Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spørgsmål til mænd!!

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sådan noget er naturligvis vanskeligt at vurdere korrekt – da ingen af jo hverken kender dette par eller var til stede ved samtalen.

    Derfor opfatter vi jo forskelligt.

    Det kan da godt være, det var en ”prøveballon”, men så har AMK's kæreste jo fået at vide, hvordan hun ser på den slags og han ved således, hvad det koster.

    Jeg ser Nada's indlæg som værende noget sort/hvidt, så med mindre Nada's mand enten er blind eller totalt underkuet af sin kone, så er det ganske enkelt en lodret løgn, hvis ikke han på noget tidspunkt bliver fristet af dette eller hint - for det bliver vi alle sammen.

    Det er derfor reklamerne har så stor magt – vi bliver bombarderet med fristelser, og jo, vi falder for dem, eller vores fantasi gør helt sikkert. Hvis ikke vi gjorde det, så var der heller ikke det massive reklamepres på os – disse reklamer kører direkte på det primitive i os, fordi man VED vi fristes.

    Det er fuldstændigt naturligt, at når man lever i et parforhold – og det kan være aldrig så godt, aldrig så ”perfekt” - vi bliver alligevel fristet seksuelt af andre mennesker; tanken om at ”hvis jeg nu var mig selv, eller havde aftalt med min partner, at det var ”legalt”, så ville jeg målrettet gå efter en tur i høet med ham/hende” - er en helt naturlig reaktion, som nok de aller færreste kan sige sig fra for at have.

    Men – som jeg har skrevet – der er ”pokkermig” langt fra tanke til handling.

    Jeg bliver lidt ked af det, når jeg her læser, at det her udelukkende handler om at AMK's kæreste lige har sendt en prøveballon ud, og at hun godt kan regne med, at han på et tidspunkt kaster sig ud i den utroskab.

    Bevares, det kan være, I har ret – men det kan lige så vel være, at vi her har at gøre med en mand, der simpelt hen er ærlig; de taler om emnet, han er åben og ærlig, og som jeg lidt kan forstå, så er det øjensynligt ikke helt normalt i et parforhold, at man er det det??? Og – så ser jeg faktisk helt andre problemer, men det er en anden snak.

    Måske min opfattelse er sådan, for min mand og jeg er da netop helt åbne og ærlige overfor hinanden, vi har da tit talt om de fristelser, vi møder på vores vej, men jeg sender ham da glad og gerne til julefrokost og andre arrangementer alene – jeg VED at han da aldrig kunne finde på at være mig utro, på samme måde som jeg da absolut heller ikke byder ham det. Og det ved vi med sindsro, netop fordi vi har talt åbent og ærligt om sådanne ting. Det er det, jeg læser der også er sket i den samtale AMK har haft med sin kæreste. At AMK så ikke kan modtage denne åbne og totale kærlighedserklæring, ser jeg mere som noget trist og sørgeligt. AMK er uærlig – både overfor sin kæreste og overfor sig selv – hvis hun påstår, at hun aldrig, aldrig nogensinde i sit forhold med denne her kæreste, har set en eller anden lækker fyr, hvor fristen lige har strejfet.

    Men – måske jeg ville få tanken, hvis vi netop IKKE var åbne og ærlige overfor hinanden, og det er der, jeg tror det går galt i mange parforhold. Man lever sammen, men man er hverken åbne eller ærlige overfor hinanden i samtalen, hvorfor man i bund og grund slet ikke kender hinanden? Og så skal det jo gå galt.
  • Indstillinger
    AMK1988 skriver: Intet jeg er interesseret i for jeg kan godt have lyst til andre fyrer og fantasere om dem - det gør alle jo, men jeg ville aldrig have så stor lyst til at føre det ud i livet.

    citat slut


    Det giver jeg AMK ret i. Man kan godt kigge og føle lyst til andre. Man kan også være ærlige over for hinanden, det er vi enige i, lotte123.
    Men de lyster han fortæller om, gør jeg bliver mistænksom. Der kan være langt fra tanke til handling og er det sikkert i mange tilfælde, men han foreslog jo at tage en prostitueret hjem. Så jeg tvivler på han bliver ved med kun at have det i tankerne.
    Er man enige er det en anden snak.
    Men jeg tror, som sagt, ikke på ham. Måske tager jeg fejl, men det er en anden sag.
  • Indstillinger
    Jeg må indrømme, at dette parforhold giver jeg ikke meget for, det kan godt være, at han er hudløs ærlig, og det ville jeg også sætte stor pris på, men jeg ville også føle, at så skulle det nok ikke være ham jeg viede mit liv til, ej heller ham jeg ønskede at få børn med.

    AMK du er kun 25 år, og ja du elsker ham og føler, at han giver dig alt det, du har drømt om, til det må jeg sige, ja alt giver han dig dog ikke, for så ville du jo ikke være så såret og ulykkelig, så du bliver nød til at skrive her.

    Du synes, det er hårdt, når han tager i byen alene, og han giver udtryk for, at han kan få brændende lyst hvis en lækker kvinde byder sig til, men kun lader være, da han ikke vil gå bag din ryg, og så foreslår han oven i købet, at I inviterer en prostitueret hjem, så han kan knalde hende, mens du ser på.

    Hvis det er drømmemanden i dit liv, så tror jeg, du skal tænke dig rigtig grundigt om, for jeg tror ikke, at han nogensinde kan give dig den store tryghed, kærlighed og omsorg som jeg føler du har brug for, og som skal være fundamentet i et for mig godt forhold.

    Men jeg kan også læse, at dit indlæg deler vandene her, og gudskelov er vi forskellige, men der er absolut en rød lampe der lyser for mig, når jeg læser det du har skrevet.

    For hvis man er enige i, at sådan vil vi gerne leve vores parforhold, så fint med mig, men vil du det på den lange bane? Dette er kun begyndelsen på hans noget mærkværdige måde at være ærlig på, og jeg tror, at det bare er et spørgsmål om tid, så har han dig i sin hule hånd.

    Han prøver på at gøre sine værdier til også at være dine værdier, og det er farligt, men jeg håber at du er en stærk pige, der kan sige fra og holde fast i dine egne værdier.
  • Indstillinger
    Ønsker lige at tilføje...

    Hjemme hos os har vi også altid været meget åbne, ærlige og lyttende til hinanden, og det er for os grundpillen i et godt og tæt forhold.

    Vi kan sagtens tale om at han eller hun er en meget en meget tiltrækkende person med stor sexappeal, men da vores kærlighed, værdier og respekt for hinanden er stor, bliver det ved det. Ingen af os har da aldrig bare tænkt tanken om at være utro, måske er vi underlige, men jeg føler nok mere, at det er fordi vi ikke har haft brug for den spænding i vores ægteskab og at vi har bygget vores ægteskab på andre værdier.

    Hvis man kun skal afholde sig fra at være utro fordi man er bange for, at det skal blive opdaget, så mener jeg, at der er noget helt andet rav ruskende galt i et forhold. Dejligt at samle appetit ude og spise hjemme, sådan skal det være, men dette forhold som vi taler om viser jo, at den omtalte kæreste egentlig har lyst til at være utro, men bare afholder sig fra det, og det ville ikke være godt nok til mig…

    Det svarer til, at man kun lader være med at stjæle, fordi man er bange for at blive taget med fingrene i kagedåsen, hvis det er sådanne holdninger man har, så siger jeg tak for kaffe.
  • Indstillinger
    Jeg er enig – sikken det her del vandene. :-)

    Naturligvis bør man i alle parforhold aftale nogle ”spilleregler” - hvilket man vist desværre netop IKKE gør i en del forhold. Man har sit egen ”regelsæt” - og det går man så ud fra, at partneren uden videre er enig i – endda så enig, at man ”glemmer” at få talt om noget så væsentligt.

    Jeg har tydeligvis en helt anden opfattelse af dette emne end så mange andre – og det er jo fint nok, så kommer der mange vinkler på. Jeg ser (beklageligvis??) slet ikke alle de faresignaler, som andre ser ved at I har haft en åben og ærlig samtale om, hvad man fristes af her i livet. Jeg ser din kæreste som åben og naturlig omkring det med fristelser.

    Men – jo, man bør aftale diverse ”spilleregler” og man er da nødt til at finde ud af, hvordan man i fællesskab finder ud at tingene, så begge parter er tilfredse – noget må man selv acceptere – noget må partneren acceptere – sådan er det; vi kan ikke alle sammen få det hele nøjagtigt som vi selv vil have det, for så er man ikke god i et parforhold, og bør derfor leve alene – man må give, man må tage. Hvad der er rigtigt i et parforhold er ikke nødvendigvis rigtigt i et andet.

    Men – jeg påstår, at man kan altså ikke kan aftale sig ud af, hvordan man tænker, man påvirkes og fristes, og jeg finder det afgørende for et godt parforhold at man netop kan TALE sammen om den slags også, og acceptere at man netop ikke nødvendigvis tænker ens. I øvrigt, hvis man gjorde det, så ville forholdet da godt nok blive ret kedeligt.

    Jeg har kun set her at AMK's kæreste har fortalt, hvad han fristes af – og så har han krydret med en fantasi. Jeg ser kun en varm kærlighedserklæring – han har jo netop følt, at han kunne sige tingene lige ud, når de nu talte om det. Han har jo netop fået AMK's reaktion – og har, som jeg læser det – jo netop også taget beslutningen om, at ja – han føler sig fristet, men det vil han ikke byde sin kæreste, for det hende, han elsker, og hende ikke vil såre.

    AMK – du har problemer med jalousi, og det er dig, der har disse problemer, og derfor dig, der må se på om din jalousi tager for meget over, og om den i bund og grund er urimelig, for det bliver dig, der ødelægger jeres forhold, hvis jalousien kommer til at overskygge jeres forhold.
  • Indstillinger
    Sofies seneste indlæg poppede op, mens jeg skrev på mit - så det forholder jeg mig overhovedet ikke til i mit indlæg.
  • Indstillinger
    Nada28
    Man kan jo aldrig vide hvad sin kæreste laver når vedkommende er i byen og det går jo begge veje. Han ved heller ikke hvad jeg laver og han tænker mindst lige så meget over det som jeg gør - når jeg er alene i byen.
    Men man bliver jo nød til at vælge om man vil stole på det manden siger er rigtigt.
    Min kæreste har også og siger stadig at jeg er den der tænder ham aller mest og mig han vil dele livet med - at ham så erkender at han også tænder på andre piger er da utroligt ærligt. Men lige meget hvor meget din kæreste fortæller dig de ting du skriver, kan du jo aldrig være 100% sikker på at det er rigtigt, det er jo noget du VÆLGER at stole på.

    Jeg må jo så vælge om jeg tror på ham eller ej. Og pt. Tror jeg på det han siger og så må jeg jo bare håbe at det er sandt.

    Man kan ikke leve et helt liv - heller ikke i parforhold hvor man udelukket tænder på den man er i forhold med! Men du kan vælge om du vil lade det være ved tanken og fantasien og hvor meget af denne fantasi du vil fortælle til din partner. Min kæreste valgte at fortælle hvordan han har det, det er hårdt og gør da også at jeg er lidt mere opmærksom på tegn på utroskab. Men denne sag betyder altså ikke at han er utro!
  • Indstillinger
    Til jer der skriver jeres mening tak for det.
    Jeg er tilbøjelig til at tage lotte123s indlæg bedre ind, for mange af jer andres er utroligt fordomsfulde. Mange af tingene i skriver føler jeg eller har følt i denne konflikt og når jeg læser det bliver jeg utrolig ked af det og tænker "hvis nu det virkelig hænger sådan samme" og ja ville lyve hvis jeg skrev at jeg ikke har og stadig ind i mellem overvejer at gå fra ham. Og min mening med denne debat var faktisk at høre om hvordan andre mænd har det. For min kæreste føler lige så stor frustration over dette som jeg og det synes jeg faktisk er synd for ham at jeg ikke kan anerkende at han vil udleve fantasien. men jeg kan ikke for det strider imod min natur - hvert fald som jeg har det nu! Jeg vil ikke udelukke at det var noget der kunne komme på banen når vi bliver ældre, mere modne og sikre på hinanden.

    Så Lotte123, er super glad for dine indlæg for du får mig virkelig til at tænke i andre baner og det beroliger mig og jeg kan alligevel se et håb et stykke ude i denne process. Det er selvfølgelig svært at helt afvise de andres pointer. Men kan mærke at hvis jeg virkelig vil ham - og sådan har jeg det lige nu, så vil det syn på det æde mig op og jeg bliver nød til at se på tingene i den vinkel du gør.
    Endnu engang tak for alle der gerne vil hjælpe og fortælle jeres erfaringer!
  • Indstillinger
    Jeg vil ikke beskyldes for at være fordomsfuld, for det er jeg ikke. Jeg har bare skrevet hvad jeg mener om dette. Jeg har jo lov til at have min mening, som du kan have din.
    At du vælger at tage lotte123 indlæg mere positivt kan jeg godt forstå, det regnede jeg faktisk også med. Hvem ville ikke det i din situation.
    Du bad om meninger og dem fik du. Men måske skal man hellere holde sin mund en anden gang.

    Nu har jeg vist min mand dit svar, for jeg blev såret. Han siger, hvad spørger hun så for, når hun kun vil have en bekræftelse på der ikke er noget galt.
  • Indstillinger
    Jeg vil også gerne have mig frabedt at blive kaldt fordomsfuld, for det er jeg så afgjort ikke, men jeg er realistisk, og det er noget helt andet.

    Du har valgt at tage de positive briller på, og det kan jeg egentlig godt forstå, da du jo elsker din kæreste, men noget må du jo have været i tvivl om, siden du spørger her.

    Men det er ikke fair, at du nedgør de svar du har fået, som ikke lige passer ind i dit kram, de svar som er negative med hensyn til, hvordan vi synes, at dit forhold til din kæreste virker på os.

    Du har selv bedt om vores mening og det har du fået.

    Men hvis du vil leve dit liv med at det skal være nødvendigt at være opmærksomt på, om der er tegn på, at din kæreste er dig utro, så er valget dit.
Log in eller Registrér for at kommentere.