Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

FODMAP diæten

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hmmm, jeg vil nu ikke kalde det "lyst".

    Jeg forstår så udmærket din skepsis i forholdt til homøopatisk medicin. I mange år var min egen holdning, at det var det rene hokus-pokus. Det gav jo ingen mening, at påstå, at man kan fortynde et stof i en høj potens og påstå, at det stadig virker, og at effekten endda bliver stærkere jo mere det fortyndes.
    Jeg havde kun hovedrysten til overs for det.

    Men af uvidenhed fik jeg købt noget blomstermedicin da min datter var mindre, først da jeg kom hjem med det opdagede jeg, at det var homøopatisk. Øv, penge uden af vinduet, var min tanke.
    Men nu var det jo betalt, så kunne vi lige så godt prøve det. Og jeg blev meget positivt overrasket.
    Siden har jeg ofte brugt blomstermedicin til vores kæledyr, med rigtig god effekt. Og det interessante her er jo, at de ikke ved, at de får det.;)

    Jeg har været syg i mange år, og efterhånden har jeg fundet ud af, at de allerfleste, måske alle, mine symptomer stammer fra fordøjelsen, de 3 læger jeg har haft (2 er gået på pension) har ikke været til nogen hjælp, ergo har jeg måttet prøve mig frem, og hvis det er homøopatisk medicin der kan gøre mig rask, så har jeg det helt fint med det. Man skal jo heller ikke være alt for stivsindet.

    For en sikkerheds skyld vil jeg lige slå fast, at bitterstofferne ikke er homøopatiske, de stimulerer bugspytkirtlen til, at producere fordøjelsesenzymer.
  • Indstillinger
    Hej,
    Efter 8 år med CU både i bero og udbrud og med forskellige medicinske behandlinger, har jeg med stor succes levet efter FODMAP. Det var nærmest tilfældigt, at en læge nævnede diæten, og jeg havde ikke på noget tidspunkt fået anbefalinger fra mine behandlere omkring kosten. Allerede efter få dage på kuren var alle symptomer væk.
    Hvis jeg bare til daglig lever efter diæten, kan jeg godt af og til spise forbudt.
    Der er forskellige lister tilgængelige.
    Se evt bageglad.dk og jeg har selv stor glæde af app'en SIBO, da jeg umuligt kan huske, hvad jeg må spise.
    Held og lykke og med venlig hilsen Eva
Log in eller Registrér for at kommentere.