Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg være gravid .

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    til lotte123

    Jeg siger på ingen måde at der skal kontaktes vagtlæge.

    "Jeg tænker det er godt at være opmærksom og på hvor meget feber du evt har og om du begynder at få det værre."

    Du kan *evt* ringe og tale med en vagtlæge for at få nogen guidelines til hvad du skal være opmærksom på (og om du bør gøre noget på nuværende tidspunkt) også få talt det igennem med din læge i morgen.

    Det var måske ikke skrevet tydeligt nok.

    http://www.laegevagten.dk/kontakt-laege ... en-rigtigt

    Hvis du bliver syg
    Hvis du pludselig bliver syg eller der sker en alvorlig forværring af sygdommen - så søg råd på denne hjemmeside eller kontakt eventuelt lægevagten.

    Det er altid en vurderingssag hvornår der skal kontaktes lægevagt
  • Indstillinger
    Den linkede forum er oprettet af en kvinde der har fået sin spiral fjernet for 14 dage siden og oplevede voldom blødning og kramper 2 dage efter. blødningen varede 5-6 dage. Der gik derefter en dag hvorefter hun oplevede blødning og kramperne igen de følgende 7 dage.

    Hun spørger om andre har oplevet noget ligende.

    Svarene er mange, men kort sagt så er der andre der har oplevet lignende situationer.

    Der opfordres til at holde øje med om symptomerne bliver værre og evt kontakte læge. Denne opfordring kommer ikke fra en læge.
  • Indstillinger
    Tusind tak Michael !
  • Indstillinger
    Glad for at kunne hjælpe.

    Jeg vil stærkt anbefale stadig at være opmærksom og tale det igennem med din læge for tilfældents skyld.
  • Indstillinger
    Vil jeg li få gjord :)
  • Indstillinger
    Jeg undskylder, men det var jo netop fordi, det virkede så vigtigt at få vished ganske få dage efter samlejet, og det kan jo være væsentligt, hvis ikke man ønsker den graviditet. Så derfor opfattede jeg, at det netop var det, der var problemet. Oven i købet bruger du "fortvivlet" som dit brugernavn.

    Det er rigtigt at nogle ganske få kan blive gravide nærmest i det øjeblik, de ophører med at bruge p-hormoner, men for de fleste tager det altså lige nogen tid for kroppen at falde til ro og gøre sig klar til at fungere rigtigt igen. Og - jo mere du fokuserer på det, jo vanskeligere er det faktisk. Cyklus påvirkes ganske voldsomt af det pres. Nu har du lagt p-hormonerne, så prøv at slappe af og lad lille ny komme, når lille ny er parat til det.

    Og - jeg fastholder stadig at man ikke skal bruge lægevagten til emner, der kan vente til egen læge har åben, hvorfor man heller ikke bare "evt" bør ringe blot for at få nogle retningslinjer.

    Jeg holder fast ved den holdning, da netop lægevagten er en voldsom dyr ordning, og det er misbrug, der har gjort at det efterhånden er blevet så pokkers kompliceret at få fat i en lægevagt, når det virkelig er nødvendigt.

    Men - som jeg også nævnte - ved pludselig forværring, bør man naturligvis ikke tøve med at kontakte en sådan.

    Og - jeg tror da, du fik udtrykt dig på en måde, der kunne misforstås. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.