Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Rystet over 'ny eltroxin' - er vi kun andenrangs borgere?

1356710

Kommentarer

• Hej Albin
    Hvad med at bestille en tid hos en privat endokrinolog -ved at Hans Perrild har konsultation i Kbh
    Dit liv er for godt til at vente på tid i Glostrup
    Hilsen Kirsten
  • tak for oplysningen, jeg prøver at få fat i ham.
    hilsen albin
  • hvorfor kommer der ikke flere indlæg,mystik, mystik???
  • Hej Albini.

Hvad synes du, du mangler af indlæg ?

Nogle gange synes man nemlig at man 'vader' rundt fra tråd til tråd og skriver det samme.

Jeg kan da fortælle at jeg som dig, også blev indlagt på hjerteafdelingen til observation, men at der ikke var noget i vejen. at det højst sandsynligt var Ny Eltroxin. Jeg skiftede til Euthyrox, kørte til Sverige og købte første portion og fik så tilladelse til det igennem min læge. Jeg nåede dog at blive så syg, at det her ikke går helt nemt for mig. Jeg måtte ret langt ned i dosis, og er nu på vej op, stille og roligt. Har stadig nogle gener. Men ikke trykken for hjertet.

Jeg håber det snarligt lykkes dig at få anden medicin.

Kh gitte
  • Nej du er bestemt ikke alene, jeg har nu fået Euthyros fra udlandet.

Efter 5-6 dage kunne jeg mærke en væsentlig forandring, efter ca.6 uger var min mave blevet normal igen det er guld værd.

Jeg gik i ca. 6 måneder hvor jeg havde det forfærdelig, og talte for døve ører ved lægen.
    Jeg var virkelig desperat, da jeg endelig besluttede mig for at kontakte lægemiddelsstyrelsen, og først da begyndte der at ske noget, for jeg fik at vide det var Eltroxinen skyld. Alle de symtomer jeg beskrev var dem de fik indberettet og blev bedt om at gå til læge hurtigst muligt for at få foretaget nye blodprøver.
    Hvilket viste mit stofgifte ganske rigtig var alt for lavt, og så insisterede jeg på at prøve Euthyrox, som lægemiddelstyrelsen havde anbefalet mig.

Det var en rigtig beslutning.

Det er bare for skrapt at man skal være sin egen læge, og at man selv skal undersøge forholdende.
    Hvis jeg ikke selv havde taget teten kunne jeg leve resten af mit liv på Eltroxin, og have det elendigt, og det gør mig SGU Vred.

Jeg lever i forvejen et liv med stærke kroniske smerter og det er rigeligt nok for mig.
  • Okay nu blir jeg lidt nervøs. Jeg tager selv eltroxin og har intet hørt om den nye eltroxin. Hva er der galt med den??? :o(

VH Karina
  • Til Karina 1977

Gå ind på den tråd der hedder ekstrabladet 28.9.2009 der ligger et link til ekstrabladet og læs lidt omkring her på trådene og vil du finde ud af hvad "der er galt". Men du skal jo tage udgangspunkt i dig selv og hvordan du har det.
    Hilsen Prik
  • wow,
    jeg har det lige som karina. jeg har selv taget den ny eltroxin i et halvt år, og faldt tilfældigt over denne debat. det gør mig meget nervøs at læse om alle jeres oplevelser. vil kontakte min læge imorgen!
  • Der er jo ingen grund til at blive nervøs hvis man har det godt på ny eltroxin så er det jo fint, men har man ikke det skal man selvfølgelig reagere og få noget andet. vh Petra
  • Ja, jeg faldt om 27 januar på et offentligt sted og blev indlagt ligeledes på hjerteafd. i roskilde.

Har haft mange "anfald" som startede med voldsom tørst ledsaget af hedestigning ( som aldrig ellers) og kvalme svimmelhed.Blev blot udskrevet dagen efter idet det ikke var hjertet mente man. Men jeg har haft det meget skidt sidenhen og ondt ved hjertet har nu nærmest hovedpine det meste af tiden. Og det er det eneste sted jeg aldrig før har haft ondt. Nu er der skrevet så meget i tidens løb så det er bare at starte fra en ende, det var der jo ikke dengang...............Bor i en vanskelig kommune hvor jeg ikke får vedligeholdelses træning som jeg har brug for.....og har været på min bopæl næsten som i et fængsel sidenhen.............
Log in eller Registrér for at kommentere.