Bivirkninger af ny Eltroxin evt. manglende effekt
Er der nogen der har tænkt på, at bivirkningerne der berettes om, også kan ses som "manglende virkning"! Jeg har både oplevet og læst om de fleste symptomer, folk beskriver som bivirkninger af ny Eltroxin, som værende stofskiftesymptomer i almindelighed - både inden man bliver medicineret, men også på den gamle Eltroxin. På den gamle Eltroxin er der jo også en del, der kun får formindsket deres stofskiftesymptomer, men aldrig er kommet derhen, hvor de føler sig som før de blev stofskiftssyge! Jeg tænker, at den nye Eltroxin måske da virker endnu dårligere end den gamle - for nogen! For dem, hvor den gamle Eltroxin virkede beklagelsesfrit, får de måske disse symptomer - altså som jeg tænker, kan være stofskiftesymptomer, fordi den nye Eltroxin simpelhen har dårligere effekt!
En del stofskiftesyge, som stadig havde mange symptomer på den gamle Eltroxin, vælger simpelhen Armour! Tørret griseskjoldbruskkirtel som var vores bedstemødres stofskiftemedicin (det er altså en alm. hvid pille), og får det bedre på den medicin, fordi den indeholder flere hormoner, som skjoldbruskkirtlen naturligt producere! Se evt. mere på http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/index.php og http://www.overgangsalderen.net/forum/f ... .php?f=377
En del stofskiftesyge, som stadig havde mange symptomer på den gamle Eltroxin, vælger simpelhen Armour! Tørret griseskjoldbruskkirtel som var vores bedstemødres stofskiftemedicin (det er altså en alm. hvid pille), og får det bedre på den medicin, fordi den indeholder flere hormoner, som skjoldbruskkirtlen naturligt producere! Se evt. mere på http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/index.php og http://www.overgangsalderen.net/forum/f ... .php?f=377
Kommentarer
I dag har jeg for første dag taget Euthyrox (foreløbig købt på nettet). Det lyder nok lidt vildt i andres øre, men allerede efter få timer i dag, konstaterede jeg at jeg følte et langt bedre velvære. Kl. er nu 17.05 og jeg har ikke haft hovedpine, er langt mindre træt, føler en lethed i kroppen, ingen muskel- og ledsmerter. Da er da bare helt vildt pragtfuldt.
Mit lave stofskifte har altså også givet muskel- og ledsmerter, som under andre omstændigheder også ville kunne minde om fibromyalgi. Så det vil undre mig, hvis fibromyalgi skyldes stofskifteproblemer, som omtalt ovenfor.
Hilsen
Lone
Du glemmer vist at de stofskiftepatienter der oplever massive bivirkninger har blodprøver der viser at stofskiftet ligger fint, så derfor handler det ikke om biooptagelsen, som du skriver, men om bivirkninger !!!!
Men den nye Eltroxin har også problem med biooptagelsen, så nogen patienter har været så uheldige at have haft både symtomer af for lavt stofskifte og massive bivirkninger.
Og nej det er sgu ikke skide populært det du har skrevet for du underkender en masse menneskers lidelser -- måske har du bare ikke fået tænkt dig helt om før end du skrev dit indlæg.
Hilsen Prik
Nej da, det er da ikke upopulært at sige noget herinde. Det er da et frit forum.
Du udviser bare uvidenhed med det du skriver. For der er intet i vejen med biooptagelsen af ny Eltroxin. GSK har jo netop udført bioækvivalensforsøg som viser, at der optages samme mængde af det aktive stof i menneskekroppen med den nye formulering som den gamle formulering.
Medmindre du vil påstå, at GSK's forsøgsresultater er fup eller manipulerede, så kan det jo ligesom kun være bivirkninger, vi er blevet syge af.
Hvis "i menneskekroppen" betyder, hvad der kan måles i blodbanen, er vi jo igen derhenne, hvor mange netop ikke har det godt, uanset at blodprøven er normal. Det som også debatten om den ny Eltroxin drejer sig om.
Det er jo ikke tilstrækkelig at vide, hvad er flyder rundt i blodbanen, men bl.a. hvordan optagelsen og omdannelsen fra T4 til T3 er!
Nu er det måske heller ikke væsentligt, hvad man kalder problemerne ved den nye Eltroxin, men jeg syntes bare det var pussigt, symptomerne var så identiske med symptomerne på lavt stofskifte!
Langt mere væsentligt er det, at effekten af også den gamle Eltroxin (måske stofskiftemedicin generelt?) for rigtig mange er så langt ringere end lægerne vil anerkende, hvilket får patienterne til at tro på, at de har mange andre problemer så som psykiske lidelser!
Petra 1 - hvor har du læst om at Armour Thyroid er blevet ændret og har gjort folk "syge".
Kikki58/Lone - hvad mener du med nedenstående?
"Mit lave stofskifte har altså også givet muskel- og ledsmerter, som under andre omstændigheder også ville kunne minde om fibromyalgi. Så det vil undre mig, hvis fibromyalgi skyldes stofskifteproblemer, som omtalt ovenfor."
Du skriver, at dine muskel- og ledsmerter forsvandt sammen med dine andre stofskifteproblemer, her da du begyndte på Euthyrox. Siger du dermed ikke, at du ved at afhjælpe dit lave stofskifte, afhjalp evt. fibromyalgiproblemer? Jeg har bl.a. læst en beretning herinde på nettet, om en yngre kvinde, der har kureret sig selv for fibromyalig ved bl.a. at tage stofskiftemedicin (først Eltroxin senere Armour).
her blandt andet. vh Petra
Ja jeg tænkte nok at jeg ville blive beskyldt for ikke at tænke mig om inden jeg svarede, det var det jeg mente med at det var upopulært herinde. Men debat skader jo sjældent så længe den baseres på fakta. Til dit udsagn om at der er patienter med normale tal som har symptomer så er det jo kendetegnende for stofskiftepatienter, altså at de kan ligge inden for normalområdet som det er defineret og så stadig være syge (mig selv inklusiv).
Svar Goejen6.
Mht biotilgængeligeheden så er det jo sådan at der er tale om statestik og at der i mindre studier fra GSK godt kan vises at der ikke er forskel, men at når man så implementerer det til 200.000 patienter at så er der et par 1000 som vil falde uden for. Så nej jeg udviser bestemt ikke som beskyldt uvidenhed, tværtimod. Det kan ikke siges bedre end her:
Any brand or formulation change can affect the bioavailability of a medicine (how a medicine is absorbed, metabolised and excreted). As the assessment of bioequivalence is based on population statistics, even where bioequivalence is proven for two medicines, it is possible that a small proportion of patients may experience either an increased or decreased therapeutic effect when changed from one product to another. This occurs because of an individual's variability in how the medicine is absorbed, metabolised, and excreted.
For medicines that have a wide therapeutic index, i.e. the safety and efficacy of the product remains unchanged across a broad range of plasma levels of the medication, the effect of individual variability on bioavailability is likely to be unnoticeable and very few patients will report adverse effects.
For medicines that have a narrow therapeutic index (as with levothyroxine), small changes in its bioavailability may alter the plasma levels leading to either decreased or increased therapeutic effect. This means that it is expected that a small number of patients treated with levothyroxine will invariably notice an increased or decreased therapeutic effect. A common misconception is that the bioequivalence acceptance range correlates to 20% - 25% variability between the two medicines. The design of bioequivalence studies, as conducted for Eltroxin, correlates with a potential Type 1 error of up to 5%. This means that there is a 5% chance of two medicines being incorrectly judged bioequivalent when the bioequivalence acceptance criteria is met.[1] To further reduce this risk additional parameters are evaluated, such as the comparability of dissolution profiles, and a full evaluation of the product as described above.
It is also important to note that even when a medicine meets the statistical requirements for bioequivalence there will still be a portion of the population whose individual variability falls outside the normal distribution. This is because bioequivalence studies are performed in a statistically significant sample of the population.
De er nu skyld i at jeg i over et halvt år både har haft for lavt, men også i en periode har haft for højt stofskifte og at jeg endnu ikke er reguleret ind. Jeg lever også med en forøget risiko for blodprop da jeg pga det lave stofskifte har fået mega højt kolesteroltal.
Det synes jeg faktisk glaxo skal stå til ansvar for !!!!!!!!!!!