Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Får I det bedre med Euthyrox?

124»

Kommentarer

• Hej Anemone
    Jeg håber virkelig du hurtig får det bedre. Dimaval gav mig en ro "indvendig" - det hjalp hurtig på den rysten jeg oplevede at ha. Jeg fik den både i drop og kapsler. Gluthation kender jeg ikke, men det er jo også mange år siden, jeg blev afgiftet.
    Fint du fik gjort din tandlæge opmærksom på forgiftningen. Så laver han forhåbenlig ikke den fejl igen. Rigtig ærgeligt det lige var dig det skulle gå ud over : (
    Jeg oplevede også at kviksølvafgiftningen var meget hård at komme igennem og det tog noget tid efterfølgende at komme til kræfter igen.
    Det er rigtig mange behandlinger du skal igennem endnu : ( Det er både hårdt for kroppen og pengepungen : (
    Rigtig god bedring : )
    KH Lis
  • Kære Lis.
    Tak for dit indlæg.
    Ja, jeg håber også snart at det hele hjælper. Bortset fra træthed, har jeg har det rimeligt efter behandlingen idag.
    Jeg fik min øvrige stofskiftetal idag. Og det er også blevet meget for lavt. I går fik jeg at vide, at TSH var steget til 3,59. Idag, at T4 var faldet til 104 (har ellers ligget på ml 132-138 det meste af året). Sidste gang var T4 faldet til 117 og jeg tog 25 mkg Eutirox mere pr. uge - men det falder stadig. T3 er nogenlunde OK - men jeg får også Liothyronin.
    Så ja, der sker meget i kroppen for øjeblikket - så det er ikke noget at sige til, at jeg går ved siden af mig selv og at trætheden melder sig.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Du har virkelig noget at overvinde i denne tid. Når stofskiftet er for lavt er der jo ingenting der fungerer i kroppen og det tager jo tid at få det på plads igen : (
    Dejligt at du har fået mere ro i kroppen efter afgiftningen.
    Vi "snakkes"
    Kh Lis
  • Hej alle sammen

Jeg er bare nysgerrig for at høre om jer som tager Euthyrox om i har fået det bedre - og hvor lang tid i har taget dem ? - jeg er nu på 6 dag på Euthyrox og kan mærke en lille bedring men kan stadig have søvnproblemer og lidt svimmelhed men ikke den grad med ny eltroxin - jeg venter stadig på at komme på endokronologisk afd - min læge vil ikke lave en udleveringstilladelse så jeg har som sagt været i tyskland efter Euthyrox men det kan ikke være rigtig at vi skal til udlandet for at få vores medicin - jeg håber at vi kan få vores gl. eltroxin tilbage - jeg har aldrig haft problemer med mit stofskifte før nu
    mvh glad 36
  • Hvor fik du opsporet gammel Eltroxin, jeg har ringet alle mulige steder hen uden held?
  • Du mener altså, at jeg for at undgå hjertebanken og dårlige mave, svimmelhed m.m. skal prøve at tage lidt mindre Eltroxin pr. dag?
Log in eller Registrér for at kommentere.