Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Prikker foran øjnene?

Redigeret 15 juni, 2015, 07:24 i Åben debat om øjne
Hej:)

Jeg kan se prikker foran øjnene og det har jeg kunnet siden jeg var 13-14, i dag er jeg 19. Vi har ringet ind til lægen før og han konstaterede at det var fordi at jeg sad længe foran tv og computeren. Men det er nu et stykke tid siden og jeg kan stadig se dem. Om dagen er det normalt, men når det bliver mørkt kan jeg virkelig se dem. Er der nogen der ved noget om det? og hvad skyldes?
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej (:
    altså jeg vil nok mene det er fordi dine øjne er overbelastet.
    de har jeg prøvet for, hvis jeg har været meget ude i solen eller siddet foran pc'en for længe.
    men tænker du på det hele tiden og er du bange for det?

    knus.
  • Indstillinger
    Hej:)
    Tak for dit svar:) ja jeg tænker meget over det især og om aften, når det er jeg kan se prikkerne. Jeg må ,at jeg er lidt bange.. For som sagt har jeg haft det siden da jeg var 13-14 år. men jeg det undre mig at jeg stadig kan se det?
  • Indstillinger
    Hej..
    Har du været ved øjenlægen??

    Jeg har også de prikker når øjene er overanstrengt..men ikke hele døgnet som du har, det går over efter et stykke tid...

    Nu skal jeg lige høre om det er prikker eller ``fluer``?? Har du diabetis??

    Mvh Momse1
  • Indstillinger
    Det kan være urenheder på linsen. Er det især, når du kigger på noget lyst?
  • Indstillinger
    Hej igen..

    Ja, det er ligesom nogle lyse ''fluer''.. jeg kan især se det hvis jeg kigger ind i hvidt mur eller op i luften..

    Min far ringede for lang tid siden ind til øjenlæge, men han sagde at det var pga. at jeg så alt for meget tv og sad foran computeren.. Men jeg det undrer mig bare at jeg haft i lang tid nu..
  • Indstillinger
    Så lyder det som de urenheder på linsen. Dem har stort set alle i en eller anden grad. Hvis det er meget slemt, kan det ordnes operativt.
  • Indstillinger
    okay, det er jeg glad for at høre:).. skal jeg bare gå til øjenlæge for at få det orndet eller?
  • Indstillinger
    Ja, det bør du gøre i første omgang.
    Håber I finder en løsning. :)
  • Indstillinger
    Hvis du lader være med at tænke på det, gør det sikkert væk.
    ved godt det lyder underligt, men hjernen kan godt gøre sådan at du faktisk ikke ser det, men tror du ser det, fordi du tænker på det konstant.

    påvirker det din hverdag meget?
  • Indstillinger
    jeg tænker ikke så meget over det i hverdagen.. Jeg er bare blevet van til at se det! Men når jeg ser det f.eks om aften, tænker jeg på om hvad det kan være?
Log in eller Registrér for at kommentere.