Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i brystet/hjertet ...

13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din kæreste kan også ringe 112 når du kaster blod op. Det er forventeligt, at man bliver nervøs for det.
    Hjerteproblemer kan faktisk gå meget stille af sig. Jeg har levet med blodpropper i hjertet hos min mand og mine sønner i 17 år.
    Men når der opstår smerter, så er man ikke i tvivl om hvad det er, og så ringer man 112.
  • Indstillinger
    Opfølgning:
    Igår fredag tog jeg til vagtlægen, han fik mig indlagt på sygehuset, der fik jeg taget blodprøver, lavet et hjertediagram/ekg mener jeg det var, det viste noget uregelmæssigheder i min hjerte rytme ikke noget alvorligt sagde lægen, mine blodprøver var ok, så jeg blev udskrevet igen kl 03 og blev indlagt kl 22.30 ..
    Så nu opgiver jeg simpelthen ..

    Tak for jeres råd og tid ..
  • Indstillinger
    Det var så dit hjerte, der blev undersøgt. Jeg kan blive så vred på de læger, som ikke hjælper. Men måske er det systemet der er skørt.
    Du skal selv sørge for, hvad der nu skal ske.
    Sikken et spild af tid og penge. Hvis der blev gjort noget effektivt med det samme, kunne der spares penge.
    Kaster du blod op og taber dig er der jo noget galt.

    Jeg talte med en, hvis svigermor var syg. Ingen gjorde noget eller gjorde en smule, men uden resultat. De "stoppede" svigermor i bilen og kørte til et hospital i Berlin. Alt blev undersøgt og årsagen fundet.
    Men himmel og hav, der skulle godt med penge til.
    Nå ja, vi har jo privathospitaler herhjemme, så er det vel knapt så dyrt. Jeg troede nu heller ikke det var hjertet, det syntes jeg ikke symptomerne var til.
  • Indstillinger
    Nej, jeg har heller ikke troet på det var hjertet.
    Men hvordan forklarer du dig, når du er hos lægen?
    Min mand var ikke god til at forklare hvordan han havde det. Det resulterede i, at det var mig der måtte tilkalde læge eller ambulance.
    Han kunne altid kun sige, "jeg har det mærkeligt", "det er noget underligt noget", eller "lige nu er det ikke så slemt", og det selvom han var virkelig, virkelig alvorligt syg.
    Hjertesmerter gør så ondt, at du helt af dig selv vil ringe, du vil ikke være i tvivl.
    Næste gang du kaster blod op, så ring, til din læge, få en akuttid, så han kan se det.
    Jeg tror dit problem hænger sammen med mavesyre, eller måske et mavesår. Du skal da have det undersøgt.
    Jeg ville få en tid på et privathospital, hvis jeg havde penge nok. Her kan du få besked, fordi du bliver undersøgt.
    Har du prøvet et håndskøbsmiddel der hedder "Gaviscon". Det er en tyggetablet som lægger en skunprop i toppen af din mave, og forhindrer mavesyren i at komme op i spiserøret. Jeg fik disse ordineret sammen med Neksium, af den læge der havde undersøgt min mave.
  • Indstillinger
    Jeg var ærlig og sagde det som jeg havde det..
    Desuden var det ikke let at skjule, da hele venstre side hang, jeg vrøvlede/mumlede, var komplet bleg i hovedet også gjorde det ufattelig ondt i brystet/hjertet og hånden var mere eller mindre lam, så jeg tabte alt muligt da jeg var ude at handle efter arbejde, det var derfor der blev ringet ..
    Jeg sagde jeg igennem længere tid har været dårlig, hoster både frisk og gammelt blod, plus jeg skulle lave div øvelser med at ramme min næse med min finger hvilket jeg dumpede med et brag ..
    Derefter blev jeg kørt på sygehuset og indlagt det samme, så kom alt det med ekg osv..
    Det føles som en slem hjernerystelse også de voldsomme kramper og smerter oveni, bedre kan jeg nok ikke beskrive det..
    De blev ved med det var noget neuroligisk og nævnte "DS" en del gange ..?
    Men jeg fik ikke rigtig noget brugbart eller svar på noget, så da lægen sagde jeg egentlig var ok skred jeg da jeg havde fået nok ..

    Jeg har både hostet blod hos egen læge i venteværelset og vist ham div billeder/video af de ture uden der rigtig kom noget udad det på nær det medicin for mavesår ..

    Jeg burde vel kunne mærke hvis der er problemer med mavesyren ikke? Sidst jeg havde mavesår prøvede jeg at spise et æble, det kan min mave sgu ikke tåle hvis jeg har mavesår, og jeg har spist mange æbler de sidste uger så derfor jeg ikke tror det er mavesår, men jeg er ikke læge jo ..

    Jeg er enig i det burde undersøges men lige nu har jeg opgivet, nok efter denne uge..
    Jeg vil kontakte et privat hospital/læge og se om der er håb der, ellers kan jeg ikke se andre muligheder end at prøve at leve med det, hvad nu end det er eller vente på jeg falder om hvis det sker så de kan se jeg rent faktisk havde ret i der var et eller andet galt ..
  • Indstillinger
    Hej Skabs-ninja

    Jeg kan godt forstå, at du er inderlig træt af situationen. Det danske sundhedssystem er umådeligt tosset indrettet, på grund af den skarpe opdeling i specialer. De burde jo beholde folk, indtil det var klarlagt, hvad de fejler.

    Sådan som det er, undersøger de én ting ad gangen, og hvis de ikke finder noget på én afdeling, får man en fornemmelse af, at man har spildt lægernes tid. Men systemet kunne spare masser af tid og penge og desuden spare patienten for angstfyldt ventetid, hvis de forskellige specialer arbejdede sammen om at finde ud af, hvad patienten fejler.

    Du skriver, at de snakkede om, at det kunne være noget neurologisk, evt. DS. Det er da altid noget, at de kom med et bud på, hvad det så kunne være. Men det er virkelig underligt, at det skal det være så vanskeligt at komme videre, så det kan blive fastslået, hvad der er i vejen.

    Jeg er ikke helt klar over, om du er orienteret om, hvad forkortelsen DS dækker over. Det kan jo næsten ikke være andet end dissemineret sclerose.

    Nu håber jeg, at jeg ikke giver dig en forskrækkelse, men det var jo lægerne, der nævnte det. Du kan jo prøve at søge oplysninger om sygdommen og se, om der er noget, der stemmer.

    Desuden synes jeg ikke helt, at hjerteproblemer er udelukket. Du skriver, at ekg’et viste noget unormal hjerterytme. Jeg forstår det sådan, at der faktisk VAR noget unormalt, men at det unormale blev anset for ufarligt.

    Der kan sagtens være noget, som bare ikke blev påvist ved det eller de ekg’er, som de optog.

    F.eks. har jeg anfald af atrieflagren (alt for hurtig og overfladisk hjerterytme). Men i juni blev min hjerteaktivitet målt i fem døgn, uden at de fandt noget unormalt. Men jeg havde faktisk et anfald aftenen før og igen i tiden efter de fem døgn. Så det er ikke altid, at et ekg opfanger det unormale.

    Nu håber jeg, at du har det bedre i dag.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Hej igen

    Jeg glemte at spørge til din B12-mangel. I mit første indlæg til dig i denne tråd pegede jeg jo på B12-mangel som mulig årsag til hjertekrampe, for på grund af din overskrift fokuserede jeg mest på smerterne.

    Så derfor handlede mit link om ondt i hjertet, og B12-mangel som mulig årsag.

    Men når du nu nævner, at lægerne sagde, at det kunne være noget neurologisk, så vil jeg da nævne, at B12- mangel tit giver neurologiske problemer. Jeg ved, at andre har givet dig flere links, hvor neurologiske problemer nævnes, men problemet lige nu er nok at sortere i al den information, du har fået.

    Og det er da rigtigt, at neurologiske skader, der skyldes B12-mangel, kan være alvorlige. Det er jo derfor, at det er så vigtigt, at der kompenseres for manglen. Men læger kender normalt ikke meget til vitamin- og mineralmangel, for de har kun haft få timers undervisning i ernæring på universitetet, så derfor tænker de nok snarere på sclerose end på B12-mangel.

    Jeg synes lige, jeg vil nævne, at b12-mangel både kan være årsag til hjertekrampe og til neurologiske problemer. Opkastning af blod ved jeg ikke noget om.

    Mange hilsner

    kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig også, nej kameliadamen har ret i, hjertet ikke kan være helt udelukket. Men det passer alligevel ikke helt.
    Min bror har dårligt hjerte, min far havde og det var helt andre ting, der var galt. Jeg kan naturligvis ikke vide andet end det jeg har set og oplevet.


    De symptomer du nu fortæller lyder som en lille blodprop i hjernen, men det hænger jo ikke sammen med det andet, at du taber dig og kaster blod op.

    Jeg blødte selv om natten på hovedpuden, lægen gad ikke engang se mig. Jeg blev henvist til sygeplejersken og hun tog blodtrykket og sagde det ikke betød noget at jeg blødte.
    Jo tak, jeg ved godt hvordan det er, når man ikke bliver taget alvorligt. Selvfølgelig skal man hverken bløde på hovedpuden eller hoste blod op.

    Der en underlig tendens til her i landet IKKE at finde årsagen, men afprøve forskellige ting, og så håbe på det måske hjælper. Hjælper det ikke er man hypokonder.

    Jeg håber du finder en læge, som kan og vil hjælpe.
  • Indstillinger
    Det var da noget du burde se at få undersøgt, godt kameliadamen huskede på det om B 12.
  • Indstillinger
    Som jeg skrev til dig tidligere, har jeg haft problemer med mavesyre i mange år, uden at mærke noget i maven, halsbrand og lignende.
    Halslægerne spurgte meget ofte om jeg havde problemer med mavesyre. Det måtte jeg benægte.
    Mavesyren generede mine luftveje, jeg fik medicin for astma. Jeg havde tydelig vejrtrækningsproblemer, men man kunne aldrig høre jeg havde astma.
    Jeg blev opereret otte gange på stemmebåndene, og det skyldtes mavesyre som kommer op, hvor det ikke skal være.
    Senere fik jeg ondt i maven, man påviste galdesten. Jeg blev opereret for det. Men jeg fik smerter igen, det kan man godt få. Så blev jeg sendt til gastroskopi, og her konstaterede man et lille spiserørsbrok og det de kalder betændelse i maven.
    Først her godtog jeg, at mine problemer med stemmebåndene skyldtes mavesyre. På grund af spiserørsbrokket kan mavesyren presses op i spiserøret og videre op. Stemmebåndene lukker for at beskytte lungerne o.s.v.
    Jeg har haft det godt med behandlingen for mavesyre, men skal passe på med forskellige ting.
    Så man kan ikke altid mærke man har mavesyre hvor det ikke skal være. Når det bliver slemt nok, skal man nok mærke det.
    Jeg vil tro, at din egen læge nu vil sende dig til undersøgelse for diverse ting. Men husk selv at nævne B12.
    Der har trods alt været en mistanke om et eller andet, det skal din læge følge op på. Ellers må du selv betale i første omgang. Det ville jeg selv gøre.
    Hilsen Linette
Log in eller Registrér for at kommentere.