Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svar til Brugernavn -tungmetal

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Carina

    Det er hårdt for organismen af være tungmetalforgiftet, men det er også hårdt for organismen at være i behandling for tungmetalforgiftning.
    Den tungmetalforgiftede må derfor gå ind og mærke efter og tage passende pauser fra behandlingen.

    Og så er det meget ulogisk, idet det ikke nødvendigvis er således, at de meget forgiftede dårligere tolerere en afgiftningsbehandling end en kun let forgiftet person.

    PS. Man skal heller ikke bruge Atamir, hvis man har amalgamfyldninger.
    Årsagen er, at et kelaterende lægemiddel vil kelatere tungmetaller dér, hvor det er lettest at "få fat i".
    Kelaterer lægemidlet kviksølv fra amalgamfyldningerne vil der trækkes kviksølv fra fyldningen og over i blodet, hvorfor patienten belastes endnu mere med tungmetal.
    Man vil forøvrigt få det symptom, at tænderne iser / smerter.
  • Indstillinger
    Jeg har kopieret alt hvad du skrevet og sendt det til min søster. Så må jeg se hvad hun siger til at hun skal få fjernet de plomber.
    Hun kan nok søge en paragraf 82a på kommunen til økonomisk hjælp. Det er jo livsnødvendigt det her kan jeg godt se.

    Du skal have mange tak for din hjælp.

    Hilsen Carina
  • Indstillinger
    Brugernavn, tusind tak for dine svar -faktisk får man ret meget ud af at læse dine svar til Carina. Så det lykkedes dig trods alt at skrive romanen alligevel ;-)

    Som sagt var mit ærinde lige så meget at du fik forklaret lidt nærmere til de andre læsere herinde.
    Jeg ved godt at du nok ikke er web-master for DSOM, det var bare for at sige, at man let kan komme galt afsted med at vedhæfte betalings-artikler.

    Det er en imponerende viden du har. Men kan du lige forklare een gang til: I dine tidligere indlæg har du gjort meget ud af at sige at man netop ikke kan udlede noget om kronísk tungmetalforgiftning ud fra hår eller urin. Alligevel har Carinas søster fået konstateret kronisk tungmetalforgiftning ud fra en urinprøve????


    Jeg har også lige en vigtig kommentar til dit svar til Carina. Du skriver

    CITAT DMSA skal kombineres med N-acetyl-cystein, som kan købes samme sted, da man ellers kan komme til at mangle glutation. Glutation er et af kroppens egne afgiftende midler. CITAT SLUT

    N-Acetyl-cystein er altså et receptpligt stof i DK. Dvs. det må kun bruges hvis det ordineres af en læge. En dansk læge, vel og mærke. Og det er der en grund til. N-Acetyl-cystein kan nemlig give nældefeber og hos nogle endda anafylatisk shok, sidstnævnte har en skræmmende høj dødelighed.

    Carina, I skal desværre nok ikke regne med at kommunen vil betale for at få fjernet de plomber. Der er nemlig indtil nu ingen gode videnskabelige beviser for at amalgamplomber kan give de symptomer din søster har. Det er ikke det samme som at Brugernavn ikke kan have ret. Men det betyder at din søster selv kommer til at betale fordi kommunen vil sige at det er et kosmetisk indgreb.
  • Indstillinger
    Asklepios12

    Jeg mener, hun for en del måneder siden fik det at vide af overlægen på Parkinson afd. på Glostrup hospital at tungmetalforgiftning er årsag til MSA. Det var blevet sagt på en konference.
    Og jeg tænker at det heldbredsmæssigt ikke er til hendes bedste at have munden fuld af kviksølv med en tungmetalforgiftning når hun samtidig gerne vil prøve at overleve. Hun er lige fyldt 50 år.

    Og derfor er der en paragraf 82 og 82a man kan søge. Og måske kan hun få sin læge til at hjælpe hende med dokumentation fra hospitalet mm. Man kan kun prøve. Men sådan som kommunerne er idag så er det da billigere at sige nej og det er også billigere for dem hvis min søster ikke prøver at forlænge sit liv men dør inden for 3 år. Det er nemlig udsigten lige nu.
  • Indstillinger
    Angående N-acetyl-Cystein.

    Svar til Asklepios12
    Jeg har konstateret, at du har rigtig mange fejl i din viden, hvorfor en mere ydmyg holdning overfor andre debattører her på Netdoktor.dk ville klæde dig.

    N-acetyl-Cystein kan købes i håndkøb på danske apoteker.

    Alle svovlholdige præparater kan være allergene.
    Anafylaktisk shock som følge af brug af danske N-acetyl-Cystein holdige præparater angives som meget sjældne (under 0,01%).
    Når jeg foretrækker N-acetyl-Cystein købt over Internettet er det, fordi dette produkt ikke er tilsat diverse tilsætningsstoffer, som danske produkter.
    Det kan være uhensigtsmæssigt at belaste særligt syge med unødvendige og skadelige tilsætningsstoffer.
  • Indstillinger
    Mere svar til Asklepios12

    Du ønsker henvisning til materiale om tungmetaller / forgiftninger heraf / afgiftnings-behandling.
    Her er et brugbart link:
    http://www.peterbennett.com/resources/d ... cation.pdf

    Det betyder naturligvis ikke, at jeg er enig med forfatteren i alt.
Log in eller Registrér for at kommentere.