Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Prikker foran øjnene?

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    mærkeligt. jeg lider af præcis samme "sygdom", og har haft det siden jeg var en 11-12 år. Jeg er også 19 år. Mine øjne laver en millard små prikker også, næsten som "sne" på en tvskærm. jeg har aldrig spurgt min læge, men det er et irriterende moment i mit syn.
    Mvh. Sarah
  • Indstillinger
    Hej
    gud hvor blev jeg glad, da jeg læste sarahmarias indlæg - Det er PRÆCIS sådan jeg oplever mit syn. Jeg har været ved øjenlægen, og han sagde, at det kunne han ikke komme med en god forklaring på. Men jeg er vist lidt neurotisk anlagt, så det fik mig ikke til at holde op med at bekymre mig for det...
    Er der andre, der har oplevet det?

    Det med prikkerne foran øjnene lyder som uklarheder i glaslegemet - Det har jeg også, og det er der ikke noget farligt ved - men heller ikke noget at gøre ved det...
  • Indstillinger
    Årh ! Jeg har præcis det samme.. jeg har haft det altid.. jeg kan ikke huske at det nogensinde er startet, jeg kan bare huske at jeg altid har haft det.
    jeg er også 19 år! jeg kan se det både dag og nat, selv når jeg har lukket øjnene.. sååå irriterende.. men nu har jeg lært at ''leve'' med det om dagen, er blevet så vant til det så det sjælent irriterer mig.... men om aftenen, bliver det slemt!!

    - der er bare ikke nogen der forstår det, hvis man prøver at forklare hvad det er.. så jeg har/havde opgivet at gøre noget ved det..
  • Indstillinger
    Jeg har det præcis som alle jer ser fortæller om det. Jeg er 15 år og jeg vil mene jeg har haft det næsten et år nu. Jeg skal til øjenlæge engang i januar. Det irritere mig sindsygt meget ig jeg tanker stort set på det hele tiden. Jeg ha også været til lægen & han sagde det kunne være fordi jeg sad for meget ved computeren. Men nu prøver jeg så at side mindst muligt foran en com+tv. Ved mig er det værst om aftenen og om morgenen når jeg lige er stået op. Når jeg er udenfor ligner det at de regner når jeg kigger mod træerne. Når jeg kigger mod lyse ting, som en hvid væg, himlen og lys.
  • Indstillinger
    Hvor vildt jeg har præcis det samme, har kigget over alt på nettet! Det første gang jeg høre ud over nogen ud over andre end mig selv der har det, jeg har haft det siden jeg har været 16 år, og er 24 nu. Og det ikke blevet mindre. Jeg har været hos neurolog, øjenlægen, psykolog, psykiater, akupunktør, og prøvet at fået det væk med hypnose. Lægerne siger der intet galt overhovedet, jeg har endda fået skannet mit hoved. Der er ingen ting der hjælper, når det bliver mørkt er det ligesom noget fjernsyns flimmer. Det værste er nok folk der gør sig kloge på hvad det er, uden at have en faglig baggrund, det har jeg oplevet lidt for mange gange :)

    Anyways jeg har lært at leve med det på den måde, at jeg har vænnet mig til når jeg kigger i store hvide vægge, eller blanke mørke overflader så ligger jeg egentlig ikke mærke til det med mindre jeg tænker over det. Stjerne himlen og himlen, undlader jeg at kigge på :) og når jeg sover tænder jeg fjernsynet lige inden jeg falder i søvn. Det er sådan jeg har fået min hverdag til at hænge sammen, og med det. Det har gået mig utrolig meget på, men det er det mest optimale. Alle dem som skrev der har det, i må meget gerne skrive jeres facebook, eller mail, så vil jeg rigtig gerne i kontakt med jer, det første gang jeg møder andre der har det, og det er den perfekte måde at finde ud af om vi kan finde frem til nogle fælles ting der har udløst det. Selvom jeg har tilpasset mig til det, ville jeg blive henrykt, hvis det forsvandt :D
  • Indstillinger
    Jeg har samme problem, dog ser jeg også nogle underlige gennemsigtige figurer?

    De former sig ofte som et dårligt skrevet C, jeg spurgte nede i synoptik da jeg var nede for at få linser hvad det kunne være, hun sagde det er fordi der er en lille blodåre inde i året som bruges når du opholder dig i din mors mave, og nu strømmer der luft og ikke blod igennem den. Det er super irriterende.. Er 18 år.
  • Indstillinger
    Jeg har det også men det er kommer kun om sommeren,da mine øjne er meget lysoverfølsom.Det kommer også hvis jeg spiser noget jeg ikke kan tåle eller når det er pollen, det har jeg fundet ud af.Jeg har også været hos øjenlæge for 3 år siden faktisk 3 forskellige øjenlæger og de kan ikke rigtig fortælle mig hvad det er,den sidste øjenlæge fortalte mig at jeg har uklarheder i glasset men det passer ikke for hvis jeg havde det ville jeg se prikker hver eneste dag for mig ser jeg dem kun når der er sol så det er mest om sommeren,så det er lysoverfølsomhed.
  • Indstillinger
    Hej, jeg lider selv af flimmer for øjnene og har læst en del .. så vidt jeg har kunnet finde ud af kan mangel sygdomme (især jernmangel) være en grund til flimren - så det er da en mulighed at få det tjekket! Jeg lider selv af jernmangel. Det der med underlige figurer kender jeg godt lidt til, efter jeg fik angst har mit syn ændret sig radikalt, det er som om jeg kan se en masse underlige omrids. Held og lykke med at finde ud af hvad det kan være til jer alle :-).
  • Indstillinger
    Det er præcis det samme som jeg har! Har haft det i ca. 2 år nu og det er blevet værre. Det er nærmest nogle "gennemsigtige" figurer, som kommer frem i lys. Det er MEGET slemt når jeg kigger mog en solrig himmel eller en hel hvid væg! Jeg har været til lægen, men de ved ikke hvad det er. Han forklarede blandt andet at det kunne være min hjerne, som der havde vænnet sig til det..

    Men PLEASE! Det kunne være dejligt, hvis nogle kendte en måde at få det væk på eller bare en måde for at formindske det! :)
  • Indstillinger
    Umiddelbart lyder det som talgknopper. Det er ret almindeligt at have talgknopper under øjnene.
Log in eller Registrér for at kommentere.