Hjem Sind og psyke Stress

Kan jeg være gravid .

Redigeret 23 august, 2013, 04:47 i Stress
Hej . Jeg er en pige på 23 år . Fik en datter dag jeg var li knap 19 og fik sat en hormonspiral op kort tid efter ... Fik fjernet den igen her den 12/8 . Og fik min minstruation 3 dage efter . Men nu har jeg døget med kvalme , hedeture og en smule lyserød pletblødning et par gange , kun noget man har ku se når jeg har tøret mig efter toiletbesøg . En del uro i underlivet , og en grim metalsmag i munden , og drikker normalt meget cola , men igår sys jeg det smagter mer a vand .. Tog en test i går som var negativ , men tænker hvis jeg sku være gravid kunne det være for tidligt med en test .. Spurgte min læge om det kan giver disser symptomer når man får fjernet en hurmonspiral, men det lød hun rimelig sikker på at det ikke kunne være det ! Har dog os lagt syg nogle dage med tør hoste .. Hvad tænker i ? Hilsen den fortvivlet
«1

Kommentarer

  • Tilfældigt har jeg læst på nettet et sted om en der skriver, der var bivirkninger et lille stykke tid efter hormonspiralen var fjernet.
    Men om du er gravid kan jeg ikke vide.

    ps. det er ikke sundt at drikke meget cola.
  • Tak for svaret . Har søgt og søgt på de bivirkninger . Men uden held :)
    Jaa det skidt med det cola , man bliver sku afhængelig a det . :!
  • persille1persille1
    Redigeret 22 august, 2013, 13:25
    Det var da så lidt, god bedring.

    Men lad nu alligevel den cola være. !!!!

    http://go.tv2.dk/articlemad/id-29739753 ... -cola.html
  • Jeg kan finde nogen der beskriver de samme symptomer.
    http://www.topix.com/forum/health/birth ... R52BF3883F

    Det fremgår dog ikke ofte af deres samtale hvor lang tid de har haft spiralen og jeg kunne have en mistanke om at de tilhører den gruppe der har fået spiralen fjernet tidligt i forløbet hvor der er størst risiko for bivirkninger og situationen behøver derfor ikke være sammenlignelig

    Jeg tænker det er godt at være opmærksom og på hvor meget feber du evt har og om du begynder at få det værre.

    Jeg vil ikke gøre mig klog på graviditet i den her situation, men det var ikke min første tanke dog skal det siges at man i princippet kan blive gravid fra samme dag spiralen er fjernet.

    Du kan evt ringe og tale med en vagtlæge for at få nogen guidelines til hvad du skal være opmærksom på (og om du bør gøre noget på nuværende tidspunkt) også få talt det igennem med din læge i morgen.
  • Det sted hvor jeg læste om spiralen var der tale om en kvinde, der fik den fjernet efter at have haft den et længere stykke tid.
  • Det kan sagtens være det skyldes fjernelse af spiralen og er helt harmløst. Jeg tænker det er godt at være særlig opmærksom i situationen fordi det er meget svært at sige med sikkerhed.
  • Mange tak .. Ku se det stod på eng . Og er ikke sætlig go til at læse eng :) men kan du svare på om der måske er noget om hvor længe disse symptomer kan vare ? Det jo ret træls og ubehageligt ..
  • Mon ikke der er forskellige typer. Så kan der være forskel på spiralerne.

    Men der står noget om en uge til flere uger. Det tilrådes at tale med en læge, hvis symptomerne varer over en uge. Sådan forstår jeg det.
  • Lige et opklaringsspørgsmål: Du har fået fjernet denne hormonspiral for 10 dage siden, og har øjensynligt kastet dig ud i ubeskyttet sex umiddelbart efter.

    Hvorfor har du overhovedet fået denne spiral fjernet, når du ikke vil være gravid og ikke bruger anden prævention?

    Ja, det kan lyde fordømmende - det er det ikke, slet ikke, men jeg er lige lidt forvirret. Er der en helbredsmæssig årsag til, at du har fået denne spiral fjernet? For så kan det muligvis være der, årsagen til dit ubehag skal findes.

    I øvrigt hvis du er blevet gravid på disse få dage, så kan du altså ikke mærke graviditetssymptomer så hurtigt.

    Men - de der hormoner kan netop godt give en masse ubehagelige bivirkninger - også efter ophør.

    Og til M1cha3l: Vagtlægeordningen er beregnet til akut opstået sygdom, der vurderes så alvorlig, at det ikke kan vente til egen læges konsultation har åben – og bestemt ikke til, at man lige kan få nogle guidelines, men selvfølgelig bør Fortvivlet90 kontakte egen læge i morgen,. Så hun kan blive ordentligt undersøgt og få en brugbar forklaring på sine problemer – og naturligvis vagtlæge hvis situationen pludseligt forværres inden da.
  • Hej Lotte . Sys ikke jeg har skrevet nogen steder at jeg ikke vil være gravid, For er netop det der er planen med det hele :) har læst flere steder at man kan mærke symptomer når ægget sætter sig fast . Men skal ikke gøre mig klog på det , var os selv rimelig sikker på det kunne være bivirkninger efter spiralen blev fjernet , men vil lige ha lidt fler meninger omkring det da lægen som sagt det ikke kunne giver disse symotomer ...
Log in eller Registrér for at kommentere.