Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Ny eltroxin efter 20 år...

2456

Kommentarer

• Hejsa alle
    Hvad er der forskel på de nye og gamle eltoxin ???? da jeg har fået nogle symtomer jeg ikke har haft før ???

Har fået eltrozin fra Galox welcome ??? Claxo Smithkline ????
  • Kære Frida.
    Gl. 100 mkg Eltroxin er med blå skrift. Ny Eltroxin er med brunlig. Ny Eltroxin er større - også bøtten. Begge kan ikke deles.
    De gl. 50 mkg er med delekærv det er de nye ikke.
    Ved ny Eltroxin er der tilsat nogle andre hjælpestoffer, og indholdsstoffet virker ikke på samme måde som gl. Eltroxin.
    Hvad GlaxoSmithKline har gjort ved den nye tbl., siden vi er så mange der ikke kan tåle denne??? Firmaet har ihvertfald, lavet en kæmpe brøler for os stofskiftept.
    Så derfor er det godt, at der findes et alternativ - nemlig Eutirox.
    Lægemiddelstyrelsen har nu endelig, efter at vi er mange der har henvendt os til dem, ændret deres bivirkningsindberetning.
    I første omgang skrev de, at det drejede sig om et justeringsspørgsmål!!!
    Men det er ihvertfald ikke tilfældet for mange af os.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej Anemone
    Hvordan går det med dig - tandplomber- afgiftning - stofskifte ?
    Har tænkt meget på dig : ) noget spændende at følge når jeg nu selv har været det igennem.
    Jeg har fået taget nye blodprøver i onsdags og jeg må indrømme at jeg ikke har det godt : (
    Jeg fortryder næsten at være begyndt på udtrapningen men er jeg jo begyndt og må prøve at gennemføre det. Jeg har meget svært ved at gennemskue om stofskiftet er for højt/lavt. Har uro, søvnbesvær, sveder igen om natten,stive ømme muskler, er mega træt og kan slet ikke takle stress......så alt tyder jo på at det ligger højt men det kan jo snyde.
    Kh LH
  • Kære Lis.
    Jeg har svært ved selv at vurdere om mit stofskifte er for højt ell. for lavt. Jeg har de samme symptomer som dig, og føler at kroppen ikke vil hænge sammen.
    Blodprøver den 14.04 viste et TSH tal på 0,62. Den 29.04 var TSH steget til 3,13 og T4 var faldet betydeligt.
    Jeg fik taget blodprøver i onsdags og afventer spændt, inden jeg kan regulere igen.
    Jeg har fået fjernet alle mine gl. 8 amalganfyldninger. Jeg har fået 9 afgiftningsbehandlinger. Endnu er jeg ikke startet på kviksølv.
    Men det kan godt tænkes, at jeg skal have mere gl. Eltroxin/Eutirox, idet der jo sker en masse i kroppen for øjeblikket.
    Jeg har ikke været så meget på nettet her på det sidste. Jeg har simpelthen ikke haft overskud.
    Ja, det er en rigtig drøj omgang, når stofskiftet ikke ligger i niveau. Jeg føler ikke rigtigt, at jeg er i min "egen krop". Men det har jeg jo prøvet utallige gange - men det er lige hårdt hver gang - omend ikke meget værre for hver gang.
    Synd at du også er begyndt at døje. :-(
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Kære alle.
    Jeg har siddet og læst alle jeres indlæg om den nye Eltroxin og hvor er det bekræftene at vide at det ikke kun er mig som har bivirkninger nu da jeg er begyndt på den nye Eltroxin, jeg har ikke kunne forstå hvad der var galt med mig da jeg ikke har følt mig godt tilpas. For mig tror jeg det er hjælpestofferne det er galt med da jeg får det mærkeligt i munden, det fik jeg også med de gamle Eltroxiner men det er blevet værre nu med de nye så jeg kæmper en kamp med ubehag i munden hver dag med tørre slimhinder.
    Jeg håber at der vil blive gjort noget for denne sag, for det er os der skal leve med de ubehaglige symtomer og vi har nok af symtomer i forvejen at slås med, det er en svær sygdom at leve med i hverdage.

Hilsen Kate.
  • Hej Kate !

Husk endelig at melde dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen !!
    Det gøres her:
    http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=13566

*Pia
  • Hej Anemone! Ja jeg kan jo skrive: NY ELTROXIN EFTER 40 ÅR ! Har du set at det er kommet i EKSTRABLADET NU?? Endelig-Jeg har meldt bivirkninger og jeg har bestilt fra Goldpharma, går og venter pillerne, men skal til ny kontrol 2 Juni, så jeg må styre mig til det er målt, efter mit voldsomme fald af stofskiftet for ca. 4 uger siden. Forstår godt dig, der har haft så meget med din svigerfar og dig selv, at du er træt-for hold da op HVOR er man træt i øjeblikket pga. de nye piller. Jeg ved at jeg IKKE får nok (mine tal) men jeg har det også som om jeg ligger højt, med svedeture om natten og uro -dårligt humør osv. Besøgte en veninde idag, som også har Myxødem. Hun har ikke mærket til de nye piller-MEN DET HAVDE HUN NU!! Hold op hvor havde hun det skidt. Svedture- ondt i maven og TRÆT. Jeg lavede en kopi til hende, af EKSTRABLADETS artikel, så hun kunne se det ved selvsyn, for hun har vist ikke troet det var muligt, at man kunne få det sådan.Synd.Hun er ikke på nettet-og det har virkelig været en hjælp for mig, at se ,at man ikke var alene.

En anden sød veninde har sendt mig et digt. Det skal du have Anemone :

Lev dit liv mens du har det. Lev det i stilhed og storm.
    Se fuglene letter mod vinden.
    I modvind ta`r livet sin form!
    Mange hilsner Ellenmarie
  • Kære Ellen Marie.
    Tusind tak for dit søde digt :-)
    Ja, jeg har set at vores sag er kommet i Ekstra Bladet. Jeg kunne dog godt tænke mig, at der stod noget om, hvorledes den nye Eltroxin har invalideret mange med sygemeldinger og for nogle - fyring til følge.
    GlaxoSmithKline kan heller ikke undgå at vide, hvad der er sket i New Zealand og Holland. Så den kan de kun have "overset" med vilje.
    Jeg har ikke været på ny Eltroxin siden den 15.03.09. Den 16.03 startede jeg på gl. Eltroxin og bestilte Eutirox fra Goldpharma. Eutiroxen tog jeg fra den 28.03. Jeg var tilfældigvis på et apotek, hvor de havde gl. 100 mkg Eltroxin - jeg bestilte fluks 4 pakker. Så nu tager jeg 100 mkg gl. Eltroxin samt 12,5 mkg Eutirox dagligt.
    Men som tidligere skrevet, har der været mange stressede ting for kroppen. Så jeg tror af min afgiftning af tungmetaller også spiller en væsentlig rolle i mit ikke velregulerede stofskifte.
    Kærlig hilsen Anemonen
  • Hej igen. NU har jeg modtaget mine Euthyrox med posten idag-og hvor har man dog bare lyst, at starte, men jeg må lige have målt igen den 2 Juni efter aftale med min læge og SÅ fortæller jeg ham ,at jeg VIL starte på de nye og at han skal søge for mig næste gang. Pillerne kommer fra Grækenland og det er jo LIDT mærkeligt, når man bestiller i Sverrige, men de ser da ud som om det er de rigtige fra Merck. De er noget dyrere end de danske. Jeg gav 171,00 kr for 2 pakker a 50 stk. m/100mkg. Det er med porto og recept.Næsten 3 gange dyrere end herhjemme.
    Håber bare der NU kommer gang i ,at vi kan få dem på danske apoteker-med tilskud.
    Mange hilsner til jer alle. Ellenmarie
  • Hej ellenmarie !

Goldpharma.com er et netværk af eupæiske apoteker. Det består af apoteker rundt omkring i Europa, som har tilmeldt sig hos Goldpharma.
    Hvor selve firmaet helt nøjagtig ligger er ugennemskueligt, da de på deres web-site ikke oplyser en fysisk adresse.

Da du bestilte dine piller, valgte du du blot den svenske udgave af sproget.
    (Altså hvilket sprog Goldpharma's hjemmeside skulle "tale" til dig på....)
    Pillerne bliver så efterfølgende sendt fra det land, hvor de er billigst i handlen
    - så Goldpharma tjener mest muligt på dem...

Når du køber din medicin her i DK, får du tilskud fra Sygesikringen.
    Det gør du jo selvfølgelig ikke, når du køber dem i udlandet.
    Derfor er der en forholdsvis stor prisforskel....

*Pia
Log in eller Registrér for at kommentere.