Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Liothyronin

24

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Kirsten
    Tusind tak for dit opmuntrende svar - det lyder til at der er håb for mig. Jeg er sygemeldt med stress pt. men HVIS det nu er stofskiftet og der er noget at gøre - ja så er det da bare med at komme i gang. Din historie var lidt en solstrålehistorie for mig.
    Jeg har nu sendt en forespørgsel til den læge jeg går hos og håber det bedste. Men er ærligt talt også lidt bange for bivirkningerne såsom knogleskørhed og hjerteproblemer. Knogleskørhed har jeg nemlig lidt i forvejen - men er snart klar til hvad som helst. Det er jo mit LIV der går sådan her!
    Håber snart på svar fra lægen - har tilladt mig at printe dit svar fra dig ud og vil vise ham det - hvis han nu stiller sig på bagbenene. Ja jeg synes da også at det ville være forsøget værd for mig.
    Kan du huske hvordan dine tal lå dengang du var sløj? Mit T3 er på 168 (1,10-2,50) - så vidt jeg har læst mig til skal det helst ligge i den øvre ende af referenceintervallet - så der er jo et stykke vej op for mig. Mit T3 har før været højere oppe - men hvorfor mon det pludselig kan synke? Ja jeg er næsten også sikker på at det kan forklare alle mine elendigheder og har det rigtigt dårligt over at gå sygemeldt med diagnosen "stress"..:o( Tak for din besked! Du har muntret mig op Med venlig hilsen Gitte
  • Indstillinger
    Hej Gitte
    Tak for de søde ord -Mine tal lå i normal området på trods af jeg var syg-trist og underlig T3 1.12 og TSH 1.0 ,men det læser jeg mange steder ,at kvinder sir' deres blodpr er normale ,men de er IKKE raske,jeg tror man fortsat er syg ,fordi kroppen ikke reagere nok på behandlingen-Jeg håber det bedtse for dig og vil sige når man fortsat er syg blir' kroppen jo automatisk stresset ,så når din krop kommer i balance håber jeg den også bliver afstresset-
    God weekend og go' bedring :-)
    Mange hilsener
    Kirsten
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om nogen af jer herinde var til foredrag i aftes på BBH,men der blev spurgt til Liothyronin og den overlæge som havde talt om eltroxin sagde ,at det ikke hjalp med Lio-
    Til det kan jeg kun svare det passer altså ikke -spørg patienterne der får medicinen,de får det bedre med pillerne-Jeg syntes det er en skam ,at nogle læger har den indstilling og ikke vil prøve Lio sammen med eltroxin og ærgerligt det går ud over patienternes livskvalitet-altså er man heldig og får en læge der tror bare lidt på Lio kan man få en bedre livskvalitet og så kan jeg kun sige -HVOR har jeg været heldig, at den læge jeg går hos ville lade mig prøve det ,for mit liv blev meget bedre for en måned siden --igen kan man konstantere at man skal lytte til patienterne ..
  • Indstillinger
    Hej Kirsten.

    Jeg var også med igår, og jeg kunne forstå på det hele, at Lio ikke er et anerkendt medikament i Danmart, og at der derfor også går rimlig meget politik i spørgsmålet om lægerne kan bruge det til os, da det er mest kendt hos kræft patienter. Det var som om Niels, sagde nogle ting mellem linierne, nemlig at der er nogle læger som laver undtagelsen og giver Lio til stofskifte patienter.
    Det virker på mig, som om at der på dette psykiske område ikke er den store forskning, og at de ligesom lidt glemmer at vi er mange der har problemer på øverste etage. Lægerne kunne jo spørge os patienter, om vi vil prøve det, selvfølgelig med informationen om evt. bivirkninger, samt det at det måske slet ikke hjælper.
    Min personlige holdning er, at lægerne på specialafd. bare skal go for it, og jeg vil hvertfald tale med dem på Herlev, når den tid kommer.
    For helt ærligt, med så mange patienter der erklære at de har psykiske problemer overnpå, og at det er kommet i forbindelse med stofskifte sygdommen, så virker det da indlysende at man ikke bare giver almindelig psykofarmika, som desuden kan være stærkt vanedannedende. Min læge har også spurgt mig om jeg vil have nogle små piller, og jeg er lidt i dilemma, men jeg ser på det efter d. 23/10- for nu har jeg været "skør" i lang tid i forvejen, så må jeg lige holde det ud lidt længere.

    hilsen mickey.
  • Indstillinger
    Ja ,jeg undrede mig meget over Niels,s svar ,men orkede ikke at gå i diskution ,at jeg fik det og havde fået det betydelig bedre,men det HAR jeg og jeg er glad for jeg går hos en læge der tør give mig det-jeg har indtil videre ingen bivirkning ikke engang vægttab ;-( som ellers er beskrevet-Ønsker dig held og lykke ..
  • Indstillinger
    Hej Kirsten.

    Må jeg spørge om, hvor du går henne til behandling og hvem din læge er?

    mvh. mickey
  • Indstillinger
    Nej ikke på en off.side det er jeg ikke glad for håber du vil kunne forstå det -
    Hilsen Kirsten
  • Indstillinger
    Helt konkret. Har du tabt dig på Lio?
  • Indstillinger
    Nej det har jeg ikke -men alligevel er min vægt på de 5 uger reduceret med 2 kg,men jeg tror det er væske fordi jeg har dage, hvor jeg kan se meget væske oppe omkrig min hals,men det er ikke sådan at jeg mærker mit stofskifte er skruet op og jeg kan mærke der-så kiloene rasler ikke af en,selvom det ku' være en god bivirkning med 10 kg overvægt ifm myxødem-
    God weekend
    Kirsten
  • Indstillinger
    Hej
    Ang. Liothyronin så har jeg anmodet min endokrinolog om at påbegynde en behandling med Eltroxin.
    Hermed hans svar : "Jeg har diskuteret med vores egen thyroidea ekspert på sygehuset. Der var
    ganske rigtigt en undersøgelse (dit link), som i 1999 rapporterede positive
    effekter af liothyronin (T3). Men efterfølgende har cirka 20 undersøgelser
    IKKE kunnet reproducere resultaterne og ved en nylig kongres i USA var
    konklusionen at T3 ikke har nogen dokumenteret effekt på humør eller andet i
    øvrigt. Desværre."

    Ja hvordan kan man mon så argumentere mod dette? Er der nogen der har nogle gode ideer? Kirsten går det stadig godt på Liothyronin - er du stadig frisk og forandret? Ja jeg er jo meget interesseret i om Liothyronin kan være vejen frem!
    Med venlig hilsen
    Gitte
Log in eller Registrér for at kommentere.