Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Når skaden er sket

Redigeret 12 januar, 2013, 13:07 i Selvskade
Hej allesammen, håber virkelig i vil hjælpe mig.

Jeg gør desværre det dumme, at jeg skærer i mig selv. Men mit nytårsfortsæt var at stoppe, og prøve at aflede mig med noget andet. Men det gik galt igår, og jeg skar igen. Men for ikke at gøre det igen og ikke have det pisse dårligt med mig selv, skal de sår væk hurtigt! Har smøret noget specielt creme på, som er til sår. Og så har jeg læst om en effektiv honningkur. Har i en måde at få dem væk på? Og en måde jeg kan stoppe på??
Please hjælp mig!!
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skal have professionel hjælp, hvis du ikke allerede får det?
  • Indstillinger
    Har fået hjælp, de vidste godt nok ikke jeg cuttede. Men er lige droppet ud af det. Da de ikke kunne hjælpe mig på den rigtige måde.
    Skal måske starte hos en skolepsykolog nu her, ved jeg ikke lige.
  • Indstillinger
    Når ikke du giver de rigtige oplysninger, så får du jo heller ikke den rigtige hjælp.
  • Indstillinger
    Ved jeg godt. Men jeg for også snart hjælp, men ingen skal vide jeg cutter, jeg kan godt selv klare det. Jeg vil gerne bare vide hvordan man for sårene væk, for kan ikke klare at se på dem...
  • Indstillinger
    Sårene helbreder sig selv, hvis ikke der går betændelse i dem. Der er ingen mirakelkur, sådan er det.
    Men ar vil der naturligvis blive. Dem kan du ikke få væk.
  • Indstillinger
    Nej men heldigvis er ar ikke så tydelige så vil bare have dem til ar. Har hørt om en honningkur, hvor man først renser sårene og så tager honning på. Det giver store smerter men skulle hjælpe.
  • Indstillinger
    Honning skulle forhindre betændelse, det har jeg også læst. Men ligefrem få sår til at helbredes hurtigere, nej, sådan har jeg ikke forstået kuren med honning.
  • Indstillinger
    Hmm, men så går der hvert fald ikke betændelse i. Jeg bruger også noget der hedder Mentholatum, det er mod rifter og insektbid og sådan.
  • Indstillinger
    Højest mærkværdig behandling.
  • Indstillinger
    Kære søde unge pige.

    Du skriver at du skærer i dig selv, at du godt selv kan klare det og at ingen må vide noget.

    Jeg fornemmer, at du ikke har nogen at snakke med om det eller ikke har lyst til det, måske er du ensom eller noget helt tredje.

    Men en ting er sikkert, du skal have hjælp, og du skal have hurtig hjælp, for du kan ikke klare det alene.

    Hvor er dine forældre henne, hvorfor ser de ikke, at du er en ulykkelig ung pige med nogle psykiske problemer.

    Vil du ikke godt love mig at du hurtigt får fortalt en voksen person, som du stoler på, og som du kan have tillid til, om dit problem. Det kunne være en mor eller far en lærer eller som du skriver skolepsykolog eller eventuelt din læge.

    Der kan være mange grunde til, at du ønsker at påføre dig smerter, og grunden skal findes, så du kan få det godt igen.

    Du er nød til at snakke åbent om det et sted, hvor der er hjælp at hente, det hjælper ikke kun at skrive her.

    Jeg sender dig varme tanker og ville ønske jeg var en af dem, der var tæt på dig, for du skriger på hjælp men på en stille måde, desværre...

    Hilsen Sofie
Log in eller Registrér for at kommentere.