Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

almindelig høflighed

245

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Pilar07
    Ja, det har du ret i. Jeg synes bare; nogle skriver her og jeg fornemmer da i flere tilfælde, at nogle simpelt hen ikke har andre steder at gå hen med deres problem - stort eller lille,- og så forsøger man, efter bedste evne, at hjælpe eller i det mindste vise, at der altså er nogen, der gerne vil. Vildt fremmede mennesker!
    Det er ikke bare uhøfligt, det er direkte uopdragent.
    Men - som nævnt - du har fuldstændig ret - bare jeg får, så kan det være ligemeget med de andre, det er beklageligvis holdningen nu om dage, men det er muligvis en anden debat, som det da kunne være interessant at deltage i.
    Venligst Lotte123
  • Indstillinger
    Men lotte123, af hvilken grund vil du fjerne dine indlæg. Måske andre kan få glæde af dem.
    venlig hilsen
  • Indstillinger
    Der hvor jeg nok primært vil fjerne og har fjernet, er hvor jeg selv er kommet med en trådstart uden reaktion. Jeg har således vurderet, at mit emne var uinteressant.
    Jeg har opgså fjernet igen, hvor der har været indlæg, der for mig blev opfattet som et nødråb, "hjælp, hjælp", og så har det øjensynligt vist sig, at så var det heller ikke værre. Der er jeg nok blevet mest skuffet, for det har været problematikker, hvor jeg har brugt tid og kræfter - endda forhørt mig hos bekendte, for at kunne give et så godt råd som muligt. Ja, så føler man sig lidt til grin og "så kan det også være lige meget" - Du har naturligvs ret - andre kunne måske få glæde af det. Det kunne da så i øvrigt være rart at få en tilbagemelding fra dem. Nej :-) jeg skal nok lade være med at forlange for meget. :-)

    Men - som nævnt -er jeg jo ny her på siderne, så jeg skal vel bare "lære det"
    :-)
    Venligst Lotte123
  • Indstillinger
    lotte123lotte123
    Redigeret 30 september, 2008, 09:20
    Indlæg slettet - henv. til nednestående.
  • Indstillinger
    Kære debattører

    Vi har slettet profilen Louise66 og dennes indlæg i denne tråd pga. disrespektfuld tone i debatten. Derfor kan det være, I oplever nogle 'huller', hvor indlæggene før var. Men vi vil hellere have muligheden for at slette profiler og skabe 'huller' end at skulle acceptere stødende indlæg fra folk, der ikke kan finde ud af at debattere ordentligt med resten af de besøgende.

    Denne mulighed for at slette profiler og indlæg fra samme er en af de store fordele, der er ved Netdoktors nye login-system. Vi håber, at I også ser fordelene ved dette, selvom login har fået en lidt hård medfart her på siden:-)

    Fortsat rigtig god debat på Netdoktor.

    De bedste hilsener
    Redaktionen
    Netdoktor
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Jeg vil starte med at sige, jeg gir dig ret, det manglede bare at der blev svaret tilbage.

    Jeg har ikke været på dette forum så længe, men håbede på at nogen ville komme med kommentar, eller bare sige hej. Jeg har profil under navnet, (diskusprolaps ;-( )og har en under navnet (Rygsmerter)

    Her lidt om mine kvaler.

    Jeg har lige fået tildelt førtidspension, og ved ikke helt endnu, om det er noget jeg er glad for, jeg føler mig nu ikke så gammel.Eegentlig er jeg kun glad over, at jeg ikke længere bliver udsat for flere af kommunens arb. prøvninger.

    Jeg har været syg nu i ca.4 år, først var det knæet,som stadig i dag gir mig problemer, Så fik jeg en kanal op i hånden og ved samme lejlighed skulle der fjernes en knude. det gik der betændelse i, plus de fik fejl op .så nu venter jeg igen på en ny op. Og oven i det har jeg i over 6 mdr. nu haft meget ondt i lænden, jeg blev sendt til fys og gik der 2-3 gange om ugen i ca. 2 mdr. til varme behandling, det hjalp ikke noget. min læge gav mig 2 blokader over et par gange, det hjalp heller ikke noget. Så kom jeg til en kiroprakter, og der kom jeg 3-4 gange om ugen, alt efter hvor ondt jeg havde. Der fik jeg besked på at jeg skal lægge med frostne ærter på lænden i ca. 10 min. hver time, det hjalp heller ikke. Der blev aldrig taget billed af ryggen,trods jeg flere gange spurgte om det måske kunne vise noget, men det ville han ikke, han mente at mine knogler havde sat sig fast, og det skulle bare løsnes op, så han kæmpede for sagen må jeg nok sige, når han var færdig med at vride i min ryg, kunne jeg knapt gå ned til bilen, og når jeg endelig nåede den, kunne jeg dårligt komme ind i den, ej heller køre hjem.

    Det er nu ca. 3 mdr. siden jeg stoppede med det, for jeg fik mere ondt end godt.

    Nu har jeg fået en mr. skanning og nu har jeg så fået avide at jeg har forrandringer i bruskskiverne på det nederste lændestykke, og en lille diskusprolaps, som sidder lavt ( hvad det så end betyder )? Og det var ikke noget der skulle skæres i for det var ikke så stort

    Jeg ville ønske at der kunne gøres noget, så jeg ikke har så ondt mere,nu kan jeg ikke holde ud at stå i kø når jeg handler, har tit bare gået uden vare på grund af smerter, og jeg har svært ved at komme ud af sengen om morgnen.Der er flere ting jeg ikke kan mere pga. smerter.;-(

    Mvh Kæthe
  • Indstillinger
    Kære Kæthe,

    Da det er mig, der har startet denne tråd, passer jeg den selvfølgelig også. Jeg har ikke været inde og se på ”rygsmerter” af den grund, at jeg simpelt hen ikke har noget at byde ind med på en sådan side. Derfor har jeg desværre heller ikke noget at byde ind med til dig her.
    Dog – jeg kan fortælle dig så meget, at jeg også har fået tilkendt førtidspension – det er snart en del år siden og jeg var kun i midten af 30-erne – p.gr.af fibromyalgi. Fibromyalgi er det fine navn, man har fundet på til alt det, man ikke umiddelbart kan finde ud af, hvad er. Jeg har en kronisk seneskedehindebetændelse i alle mine led. I perioder kan jeg meget – i andre periode kan jeg intet eller meget lidt.
    Men – det at få tilkendt førtidspension er noget man absolut skal vende sig til – det tog flere år for mig, dels at erkende, dels at leve med det. Man føler sig absolut placeret på samfundets bund; kommer man ud og møder fremmede mennesker, og kommer til at fortælle at man er på pension, bliver man lynhurtigt også betragtet som værende en ”sinke”, der ikke kan bidrage til noget som helst i en samtale. Det tager tid at lære at i stedet for at bøje nakken skamfuldt, bør man løfte hovedet os se livet i øjnene, og så ellers få samtalen drejet over på, hvad der eller fylder i livet.

    I dag har jeg det godt og positivt med min pension – jeg har erkendt, at sådan er livet nu en gang for mig, og de godt kr. 6.000,- jeg får om måneden, som det så forventes, at jeg skal kunne leve af, vil jeg ikke også finde mig i, at skulle trampes på for.

    Så mit råd til dig vil være, at når du får pension, må du sige til dig selv, at der er dage, hvor du ikke kan noget, surt – men nu bliver du betalt (godt nok med få midler) for at ikke lave noget. De dage, hvor du så kan mere, skal du så nyde endnu mere. Et par år kan du sikkert godt regne med, at det tager for dig at acceptere, at sådan er tilværelsen nu en gang for dig.

    I øvrigt har jeg døjet voldsomt med migræne – jeg har haft stor effekt af at gå til akkupunktur – om sådan noget måske kunne hjælpe på dig, skal jeg naturligvis ikke kunne sige.

    Varme tanker Lotte
  • Indstillinger
    Hej Lotte.

    Det er ikke fedt at være pensonist, bland fremmede, jeg taler heller ikke om det, jo her på nettet men, ellers ikke, så jeg må nok sige at jeg er glad for at man kan få snakket om det her.

    Er lidt glad for at andre også har det svært med at være pensonist, så er jeg da ikke alene om det,min mor ringede til mig og sagde at nu kunne jeg få mimmerkort og andre fordele, lige nu har jeg svært ved at se det sjove, eller gode ved det.

    Men tak for dit svar, det er dejligt når nogen gider svare igen.

    hilsen Kæthe
  • Indstillinger
    Hvilke fordele ??
    Jeg har ikke opdaget nogen fordele.

    Mimrekort, det er ikke billigt, medmindre man man skal afsted næsten hver dag. Jeg har for længst indset, at det er billigere med et klippekort.
  • Indstillinger
    jeg ser heller ikke foredele ved mimmerkort, jeg har min bil, den er nu heller ikke billig, men bedre end det offentlige. ;-)

    Her kan jeg jo komme rundt som jeg vil og når jeg vil, det kan man jo ikke med det offentelige.

    mvh
Log in eller Registrér for at kommentere.