Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkninger af ny Eltroxin tablet

11315171819

Kommentarer

• Kære Dorte.
    Ja, din udleveringstilladelse skal simpelthen gå i orden. Lægemiddelstyrelsen kan klare det på 3-4 dage.
    Ja, vi kæmper alle med næb og klør, for at denne sag ikke skal gå upåagtet hen!!! Og vi skal blive ved, indtil alle bliver hørt!!!!
    Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at Lægemiddelstyrelsen skal skalte og valte med vores liv!!! Glaxo har lavet en kæmpe sviner, og det burde Lægemiddelstyrelsen have taget noget mere alvorligt!!!
    Stofskiftept. bliver indlagt, sygemeldinger, fyring etc. Hvorfor fand../pokker accepterer Lægemiddelstyrelsen denne nye tablet????
    Skal der dødsfald på "bordet" først????
    Og selv om vi skifter præparat, går der virkelig lang tid, inden vore kroppe er "helet" igen efter denne omgang.
    Dejligt at vi kan stå sammen omkring denne sag. Men vi kan jo mærke denne gift og de uuholdelige bivirkninger som ny Eltroxin giver.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • persille1persille1
    Redigeret 10 juli, 2009, 04:18
    Tak for jeres oplysninger. Jeg fejler ganske vist ikke selv noget, men jeg kender en dame, som er blevet syg og hun klager netop over smerter o.s.v.
    Jeg vil fortælle hende, hvad jeg har læst her.
    Dejligt, at kunne dele erfaringer her.

Jeg har tænkt på, så kan man i virkeligheden ikke stole på lægemiddelstyrelsen. Det er ikke nogen rar tanke.
  • Kære Sia m.fl.
    Ja, jeg var selv til mødet på OUH.
    Jeg har for lang tid siden fået at vide fra min endokrinolog, at jeg ikke skulle regne med, at få mine kræfter og energi igen.
    Laszlo (ikke min egen endokrinolog) sagde også ved min forrige kontrol, at min fremtidige mulighed nok var pension. De kunne ikke svare på, hvorfor nogle stofskiftept. ikke får det godt igen.
    Derfor søgte jeg alternativer. Og det resulterede i, at jeg blev testet for tungmetaller incl. kviksølv. Og der var rigeligt, at gå igang med der!!!
    M.h.t. bladet og ny Eltroxin, står der, at et enkelt emne optog så mange, at det krævede lidt ekstra debat tid. Hmm.
    Det var faktisk kun min mand og jeg, som kom ind på ny Eltroxin. Vi fik blot at vide, at TL arbejder på sagen, og at endokrinologerne følte sig som gidsler, ved at vi stillede disse relevante spørgsmål!!!
    Inden mødet havde jeg skrevet til både Thomas og Laszlo omkring, hvad ny Eltroxin havde gjort ved mig og andre.
    Men senere har de dog taget ny Eltroxin til efterretning.
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej Prik
    Jeg mener, at det kan hjælpe at sørge for at få jodholdig mad. Danskerne får for lidt jod i deres mad, derfor har man bl.a. tilsat jod til salt. Jeg ved dog ikke hvilken mad, der ellers indeholder gode mængder jod. Kan godt forstå at du gerne vil gøre noget, der evt. vil kunne hjælpe. Held og lykke med det.

Hej Birgit63
    Jeg har været på posthuset i dag og sendt det som brev, men jeg tror nu ikke den kan komme igennem en brevsprække, så du må bare holde øje med postbudet ;o)))

Ja det er utroligt som vi skal kæmpe. Jeg har skrevet til Lægemiddelstyrelsen og stillet nogle spørgsmål, som jeg regner med at få svar på på et eller andet tidspunkt. Jeg sendte det cc til Glaxo.

Jeg læste jo, at læge Yves Sales, som er medlem af bivirkningsrådet i Lægemiddelstyrelsen, har udtalt sig til Ekstra Bladet den 10. juni d.å., (omkring et andet præparat) bl.a. dette, 'at man må regne med at AL medicin har bivirkninger for NOGLE mennesker'................tja det har vi andre vidst hele tiden, så hvorfor i alverden skifter de Eltroxinen ud, blot for at flytte bivirkningerne til nogle andre mennesker end dem der havde det af den gamle Eltroxin???? jeg mener, de troede vel ikke selv på, at de her havde produceret en bivirkningsfri medicin til alle???

Jeg glæder mig i hvert fald til at få svar ;o))))

kh Gitte
  • Hej Gitte

1000 tak ska du ha', jeg skal nok holde øje med ham:-)
    Ikke lige en af mine bedste dage idag. Tager nu medicinen kl 10 og kl 22, kan ske det er det, der driller lidt.
    Den om aftenen virker umiddelbart ok, men når jeg har taget om formiddagen, virker det som om det kører af sporet for mig. Har kun gjort det i 2 dage, men allerede nu er man jo i tvivl om det er den måde det skal køre på! Øv.
    Glæder mig til de 25 micgr. så har jeg mulighed for at inddele det mere ens hver dag:-)
    Kh Birgit
  • Hej Birgit.

Ja, min krop kan også bedst lide det ens hver dag ;o))) håber du får det bedre, når du igen kan det.

Jeg kom til at grine fordi, da jeg tog de gamle Eltroxiner, tog jeg dem TIL morgenmad og aftensmad og med et halvt glas mælk !!!! Og jeg delte den, fordi jeg fik 2 1/4 hver dag. Det gik glimrende. Jeg havde det fint ;o))))) Nu er det snart blevet en hel videnskab at tage pillen, så det har jeg jo ikke gjort med den nye Eltroxin og heller ikke med Euthyrox. Men jeg tænker da lidt om det bare er det jeg skal gøre.....om jeg så får det godt igen..... men så enkelt er det desværre nok ikke.

Kh Gitte
  • Hej,jeg er en kvinde på 49 som siden 1982 har taget eltroxin,og havde det fint med de gamle piller,men til min store overraskelse har jeg de sidste mange måneder gået og undret mig over hvorfor jeg følte mig dårlig og utilpas,oppustet.hovedpine,træt,aggresiv,glemsom,svamp i munden som jeg stadig døjer med,har været til lægen men intet har hjulpet,men det tror da fandens , undskyld udtrykket.Håber at der findes en løsning på problemet.
  • Kære irieflower.

Ja, den nye Eltroxin giver mange af os stofskiftept. uuholdelige bivirkninger.

Du skal indberette dine bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen. Dette er utroligt vigtigt, da de åbenbart ikke tror på os endnu.

Du skal pointere overfor din læge, at du har det elendigt efter at du er overgået til ny Eltroxin. Han/hun skal også indberette og bede Lægemiddelstyrelsen om udleveringstillladelse til et andet præparat f.eks. Euthyrox.

Debatten kører også på Face book - hvor vi forsøger, at indsamle samtlige bivrkninger.

Jeg selv var invalideret i 2 1/2 md grundet denne nye tablet - med fyring til følge.

Der har været kontakt til Ekstra Bladet, Lægemiddelstyrelsen, GlaxoSmithKline, Praxis, TV2 etc. Ja, det er vigtigt, at vi alle står sammen om dette "projekt", for at vi kan blive hørt!!!!

Ja, hvad pokker har de kommet i disse nye piller, siden så mange bliver invalideret af denne???

Kærlig hilsen Annemarie
  • Jeg har nu haft for lavt stofskifte som følge af behandling med radioaktivt jod 8 år.
    Jeg får en ret stor dosis Eltroxin (250 x 3 og 200 x 4 om ugen).
    Omkring årsskiftet fik jeg de første tabl. fra ny produktion. Var til læge første gang i februar på gr. af smerter i hænder/fødder, ben og arme. Fik konstateret D vitamin mangel og anbefalet behandling med stærk dosis D vitamin + kalk i 3 måneder.Smerterne er ikke forsvundet men D-vitamin niveauet er nu normalt.
    Foruden smerterne har jeg følgende symptomer efter start på ny Eltroxin: vægtstigning, hukommelsenproblemer, koncentrationsproblemer, problemer med at skrive både PC håndskrift (bytter rundt på bogstaver), øget træthed, manglende overskud, væske i kroppen. Venter i øjeblikket på svar på blodprøver vedr stofskiftet. Min læge vil henvise til rheumatolog.

Jeg har med interesse læst denne tråd (tak til alle der har bidraget) og vil afgjort melde bivirkningerne til Lægemiddelstyrelsen

Jeg vil bede min læge om en recept på Euthyrox, og tage til Sverige og indløse den. Vil samtidig bede om at der søges udleveringstilladelse på Euthyrox

Den seneste debat vedr. jodholdig mad, kan jeg bidrage til: Broccoli er noget af det bedste.
  • Jeg har haft problemer med stofskiftet næsten hele mit liv og er blevet behandlet næsten uden problemer, men nu er jeg blevet ret dårlig i det sidste halve år, har været meget angst for at jeg måske havde fået en hjernesvulst. jeg har haft svimmelhedsandfald, synsforstyrrelser,jeg var til optiker for at få rettet mine briller, trykken i hele hovedet ,smerter bag øjnene ,sovende fornemmelse ihele ansigtet og i armene, isnende fornemmelse ved øjnene.hukommelsessvigt, meget iretabel, min mand troede at jeg var ved at blive skør.Jeg var også til tandlæge, hun kunne ikke forstå at mine tænder var blevet så misfarvede kun på et halvt år, min parondtose var også blevet markant dårligere, denne bivirkning har jeg ikke set på de indlæg jeg har læst, er der andre der har haft det? Så tilfældigvis falder jeg over 2 linjer på netdoktor der hedder bivirkninger ved ny Eltroxin, og så falder hele verdenen på plads igen, jeg tudbrølede i en hel time af bare lettelse, men det var helt tilfældigt at jeg fandt denne debatside, bør der ikke komme en officiel meddelse fra sundhedsstyrelsen, i radio og tv så at der var flere der blev opmærksomme på problemet, jeg har selv en datter der tager eltroxin, hun har også symtomerne .
Log in eller Registrér for at kommentere.