Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kortvarig varmefornemmelse i låret

13»

Kommentarer

  • Indstillinger

    Jeg er begyndt at opleve samme intensive varme på indersiden af mit højre lår, omk knæet.

    Jeg er begyndt på noget nyt medicin. Måske dette kunne have en brik med i spillet.

    Men jeg oplever også synsproblemer. Primært mit højre øje der, virker sløvt og sløret og ikke kan stille skarpt.

    Jeg har en del smerter i ryg. Hvilket jeg tænker skyldes min skoliose(skæv ryg)

    Der snurre og summer ud i min venstre arm og fingre, måske en nerve der sidder i klemme efter min ryg, grundet skoliose, er faldet 2,5 cm sammen.

    Jeg har også en del smerter i mave, som ofte stråler ud i ben. Dette tænker jeg skyldes min endometriose. Jeg spiser nogenlunde efter LOW FODMAP, for at belaste tarmsystemet mindst muligt, og på den måde formindsker jeg mine gener og smerter.

    Der ud over jeg jeg ny været sygemeldt med stress, siden januar 2019. Og jeg fik en kraftig hjernerystelse sommeren 2018.

    Så tror jeg vist jeg har været alle mine symptomer og sygdomme igennem.

    Ellers spørg endelig.


    Men jeg kunne godt tænke mig og høre om der var kommet noget viden omk dette specifikke symptom, med periodisk varme på benet.

    Mvh

  • Indstillinger

    Hej med jer.

    Nogle som har fået forklaring på deres symptomer?

    Jeg har nu også haft den varme/brændende fornemmelse i højre lår i en uges tid, og det undrer mig meget. Det varer 4-5 sekunder og har det nok 10-20 gange om dagen.


    Jeg har i forvejen problemer med forstoppelse, oppustedhed og ondt i maven, som også ændres til tynd mave indimellem. Jeg kommer nærmest kun på toilettet når jeg tager mælkesyrebakterier. Mavesmerterne og forstoppelsen har jeg haft i et halvt års tid efterhånden. Været til kikkertundersøgelser af blæren og scanning af nyrene, men alt så fint ud.

    Nu skal jeg dog snart til en endoskopi-læge så jeg kan få tjekket mine tarme.

    Jeg er generelt meget træt, men har også små børn og er elendig til at gå tidligt i seng, så det er svært at sige om det kun skyldes dét.

    Jeg har flere gange oplevet uforklarlige smerter i lænden, som kommer og går.

    Når jeg googler mine symptomer, er det Multipel sklerose

    Som dukker frem som det første. Jeg tror derfor jeg vil tale med min læge om at blive undersøgt for dette.

  • Indstillinger

    jeg Tror ikk du skal være bange for ms. Så ville du slet ikke kunne mærke dine ben.

  • Indstillinger

    Mht varm og brændende fornemmelse i benene/diffuse smerter fra lænden kan det være relevant med en MR-skanning af lænderyggen, som egen læge kan henvise til. Symptomerne kan evt. stamme fra nerverodstryk i rygsøjlen.

  • Indstillinger

    Hej Tabil05,

    Jeg håber, at du fik forklaring for længe siden.
    Jeg oplever varmefølelse i mit højre lår i de sidste to år.
    Ultralydsundersøgelse har afsløret en slags betændelse i en vene, der hedder thrombo-phlebitis. Jeg tager ikke noget medicin, men laver venepumpeøvelser. Gåture hjælper også.
    Jeg hører gerne fra dig.
    Hilsen
    EWW

  • Indstillinger

    Hej. Jeg har følsen af mit lår det brænder. Jeg har været til mr scanning og fået elektroder på på begge lår. Fik den besked st det er en nerve som der er i klemme. Men kan mærke alle nerverne i kroppen og uro i nerverne. Har hovedpine 24/7. Lidt kvalme og psykiske problemer. Har kramper i maven og hals. Sover dårligt hver nat, vågner også og skal tisse flere gange om natten.

    Kan nogen give mig svar på hvad jeg mon fejler?

  • Indstillinger
    cloudsclouds
    Redigeret 4 september, 2021, 09:33

    Hej.

    Fandt i ud af hvad det er ?

    Jeg har en brændende følelse inderst over mit knæ på venstre ben. Den står på i 1-2 sekunder, og kommer nok 2 gange i minuttet ( lidt forskelligt). Jeg er ellers sund og rask, tager ingen medicin.

    Kan bruget benet uden problemer og det gør ikke ondt. Men det er ret træls en følse at have.

  • Indstillinger

    Jeg er også nysgerrig for at høre om nogen har fået forklaring. Jeg har i en lille uge mærket punktvarme på den ene balle. Det føles som om jeg bliver ramt af meget varm sten. Varmefornemmelsen er der i 2-3 sekunder så er det væk igen. Til gengæld kommer det 20-25 gange i timen. Har i 6-7 måneder haft forskellige føleforstyrrelser i begge ben (dog mest venstre) og nedsat muskelkraft i venstre lår. Dette som følge af diskusprolaps. Men jeg er lidt bekymret og ikke overbevist om at diskusprolaps alene har skylden til mine oplevelser.

  • Indstillinger

    Hej Alle i denne tråd.

    Jeg kan se, at det er en del tid siden, at indlægget blev lavet. Men jeg har samme varme fornemmelse i mit ben. Er nysgerrig på om nogen fandt årsagen til det?


    mvh Kristina :-)

Log in eller Registrér for at kommentere.