Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ny eltroxin efter 20 år...

Redigeret 11 november, 2010, 18:09 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej.
Efter knap 20 år med den gamle Eltroxin (blev diagnostiseret med Myxødem i 1989) startede jeg for ca 3 mdr siden med den nye Eltroxin. Apotekeren fortalte mig da han langede de nye tabletter hen over disken, at de havde forandret udseende, men var ellers fuldstændig identiske med de gamle.
Da jeg åbnede dem så jeg til min undren, at de var større end de gamle. Hmmm, mærkeligt at de er større tænkte jeg, når de indeholdt det samme! Hvad var det så lige der gjorde dem større?
Nå, men de må jo vide, hvad de har med at gøre tænkte jeg, og begyndte på dem.
Det er så ca tre mdr og en masse nye symptomer siden.
Min søvn, min mave, mit hoved, min hukommelse osv osv er ikke, hvad det har været.
Ind på debatten og læse...............chok........andre har det ligesom mig!!
Ind på nettet og anmelde de nye piller, og så kom der ellers en bestilling afsted til Goldpharma. De piller venter jeg nu på, dog vil jeg lige smutte op til min læge og få taget blodprøver mens jeg stadig er på de nye Eltroxiner. Så har jeg et sammenligningsgrundlag. Jeg vil også fortælle ham om mine kedelige erfaringer om de nye Eltroxin, samt fortælle ham, at jeg har bestilt nye.
Så må vi se, hvad han siger til det hele.

Varme tanker fra Mejse
«13456

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Mejse.
    Jeg har selv haft samme oplevelse med at hente den "ny eltroxin på apoteket.
    Jeg lod mig samtidig naivt snyde af den lille tekst uden på pakken
    - ny pille , samme virkning -
    Det er ca. en måned siden jeg fik mit chok, da jeg helt tilfældig så informationerne vedr. "ny" eltroxin her i dabatten.

    Har du ligget stabilt i din TSH,T4,T3 inden du skiftede til ny eltroxin ?
    I givet fald kunne det være interessant at se hvor meget forskel der er i dine tal efter skiftet til ny eltroxin, og hvordan du kommer til at ligge på den nye medicin euthyrox fra goldpharme.
    Det kunne måske være en lille "rettesnor" for andre i deres indjustering på euthyroxen.
    Held og lykke med din nye medicin.
    Hej fra Luna
  • Indstillinger
    Hej Luna.

    Jeg har ikke fået taget blodprøver siden jeg startede op på ny eltroxin. Imorgen vil jeg ringe til min læge og få ham til at sende besked til laboratoriet. Jeg forventer at have svarene engang i næste uge, for der kommer jo Kr. Himfarts ferien imellem.
    Ja, det bliver interessant at se, hvordan mine tal ligger, for jeg har ligget stabilt i årevis på min dosering (200mikrogr).
    Jeg vil bede ham om kopier af mine blodprøvesvar, så jeg har noget at sammeligne med sort på hvidt (ellers glemmer jeg det også...)

    Kh Mejse
  • Indstillinger
    Hej Mejse !

    Jeg er sikker på, at vi alle helst vil ha' vores læge med på idéen om, at udskifte vores Eltroxin'er med Euthyrox....
    Men p.g.a. af lægernes manglende vilje, uvidenhed (eller hva' ved jeg) samt Lægemiddelstyrelsen's "krav" for udstedelse af en udleveringattest - tror jeg at mange stofskiftepatienter fremover vil aggere egen læge - og nægte at være "forsøgs-kanin" for GSK (eller Lægemiddelstyrelsen ?)
    Mange vil i fremtiden anskaffe Euthyrox via Internettet - og ta' den "bag ryggen" på deres læge - i frustation over ikke at blive hørt.

    Tænk...at sådan noget skal være nødvendigt :-(

    Pøj, pøj med dine Euthyrox'er !

    *Pia
  • Indstillinger
    Med Euthyrox har vi alle tiders chance for måske at blive mere velregulerede alle os, der ikke kan klare svingningerne. De findes i doser på 25, 40, 75, 100, 125 pg 150 mikrog.alle med delkærv. Dvs. vi kan komme til at tage det samme hver dag og ikke f.eks hver anden dag , eller 2 gange om ugen med en anden dosis. Det håber jeg i alle tilfælde vil hjælpe. Havde det allerede elendigt efter 2 dage på de nye piller.
    Hilsen Sia
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har for lavt stofskifte, er lige startet på ny eltroxin 5o mg om dagen, siden d 30 april 09 og jeg har mange symptomer. Men det er svært at vide om det er bivirkninger eller bare nye symptomer på min uafklarede sygdom.
    Jeg har en hypofyse sygdom, men lægerne kan ikke finde ud af hvad der har gjort min hypofyse syg. Har været syg i 8 mdr og indlagt i 3 mdr på Riget. Blev udskrevet for 14 dage siden og går nu til ambulante undersøgelser på Riget, hvor jeg er tilknyttet endokrinologisk amb.
    Jeg har de sidste 14 dage haft følgende symptomer.
    Svien og smerter i hovedet / maven / nakke og ben specielt hælene.
    Snurrende fornemmelser i hele kroppen, værst i hoved og ben.
    Træt - svimmel - deprimeret - søvnbevær. Jeg tager sovemedicin.
    Jeg har også taget på i vægt og det sidder fortrinsvis på maven. Jeg fik svar igår at mine hormon tal var steget fra 10 til 16, og han foreslog jeg holdt pause i 2 dage for at se om det er bivirkninger.
    Jeg har haft tilsvarende symptomer, som før jeg startede på eltroxin, men de var lidt anderledes. Nu føles det som jeg har elektricitet i kroppen. Føler også jeg har propper i ørerne og susen.
    Hvad er det for bivirkninger du / I andre føler ????
    Mange hilsner fra Pitte
  • Indstillinger
    Hej Pitte.

    Puha, sikke en omgang du er igennem...
    Jeg kan kun genkende symptomer som træthed, depression og til dels søvnløshed ud fra de symptomer du beskriver i dit indlæg.
    Det er utrolig svært at sige om det er pillerne der forårsager dine symptomer, da du endnu ikke er velreguleret.
    Men pludselig at stoppe med pillerne i to dage synes jeg umiddelbart lyder lidt underligt, men du må jo nok gøre som endokrinologisk foreskriver dig. De burde da have forstand på det.
    Jeg synes det er lidt svært at komme med nogle gode råd til dig, da du ikke "kun" har for lavt stofskifte. Når der er andre sygdomme med indover, bliver det straks lidt mere kompliceret.
    Ønsker dig alt godt.

    Knus Mejse.
  • Indstillinger
    Hej Pitte !

    Jeg kan nikke genkendende til ALLE dine symptomer....

    Jeg var også igennem "et mareridt" af symptomer, da jeg statede på Eltroxin. Men udover de symptomer - som du nævner - blev jeg også rigtig syg og dårlig (influenza-agtig) - så efter ca. 8 uger skiftede jeg Eltroxin'erne ud med Euthyrox. Efterfølgende forsvandt "influenza-symptomerne", den trykkende hovedpine, min svimmelhed og mine sviende og tørre øjne.

    Mange af de andre symptomer tror jeg skyldes kroppens reaktion på pludselig at få tilført det længe manglende hormon.
    Jeg tror, at du skal gi' det lidt tid.....Mange af symptomerne vil aftage efterhånden som kroppen igen vænner sig til hormonet.

    Pøj, pøj....

    *Pia
  • Indstillinger
    Hejsa
    Mange tak for jeres tilbagemeldinger, det er rart at høre fra andre med ligende symptomer.
    Jeg skal på riget igenh mandag d 25 maj og håber de snart kan hjælpe med at jeg får det bedre.
    Jeg vil ønske jer en dejlig KR Himmelfart og god weekend.
    Jeg skulle have været til 70'er rock i Korsør, men helbredet tillader det desværre ikke. det er svært at leve med.
    Knus Pitte
  • Indstillinger
    Jeg deler (stadig) 5o mikrograms Ny-Eltroxinpillen med en pilledeler (40 kr. Apoteket). Ved godt der står at man ikke må det...men det er bedre for mig at fordele dosis end det er at få en pille to gange om ugen. Får 800 mikrogram pr. uge. 7 dage med 100 og så ekstra 4 dage med 25....Fordelingen af stoffet er ikke ens i 50 mikrograms pillen ved delingen....men det er bedre at dele og få det fordelt end.....lige at få 50 ekstra to gange om ugen. (har 16 års erfaring med Eltroxin).
  • Indstillinger
    Hej Pitte
    Pudsigt - jeg har også kludder med hypofysen. Jeg har en lille knude (0,5 cm stor) i hypofysen som producerer for meget prolaktin (mælkehormon). Måske det er det samme hormon du også har kludder i? Får du medicin for det? Jeg har fået Dostinex, men får nu Norprolac.
    Har læst at man ofte med prolaktinproducerende knude i hypofysen får problemer med lavt stofskifte...
    Mange hilsner
    Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.