Hjem Hjerte og blod Hjerteproblemer

Rytmeforstyrrelser/jeg er forvirret

24

Kommentarer

  • Hej Helle2.
    Ja, jeg har været igennem det samme i februar måned i år. Jeg havde også urolig hjerte de første par måneder, og var nervøs for, at operationen ikke var lykkedes. Som du skriver, er det SKØNT at være fri for anfald, og vidunderligt ikke altid at kunne mærke sit "indre". I de papirer jeg fik udleveret, står der faktisk også at det er ret normalt. - Du må få hjertemedicinen endnu ikke? - Så vidt jeg husker, er det efter 6 uger man stopper med den.
    Jeg ved godt, at det så kun er 3 uger siden du er opereret, men kunne godt tænke mig at vide om du har eller har haft problemer med dit spiserør? - Og nysgerrig er jeg også, hvor i landet blev du opereret?
    Mange hilsener
    Dansehjerte1
  • Hej Dansehjerte1.
    Tusinde tak for dit svar,så fantastisk at ha` nogle at dele det med (som bare forstår):)Er bare så glad for det du skriver så er der håb forude;)! Jeg blev opereret på hjertecenter Varde, af Anders Kirsein. Helt fantastisk sted,det kan varm anbefales!Jeg fik dog ikke de informationer om at det ville være naturlig med disse "efterveer". Jeg skulle stoppe med min hjertemedicin og blodforyndende dagen efter operationen, hvilket min lægen på hjertemedicinsk afdeling ikke helt forstod. (Så det var en kold tyrker). Men så skønt at slippe af med det! Jeg har ikke døjet med spiserøret, har du det? Men det sidste år har været ganske ubehageligt. (Har beskrevede det tideligere herinde)Så nu vil jeg bare så gerne være rask! Det er dejligt at læse om jeres solstråle historie :) Er der et sted jeg kan læse om "efterveer" af radiofrekvensablation, ved du det? Tak igen :)
    Varme hilsner Helle2
  • Hej igen Helle2.
    Jeg kan kun give dig så ganske ret. Det er dejligt at kunne dele tanker/fornemmelser med en der har prøvet den samme omgang.
    Men jeg undres. Også jeg, er blevet opereret på Hjertecentret i Varde, og ja, det er et fantastisk sted, og et fantastisk personale!!! - Her kan man da ikke andet end at blive rask.
    Jeg modtog en mappe fra Hjertecentret inden operationen som hed : Sikkerhed, tryghed, tillid. Og i dén, kan man læse om div. reaktioner efter behandlingen.
    Jeg skulle tage min hjertemedicin i 6 uger efter operationen, og det blodfortyndende i 4 måneder efter. Sluttelig med en båndoptager EKG i 3 døgn. Hvorfor din behandling er så meget anderledes er i grunden lidt mystisk.
    Jeg har fra dag 1 efter operationen haft lige som en forsnævring på spiserøret. Det føles lige som om i hvert fald. Min læge på hjerteafdelingen sagde at han havde hørt det før.Havde ligeledes en frygtelig stikken bag skulderbladet i venstre side. - De første to døgn efter operationen sad jeg op og "sov", kunne ikke ligge ned fordi jeg havde fået væske mellem hjertemuskelen og hjertesækken. Følte at der sad en tung mand på brystkassen af mig. - Har du haft noget der ligner det?
    Mærkeligt at tænke tilbage på i grunden. - Jeg har nemlig fået det så godt, så godt.
    Hilsen
    Dansehjerte1
  • Hej igen:)
    Hvor er det bare dejlig at høre,du har fået det så godt igen:)ja jeg undre mig da også lidt over så store forskellighedder.... ???Tror jeg vil kontakte varde i morgen ang. det materiale! Jeg havde meget vejrtræknings besvær efter operationen og et par døgn frem,og så den tårn høje puls, men kan ikke genkende dine symptomer, det må ikke ha`været sjovt:(
    Hvordan oplevede du hjertet de 2 mdr efter? var det med anfald eller hvordan....? Sikke et spørgsmål Smiler;)Tak igen;)
    Kærlig Hilsen Helle2
  • Hej igen.
    Det er da en god ide at kontakte Varde i morgen. De er såmænd så søde og behjælpelige.
    Ja, hvordan har jeg oplevet det to mdr. efter....
    lidt svært at svare på. Tog mig selv i, at jeg tit gik og mærkede efter indad ( forstod du den???) Jeg var nok bange for, at det hele skulle starte igen. Jeg havde/har tit på fornemmelsen, at hvis der ikke var blevet "lukket af" for de ekstra elektriske impulser, ville hjertet danse derud af. Dog bliver det aldrig til noget, men jeg får lige den der fornemmelse i et splitsekund. Jeg tror, at jo længere tid der går hvor man har det godt, jo mere sjældent tænker man over det. - Ja, nu smiler jeg, for det er jo det der er hele formålet med operationen.
    Hvordan oplevede du for øvrigt operationen?
    Hilsen Dansehjerte1
  • hej helle2
    det du oplever er helt normalt,, jeg fik i 9md 2007 foretaget en ablation og de 5 første uger efter operationen var nærmest et mareridt at komme igennem,,, derefter blev det gradvist bedre og bedre dog har der i perioder været lidt tilbagefald men der går længere og længere tid imellem og er i dag helt fri for flimmer,, har ligesom andre perioder med ekstrasystoler men det er jo helt normalt,,, du er på rette vej og det skal nok blive godt for dig også ,,, det tager bare lidt tid,,,, jeg er i dag helt fri af medicin,,, held og lykke
  • Jeg sidder her og følger nøje og meget interesseret med i jeres samtale.....for mig er det høj aktuelt at få noget at vide om ablation. Jeg skal på rigshospitalet d 26 november og have det lavet og uha hvor jeg glæder mig til at få det overstået....Jeg er jo lidt nervøs, men glæder mig til at få det godt igen efter 2-3 år med anfald af hjertebanken eller boblende hjerte, ja det er rigtig svært at forklare hvordan det føles, men ubehageligt er det. Jeg er i overgangsalderen og har slået det hen som et symptom, men så for 2½ måned siden blev det pludselig akut....jeg blev indlagt med en puls på 220,næsten intet blodtryk, en følelse af at være ved at blive kvalt og helt forkert hjerte rytme. Det tog hele dagen før de fik styr på det, men fandt ved scanning, EKG og blodprøver ud af at en ablation var det der skulle til. Jeg får lige nu selo-zok og jeg er nogenlunde symptomfri....mærker kun lidt uro,træthed og indimellem kan jeg mærke, at nu begynder det, men så går det heldigvis ligeså hurtigt i sig selv igen.
  • Hej igen.
    Hvor er det dejlig at der er flere der blander sig :)
    Min operation gik fint,han fandt 2 "ting" den ene ´Paroxystisk supraventrikulær takykardi nodal´ Som vist var lidt voldsom!men han var meget tilfreds og ganske sikker på det ville forsvinde;)De andet ´let sinusknudereentry takykardi og let forlænget av overledning`aner ikke hvad alt det betyder??? men han vuderede, at det ville jeg kunne leve med. det ville give en pludselig hurtig puls på ca 130 indimellem og specielt under anstrengelse. Ved ikke helt hvorfor han ikke tog det med også....:) Men det vigtigste er selvfølgelig at det, der gjorde mig rigtig dårlig er væk!!!
    Janras63 tak for din søde besked, hvor er det dog dejligt at høre;)Du har ret det er lidt hårdt her i starten, hvor man/jeg er meger opmærksom på alt det der sker indeni "ubevidst" men jeg er virkelig opmærksom på at tænke positiv og tro på det, det tror jeg også er vigigt:)
    Hilsen Helle2
  • Lige et kæmpe pøj,pøj til dig elvisa12;)
    Er der nogle af jer der også døjer med svimmelhed, i forbindelse med rytmeforstyrelser? og i så fald er det forsvundet eller blevet bedre efter operation?Jeg har ikke kunnet motionere det sidste år da en lille kort gå tur har fremprovokeret anfald hver gang....!!! Så jeg glæder mig bare så meget til at kunne løbe igen... Har gået små ture her efter operationen ,men hjertet har Danset lidt lovligt meget og det har været ubehagelig... Selvfølgelig ved jeg godt at konditionen ikke kan være top efter et år "mere eller mindre" i sengen! Er der nogle der har erfaringer med det? ;) Sov godt!
    Kh Helle2
  • Tusind tak skal du have Helle...Og dejligt at høre at, man kan få det godt igen.
    Hvis nogen af jer har lyst til at fortælle, hvordan I oplevede selve indgrebet vil jeg blive glad. Jeg ville ønske at, man bare var helt væk og først vågnede op når det var overstået....Hvordan havde I det med at være vågne mens det stod på? Og var det ikke enormt svært bare at skulle ligge helt stille i så mange timer, både under indgrebet, men også bagefter?

    På forhånd tak
    Elvisa
Log in eller Registrér for at kommentere.