem.

    Jeg føler mig faktisk lidt gladere nu, men jeg er bange for at det måske bare er fordi, at jeg har lært at gemme alle de dårlige følelser væk, og at de så lige pludselig vil komme frem igen, og vil tage rigtig hårdt på mig.

    Og mange tak for de gode råd. Dem vil jeg tage til mig (-:
  • Indstillinger
    Hej Lonely :-P
    Jeg ved præsis hvordan du har det. Det hele startede også for mig som en slags mobning.
    Det startede med at jeg kom ind i de "populæres gruppe" hvis du forstår, og blev venner med dem. Men det var nu mere sådan som om jeg var en lille hundehvalp der fulgte efter dem. Jeg havde droppet alle mine andre venner for dem bortset fra 1, som jeg så har fortrudt jeg har gjort da jeg aldrig er blevet venner med dem igen:/ Men så en dag ville "de populære" bare for sjov hade mig så lige pludselig blev jeg skulder skubbet, set igennem og de skrev onde ting til mig. Og det har jeg så taget meget hårdt på mig. Og det er det der har taget så hårdt på mig.
    Jeg er egentlig gode venner med dem her idag, men de ved heller ikke hvad de har ødelagt for mig.
    Hvis du har en nær veninde så snak med hende om det og fortæl hende det hele, det har jeg gjort og det har lettet det lidt op.
    Vi har også haft ringet til lægen og bestilt en tid, så imorgen skal jeg faktisk der op.
    Men det er også på tide da det hele er begyndt at være rimeligt alvorlig. Da jeg en dag havde tænk mig at tage overdosis, jeg kom op på 3 smertestillende og 3 andre slags, jeg fik det så dårligt at jeg stoppede.
  • Indstillinger
    Hej Lonely :-P
    Jeg ved præsis hvordan du har det. Det hele startede også for mig som en slags mobning.
    Det startede med at jeg kom ind i de "populæres gruppe" hvis du forstår, og blev venner med dem. Men det var nu mere sådan som om jeg var en lille hundehvalp der fulgte efter dem. Jeg havde droppet alle mine andre venner for dem bortset fra 1, som jeg så har fortrudt jeg har gjort da jeg aldrig er blevet venner med dem igen:/ Men så en dag ville "de populære" bare for sjov hade mig så lige pludselig blev jeg skulder skubbet, set igennem og de skrev onde ting til mig. Og det har jeg så taget meget hårdt på mig. Og det er det der har taget så hårdt på mig.
    Jeg er egentlig gode venner med dem her idag, men de ved heller ikke hvad de har ødelagt for mig.
    Hvis du har en nær veninde så snak med hende om det og fortæl hende det hele, det har jeg gjort og det har lettet det lidt op.
    Vi har også haft ringet til lægen og bestilt en tid, så imorgen skal jeg faktisk der op.
    Men det er også på tide da det hele er begyndt at være rimeligt alvorlig. Da jeg en dag havde tænk mig at tage overdosis, jeg kom op på 3 smertestillende og 3 andre slags, jeg fik det så dårligt at jeg stoppede.
  • Indstillinger
    Hej Nanna :-)
    Det er dælme en træls historie :/
    Jeg har også lige fået en snak med min mor, om hvordan jeg har det, så nu har vi også bestilt en tid hos lægen. Så nu må vi se hvad de siger :-)

    - Hvis du har lyst, må du gerne skrive tilbage, om din tur til lægen. Men kun hvis du har tid og lyst ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.