Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Liothyronin

124»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Gitte-
    Jeg fik inden start på Lio 150 mikrogr eltroxin - startede så på 20 mikrogr Lio og blev sat ned til 100 mikrogr eltroxin-Så steg mit T3 og jeg skulle forsøge med 30 mikrogr Lio og stadig 100 eltroxin i 14 dage-jeg mærkede en svag tilbagegang på 30 Lio-og steg så igen efter 11 dage fra 30 til 40 mikrogram og så skulle jeg fortsætte yderligere 14 dage med 100 eltroxin indtil på torsdag ,da skal jeg gå ned på 50 mikrogr eltroxin og fortsætte 40 mikrogr lio ,og så håber lægen min T3 falder hen af vejen -Det er en indviklet sygdom at styre ,så manigen kan få det godt-

    Desværre er jeg begyndt ,at få frygtelige muskel smerter igen ,føler hver dag jeg står ud af min seng at jeg er gennembanket hele natten -Det er et kendt fænomen sir' min endokrinolog,som desværre nogengange følger med for lavt stofskifte-
    Jeg håber du får det godt på Lio-
    mange hilsener
    Kirsten
  • Indstillinger
    Hej Kirsten
    Det var da ikke godt at høre. Du kan vel ikke være overdoseret? Er det ikke noget med at det skulle kunne give muskelsmerter?
    Ja bliver jo helt bekymret for dig.
    Håber du snart får det bedre igen.
    Jeg har dristet mig op på 10 mg dagligt men synes jeg føler mig helt groggy og ved siden af mig selv. Er også blevet meget mere træt, ja så jeg tænker på om Liothyronin overhovedet vil være godt for mig.
    Hvornår begyndte du at kunne føle en ændring? Jeg har nu taget Lio. i 1½ uge (ved godt det ikke er længe, men utålmodig er man jo! ;o)
    Held og lykke fortsat
    Mvh. Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte
    Tak for din hilsen-Jeg fik det alledere bedre efter 2 dage på Lio,så det var jo hurtigt-
    Mht muskelsmerter sir min endokrinolog det ofte ses ifm myxøden-
    Jeg håber for dig du får det bedre -med eller uden Lio
    Kærlig hilsen
    Kirsten
  • Indstillinger
    Jeg vil meget gerne være med i debatten vedr. for lavt stofskifte. Jeg har haft det i rigtig mange år, jeg er født med forhøjet stoftskifte, fik så radioum aktiv jod, men desværre for meget, så nu har jeg for lavt. Jeg har før taget eltroxin, men for ca. 3 år siden lavede de pillerne om med nogle nye styremidler i. Jeg tror ikke jeg har været så syg før, (selvom jeg desværre også har været ramt af kræft). Jeg kontaktede min egen lægen, men han synes det hele så så godt ud. Jeg havde nogle af de samme symtomer som der er flere her der har beskrevet. Hukommelsetab, svimmelhed,ingen appetit, kunne næsten ikke holde mig oppe, måtte sove flere gange om dagen, har fået hørerproblemer (går nu med hørerapparater) o.s.v. Kan ikke remse det hele op. Fik min læge til at kontakte Herlev, som blev min redning. Får i dag får jeg liothyronin 20 mg. og levaxin 50 mg. Har det meget bedre, men bestemt ikke som før eltroxinen blev ændret.
    Prøv om I kan komme på Herlev jeg har gået der i mange, mange år og har gode erfaringer.
    Kate
  • Indstillinger
    jeg har været tilknyttet Herlev Hospital de sidste 10-12 år.
    Mit stofskifte er for lavt, og derfor fik jeg fra Herlev Eltroxin. Efter 2 år blev jeg tilbudt, at være med i et forsøg, hvor havldelen ikke fik noget og anden halvdel fik et præparat.
    Jeg kunne blot efter ca. 1 uge mærke, at jeg fik noget, det viste sig, at være Liothyronin, hvilket jeg sammen med Eltroxin, fik det betydeligt bedre.
    Det har jeg så fået lige siden. Når man får Liothyronin i hvertfald på Herlev, skal man til blodprøve og samtale med en læge 1 gang årligt.Præparater kan ens egen læge ikke udskrive, det kan kun foregå via hospital.
    Min Eltroxin er blevet reguleret flere gange,men jeg har det hele under kontrol.
    M.V.H.
  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg er en pige på 19 år, der fik konstateret autoimmun hypothyreose for halvt år siden. Jeg startede i behandling i slutning af februar, (50 mikrogram Eltroxin dagligt) og i april var mine tal nærmest helt normale: T4: 14,7 T3: 2,62 Anti TPO 146, og TSH: 3,2. Dog havde jeg det stadig ikke godt, men lægen mente at det ville tage lidt tid før symptomerne forsvandt helt.

    Rigtigt nok forsvandt symptomerne i en kort periode, men jeg er siden da begyndt at få det dårligt igen, med skiftende meget lav og høj puls (fra 50 slag pr. min. ved moderat aktivitet til 150 slag pr. min når jeg sidder og slapper af) samt blodtryk (sidst gik det fra at være 80/55 til 146/106 på 10 min). Desuden har jeg mange problemer med ekstrasystoler, føleforstyrrelser, sitrende muskler og svimmelhed.

    Er der andre der oplever lignende symptomer, og skyldes det hashimoto, eller eltroxin når nu tallene er normale?

    Mvh. Anna
  • Indstillinger
    hej hvad er forskellen T3 versus Eltroxin?
Log in eller Registrér for at kommentere.