Kan jeg være gravid .
Hej . Jeg er en pige på 23 år . Fik en datter dag jeg var li knap 19 og fik sat en hormonspiral op kort tid efter ... Fik fjernet den igen her den 12/8 . Og fik min minstruation 3 dage efter . Men nu har jeg døget med kvalme , hedeture og en smule lyserød pletblødning et par gange , kun noget man har ku se når jeg har tøret mig efter toiletbesøg . En del uro i underlivet , og en grim metalsmag i munden , og drikker normalt meget cola , men igår sys jeg det smagter mer a vand .. Tog en test i går som var negativ , men tænker hvis jeg sku være gravid kunne det være for tidligt med en test .. Spurgte min læge om det kan giver disser symptomer når man får fjernet en hurmonspiral, men det lød hun rimelig sikker på at det ikke kunne være det ! Har dog os lagt syg nogle dage med tør hoste .. Hvad tænker i ? Hilsen den fortvivlet
Kommentarer
Men om du er gravid kan jeg ikke vide.
ps. det er ikke sundt at drikke meget cola.
Jaa det skidt med det cola , man bliver sku afhængelig a det . :!
Men lad nu alligevel den cola være. !!!!
http://go.tv2.dk/articlemad/id-29739753 ... -cola.html
http://www.topix.com/forum/health/birth ... R52BF3883F
Det fremgår dog ikke ofte af deres samtale hvor lang tid de har haft spiralen og jeg kunne have en mistanke om at de tilhører den gruppe der har fået spiralen fjernet tidligt i forløbet hvor der er størst risiko for bivirkninger og situationen behøver derfor ikke være sammenlignelig
Jeg tænker det er godt at være opmærksom og på hvor meget feber du evt har og om du begynder at få det værre.
Jeg vil ikke gøre mig klog på graviditet i den her situation, men det var ikke min første tanke dog skal det siges at man i princippet kan blive gravid fra samme dag spiralen er fjernet.
Du kan evt ringe og tale med en vagtlæge for at få nogen guidelines til hvad du skal være opmærksom på (og om du bør gøre noget på nuværende tidspunkt) også få talt det igennem med din læge i morgen.
Men der står noget om en uge til flere uger. Det tilrådes at tale med en læge, hvis symptomerne varer over en uge. Sådan forstår jeg det.
Hvorfor har du overhovedet fået denne spiral fjernet, når du ikke vil være gravid og ikke bruger anden prævention?
Ja, det kan lyde fordømmende - det er det ikke, slet ikke, men jeg er lige lidt forvirret. Er der en helbredsmæssig årsag til, at du har fået denne spiral fjernet? For så kan det muligvis være der, årsagen til dit ubehag skal findes.
I øvrigt hvis du er blevet gravid på disse få dage, så kan du altså ikke mærke graviditetssymptomer så hurtigt.
Men - de der hormoner kan netop godt give en masse ubehagelige bivirkninger - også efter ophør.
Og til M1cha3l: Vagtlægeordningen er beregnet til akut opstået sygdom, der vurderes så alvorlig, at det ikke kan vente til egen læges konsultation har åben – og bestemt ikke til, at man lige kan få nogle guidelines, men selvfølgelig bør Fortvivlet90 kontakte egen læge i morgen,. Så hun kan blive ordentligt undersøgt og få en brugbar forklaring på sine problemer – og naturligvis vagtlæge hvis situationen pludseligt forværres inden da.