Hjem Sind og psyke Stress

Stress??

Redigeret 14 december, 2012, 04:43 i Stress
Hej.

Jeg igennem laang tid haft tanken om, om jeg måske havde stress. Har taget utrolig mange tests herinde, og jeg ender altid næsten helt oppe i det røde felt. Og det er det samme når jeg tager en depression test.
Jeg er blevet utrolig let til tåre, men skjuler det, hvis jeg kan når jeg er sammen med andre. Er er utrolig træt hele tiden, dårligt humør, aggressiv, osv.
Er mange for jeg både har stress og en depression.
Men da jeg er 15 år, og går i 9. klasse, har man slet ikke tid til sådan nogle ting.
Tror i jeg kan stole på alle de tests jeg har taget her på nettet??
Kender i nogen man kan stole på??
Hvad skal jeg gøre, hvordan kommer jeg af med de 2 ting??

Håber i vil hjælpe mig! På forhånd tak for hjælpen!

-Caillat
«13

Kommentarer

  • Kom til lægen hurtigst muligt, stress kan også måles og begge dele er det vigtigt at få gjort noget ved. KH Helle8
  • Ja men hva vil lægen gøre. Min mor har aldrig syntes om lykkepiller, da hun selv har prøvet det. Men hvad gør de så?
  • Måske har du mere lyst til terapi?
    Når lægen giver piller, er det fordi det skønnes nødvendigt, hvis du har en depression er kemien i hjerne i stykker og må genoprettes. Du kan altid spørge om alternativer og hvad sker der på længere sigt hvis jeg ikke tager medicinen, om bivirkninger osv.
    Det kan kun gå for langsomt med at komme til lægen!!! KH Helle8
  • Hej

    Jeg tager de her depressions og stress tests hver evig eneste dag. Og der bliver ved med at stå det er helt oppe i det røde felt, depressions testen er vidst 1-2 point fra det værste, hvor der måske er 4-5 point fra det værste ved stress testen. Men når man går i 9.klasse har man bare ikke tid til ting som dette.
    Men jeg kan ikke se hvad det skulle hjælpe at tage til lægen, for man kan jo ikke bare kurrer det.
  • Der er er ingen tid at spilde, du kommer ikke udenom lægen, som bedømmer hvad du har gavn af, måske ved blodprøve og henvisning til psykolog eller psykiater. Tit har fag folk nogle andre muligheder man ikke tænker på; det kunne være arveligt hos dig et mønster der er uhensigtsmæssigt og som brydes for at slippe ud af fælden; kom ind til kernen af problemets årsag.
    Du kan gøre lidt selv at få vitaminer og andre tilskud du har brug for. Din mor kan hjælpe ved at lave god mad, lån evt. 'Spis dig glad' på biblioteket.
    Und dig selv den mulighed, Hvis du ikke gør noget, kan det være farligt for dig i dit videre liv. KH Helle8
  • Har bare altid haft den indstilling at jeg ikke skal være til besvær for andre.
    Men der er noget jeg ikke var klar over, og ikke forstår. Hvordan kan stress og en depression være farlig? Det var jeg virkelig ikke klar over!!
  • Det er et godt spørgsmål. Både stress og depression er signaler fra din krop om at noget den udsættes for er for meget, ligesom når en sikring springer fordi der bruges for meget strøm på en fase.
    Overbelastninger kan man ikke tåle i længere tid og hvis du ikke får den rette behandling kan det blive kronisk, det ønsker du vel ikke for dig selv?

    Du siger selv ja eller nej til en behandling og hvis du ikke kommer til læge udelukker du måske dig selv fra tilskud til en mulig behandling.
    De tests du tager, giver vel også et lignende resultat? - Du er ikke til besvær for lægen når du har et helbredsproblem fysisk eller psykisk, de er der for at hjælpe når vi har brug for dem. KH Helle8
  • Nåre, nej det ønsker jeg godt nok ikke. Der findes intet så forfærdeligt som det her, alt er vendt helt på hovedet!!
    Kender godt grunden til depressionen. Men stress ved jeg ikke, laver da ikke så meget!

    Overvejer også at tage til læge, skal bare lige få fortalt min mor det og sådan..
  • Når det handler om den slags kan du bede om en akut tid allerede i morgen, så spilder du ikke tid med at vente når du har besluttet dig.
    Det er et godt skridt på vejen at du véd hvad depressionen handler om. KH Helle8
  • Ja, men er det muligt at have både stress og en depression på samme tid?
Log in eller Registrér for at kommentere.