Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Får I det bedre med Euthyrox?

AnonymousAnonymous
Redigeret 8 juni, 2009, 13:28 i Forstyrrelser i stofskiftet
Er der nogen der har fået det bedre på Euthyrox. Ved jeg godt jeg er meget utålmodig, det er jo enormt længe om at komme ud af kroppen.
Har taget Euthyrox en uge nu og har det stadig hæsligt.
Hilsen Sia
«134

Kommentarer

• Redigeret 27 maj, 2009, 14:58
    JA....helt afgjort !!!

Allerede efter et par uger på Euthyrox var alle mine influenza-lignende symptomer, min trykkende hovedpine, mine tørre og sviende øjne og min svimmelhed forsvundet som dug for solen.

*Pia
  • Da jeg opdagede, at andre også havde utålelige bivirkninger efter ny Eltroxin, havde jeg heldigvis gl. Eltroxin liggende. Efter få dage mærkede jeg allerede en markant forbedring.
    Jeg bestilte Eutirox og tog disse i en periode - hvor jeg også havde et godt velbefindende.
    Idet jeg fik "opsporet" nogle gl. Eltroxin tbl., begyndte jeg at tage disse. 100 mkg gl. Eltroxin samt 12,5 mkg Eutirox.
    Jeg er blevet tiltagende dårligere. Jeg afventer blodprøver fra i onsdags. Nu er min tanke: Gl. Eltroxin samt Eutirox - hvordan "arbejder" disse sammen???
    Mon jeg bare skulle have fortsat med "ren" Eutirox??
    Jeg ved ikke om det er min stressede periode, som har ændret mit velbefindende. Stress er mange ting. Afgiftningen af tungmetaller stresser jo også kroppen - der sker en masse i kroppen ved afgiftningen.
    Jeg ved bare, at jeg slet ikke har det godt. Jeg føler bare at kroppen er stået totalt af. Min krop er træt...træt...træt, og jeg har det elendigt med mig selv.
    Jeg kan slet ikke mobilisere nogle kræfter :-(
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Jeg skiftede til 100mickrogram gammel Eltroxin for ca 5 uger siden ( inden jeg påbegyndte udtrapningen). Jeg må sige jeg også er blevet dårligere. Jeg har tænkt på om det kunne ha betydning at jeg tager 100mcg en gang daglig, da jeg fik 50mcg fordelte jeg dosis morgen og aften.
    Jeg syns jeg har fået bivirkninger der minder om dem fra ny Eltroxin ??
    har feks aldrig døjet med hovedpine og røde tørre øjne før, og mine stive ømme muskler : (
    Det er sørme ikke til at finde hoved eller hale i symptomerne mere : (
    Jeg tror at din afgiftning påvirker hele din krop. Du skrev du havde fået udskiftet 8 kviksølvplomber på ret kort tid. Jeg fik anbefalet en udskiftning om måneden
    Der sker en masse ting i din krop lige nu - ingen tvivl om at den er kommet lidt på "overarbejde" : ( Du har jo også haft en del at bruge din energi på udover afgiftningen.

Prøv at kigge på siden wwwklinikfortandsundhed.dk , her kan du få lidt information om hvad der sker når du får udskiftet plomber - der er et tandskema der fortæller hvike tænder og organer der "hænger sammen".
    Prøv også at søge på Henrik Lictenberg og Oral galvanisme - også god imformation : )
    Fortvivl ikke - det er en rigtig hård omgang du er igennem men jeg er 100% sikker på du får det bedre når din krop er kommet lidt "til hægterne" igen
    Rigtig god bedring
    Kh LH
  • Hvor får I dette produkt fra???? Og hvordan og hvor opsporer man gammel Eltroxin??? Jeg har masser af bivirkninger af den nye udgave. Jeg bor på Frederiksberg - er der et sted i Københavnsområdet, hvor man kan få den gamle udgave af Eltroxin????
  • Mit råd til dig er - ændre ikke på den måde, hvorpå du tog "Gammel Eltroxin". Del de nye tabletter og tag dem nøjagtig som de gamle - og sikkert ca. 25 mikrogram mindre om ugen. Bare et råd.
  • Hej LH og andre

Har taget Eutirox siden den 29.3 og det synes jeg at jeg har haft det godt med, mange ting er væk.

Til LH, Underligt! Som jeg skrev i et andet indlæg, skulle jeg stige 25 micgr. pr. uge, mit TSH var da på 3.
    Efter 3 uger begyndte min krop at køre med hovedpine, højere puls igen, fik igen ømme muskler, lænd og nakke, svimmel, stakåndet.
    Blev så enig med mig selv om at skippe de ekstra 25 her for 14 dage siden, fordi jeg havde det altså meget bedre inden! Var da selv sikker på mit stofskifte var ved at blive for højt igen. Fik målt igen og i sidste uge var mit TSH på 2,8. (ikke den store forskel)
    Hovedpinen og de ømme muskler er faktisk væk igen, derimod vågner jeg nu igen før om morgenen, de sidste 4 dage har jeg haft uro og sitren indeni igen, (specielt morgen og når jeg lige har spist), været irriteret, agressiv, mere træt, men virker alligevel en smule hyper, tør i halsen. Lidt ved siden af mig selv (let ved at tabe tråden), hovedet føles som om jeg ikke har udsovet. Men oftest har jeg nogle gode timer om eftermiddagen og som regel også aften.

Gad vide om kroppen reagerer sådan, fordi det hele skal indstilles igen, håber ihvertfald ikke det bliver værre. Og håber da slet ikke jeg har lavet mere L... end lagkage for mig selv.
    Når jeg nu er tilbage på det gamle, så kan tallene vel ikke gå yderligere ned, eller kan de?
    Kan heller ikke forstå jeg reagerer så kraftigt på så lidt!

Mvh Birgit
  • Kære Lis.
    Tusind tak for linket.
    Ja, jeg har nok været for hurtig m.h.t. udskiftningen af mine amalganfyldinger. Det har jo kun været en periode på 2 uger. Så det gør nok, at jeg har de pågældende symptomer.
    Så iflg. de oplysninger der står på "klinik for tand", skal der også meget "afskærming" til. Jeg havde kun "sug" i munden. Så gad vide om jeg har fået yderligere kviksølvsforgiftning??
    Jeg kan ikke forestille mig, at du skulle kunne få de symptomer ved at tage 100 mkg på én gang. Halveringstiden er jo på 7 dage!!!
    Ja, det er en drøj kamp at komme igennem med det lo...rte stofskifte.
    Det er bare så surt, når kroppen ikke vil "høre efter", og lytte til hvad vi gerne vil :-)
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Isabella.
    Jeg tror snart, at "løbet er kørt" m.h.t. gl. Eltroxin. Apotekerne har fået udsolgt af gl. Eltroxin.
    Har du anmeldt dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen?? Ellers må du endelig gøre det nu. Du kan bede din læge om udleveringstilladelse på tbl. Eutirox ell. bestille via www.goldpharma.com. Dette har jeg selv gjort, men jeg ved, at mange er skeptiske ved at bestille medicinen på nettet.
    God bedring.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære Birgit.
    Jeg tror helt sikkert, at det er reguleringssymptomer. Du skriver kun dit TSH tal. Hvad ligger dine øvrige tal på??
    Ja, det er rigtigt surt, at vi skal hen og reguleres om igen. Dette kan jo tage rigtig lang tid inden den korrekte dosis er nået.
    Det er helt sikkert, at vi aldrig glemmer GlaxoSmithKline for deres svinestreg.
    Jeg er selv spændt på om jeg får svar fra mine blodprøver i morgen. Kroppen "funker" ihvertfald ikke som den skal. :-(
    Håber at du også snart finder dit "niveau".
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    For pokker at du er dårlig når du ikke fik beskyttelse under din udskiftning af plomber. Kviksølv bliver optaget i kroppen via slimhinden i munden, så du har helt sikker fået noget ekstra gift : ( hvis du har Nøddeskalskapsler så tag et par stykker hver dag, de vil opsuge noget af kviksølvet igen. Husk endelig at tage dem forskudt fra din medicin : )
    Kh LH
Log in eller Registrér for at kommentere.