Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Får I det bedre med Euthyrox?

13

Kommentarer

• Kære Lis.
    Det var godt nok en kraftig ændring af din stofskiftemedicin. T4 og T3 ligger ikke i den øvre ende.
    Tror du ikke det kan skyldes, at din krop skal vænne sig til den nye dosis?? Det tager jo sin tid.
    Ja, det er jo noget af et "eksperiment" du er ude i for øjeblikket. Jeg selv turde ikke nedsætte dosis så meget.
    Jeg ved, at vi kan være i stand til næsten hvad som helst, for at få et bedre liv. Men jeg er virkelig bange for, at dit stofskifte vil blive temmeligt for lavt.
    Og så er du ude i "rutsjeturen" igen. :-(
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Ja jeg er også rigtig bange for at mit stofskifte bliver alt for lavt. Men hvad kan være årsagen til jeg igen har symptomerne på forhøjet når tallene viser at alt er normalt ? Jeg fik i 10år en dosis der hedder 50microgram Eltroxin og 5mg Thycapcol - det havde jeg det fint med - kroppen var i balance. I foråret sidste år ( var meget presset) steg mit stofskifte meget og jeg fik 35mg Thycapzol hver dag. Havnede på en dosis der hed 10mg Thycapcol og 100microgram Eltroxin - har lidt på fornemmelsen at de to mediciner udligner hinanden. Jeg ved ikke om det er klogt at gå videre i forsøget på at undvære - kan mærke det giver STORE rutcheture. Jeg plejer at stå godt fast på min ben, men i denne tid vakler jeg noget.
    Tak Anemone for dine svar - det hjælper sørme at få "vendt" tingene når de fylder i hovedet : )
    Kh LH
    Har du fået blodprøvesvar ??
  • Kære Lis.
    Nej, jeg har desværre ikke fået mine blodprøvesvar endnu. De kommer sikkert først til aften på mail.
    Ja, det fylder utroligt meget i hovedet, når vi ikke har det godt. Hvad er hvad?? Vi stiller os selv hele tiden spørgsmål.
    Ja, Thycapzolen sætter stofskiftet ned og Eltroxinen/Eutiroxen sætter det op.
    Jeg ved ikke hvad det er det rigtige for dig. At prøve at undvære medicinen ell. tage gl. dosis???
    Jeg kan ikke huske, om du har prøvet at undvære medicinen helt???
    Ja, det er virkeligt ulideligt, når kroppen ikke vil være med til det, som vi gerne vil.
    Ja, det er dejligt, at vi kan udveksle erfaringer her på nettet. Bare det - at vi kan komme af med vores frustrationer betyder utroligt meget. Ellers tror jeg, at vi var havnet et "vist sted".
    Mine rysteture er forsvundet i dag. Det er meget mærkeligt. Gad vide om kviksølvet er blevet "skyllet" lidt ud??
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Lis igen.
    Så kom mit TSH tal. Den 14.04 lå TSH på 0,62. Den 29.04.09 på 3,13. Og nu er TSH steget til 3,59. De øvrige tal er ikke kommet endnu. Jeg havde ellers taget 25 mkg Eutirox ekstra. Hmm.
    Lige i siddende stund får jeg også hjertekrampe - trykken i brystet. Det er ret ubehageligt. Det er ellers længe siden, at jeg har haft det sidst.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Det er da bare SÅ træls at dine tal også er ustabile - jeg tror for dit vedkommende at afgiftningen påvirker optagelsen af medicinen. Du "udsætter" jo din krop for store doser af c vitamin + flere andre ting. Ingen ved hvordan det hele arbejder sammen. Skal du ændres i dosis ?
    Vedr vores "hjerte problemer" så opstår de åbenbart om stofskiftet ligger i den lave eller høje ende, jeg havde glemt hvordan det var men for pokker hvor blev jeg forskrækket.
    Har du problemer med antistoffer ??
    Kh LH
  • Kære Lis.
    Ja, jeg er heller ikke det mindste i tvivl om, at det er p.g.a. afgiftningen at mit TSH tal stiger. Udskiftning af plomber. Der sker jo en masse i kroppen.
    Jeg får taget blodprøver udenom endokrinologen. Jeg har fået blodprøver sedler fra e.l., så kan jeg tage på laboratoriet, når jeg føler min krop er i ubalance. Da jeg endnu ikke har fået de øvrige tal, er jeg lidt i tvivl om hvor meget jeg vil øge med. Min e.l. er yderst flink og lyttende, men han ville ikke kunne dosere mig ind. Så jeg regner med, at det bliver 25-50 mkg mere pr. uge - afhængigt af de øvrige tal.
    Jeg har tidligere fået målt antistoffer, men der har ikke været noget at "hente" der.
    Fra jeg fik taget mine sidste blodprøver, føler jeg, at jeg er blevet dårligere. Så jeg tror at TSH er steget yderligere.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Du skriver 25-50microgram om ugen ??
    Jeg foreslog min læge en ændring af Eltroxin på 25 mcg om dagen i stedet for 50 - han syns det var en lille ændring. Jeg tror jeg vælger at blive på nuværende dosis nogle uger endnu. Er bare træt af svedture om natten/uro/ondt i muskler og skal jeg så ha "omgange"med hjertebanken oveni er det bare nok - troede det kunne være et tegn på at jeg fik for meget Eltroxin.
    Det bliver godt for dig at få en afgiftning i morgen - mon ikke det vil hjælpe på din rysten ?
    Kh Lis
  • Kære Lis.
    Ja, din læge ved ihvertfald ikke hvad han snakker om. Når han mener at 25 mkg er en lille dosis pr. dag??????????
    Jeg ved, at vi alle er individualister. Men det drejer sig måske om en finjustering, for at du kan have det godt igen.
    Dit T4 og T3 tal ligger jo til den lave side.
    Hele året har mit TSH tal ligget fint: ml 0,82 til 2,48. T4: ml 132-138. Og det har jeg haft det rigtigt godt med. Jeg ser meget på T4 tallet, da det gerne skal ligge højt, og jeg har det bedst når T3 ligger omkring de 2.
    Ved sidste blodprøve steg TSH til 3,13 og T4 faldt til 117.
    T3 har nogle gange været lidt for højt til mig. Men jeg får tillige Liothyronin og det indvirker på TSH tallet - ikke på T4 tallet. Så jeg har haft klippet lidt af pillen.
    Så hvis T4 stadig er faldende - tager jeg 50 mkg ekstra Eutirox pr. uge.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Jeg har lige besluttet mig med hensyn til dosering af medicinen. Som tidl. skrevet tog jeg 100 mkg gl. Eltroxin (da jeg havde 4 bøtter liggende) samt 12,5 mkg Eutirox.
    Jeg har lige doseret til 14 dage, og det bliver udelukkende på tbl. Eutirox. Jeg har sat min dosis op med 1/4 tbl. á 25 mkg. Det er en øgning på 6,25 mkg dagligt - 43,75 mkg pr. uge.
    Normalt ville jeg kun have øget med 25 mkg - men ikraft af mine behandlinger tyder det på, at jeg skal have noget mere.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Lis.
    Ja, så skrev min behandler til mig i går. Hun syntes, at det var meget uheldigt for mig, idet det ellers var gået så godt. Hun ville give mig Gluthation for kviksølvsudredning.
    Jeg var så hos hende idag. Hun havde ikke forslået Dimaval idet det koster kr. 1600,-. Men den var jeg med på, jeg havde det så dårligt, at jeg bare kunne tude.
    Hun var lidt spændt på, om kviksølven havde nået at "sætte sig fast" - men det må tiden vise. Jeg skal nu komme hver tirsdag. De kommende behandlinger bliver med Gluthation. Så foreløbig 10 afgiftninger med kviksølv og derefter igen EDTA behandling igen x 2 ugentligt. Kviksølvsafgiftningen kan åbenbart have en "voldsom" effekt, siden det bliver 1 x ugentligt.
    Jeg har kontaktet tandlæge klinikken og fortalt om min akutte kviksølvsforgiftning. Jeg gav dem linket til klinik for tand sundhed, så min tandlæge kunne læse nærmere. Der er vist ikke ret mange tandlæger, som har den fornødne viden omkring kvivksølvsforgiftning og udskiftning af amalganfyldninger.
    Kærlig hilsen Anemonen
Log in eller Registrér for at kommentere.