Angst behandling uden medicin?
Nogen der kender til det? Nå må hellere fortælle min historie..
Oplevede i februar mit første panikanfald, og har siden haft det skidt hver dag faktisk. Tænkte dog det nok bare var influenza osv. En eftermiddag efter at hve hentet min søn blev jeg dog så dårlig at jeg ringede efter en ambulance, og alt var selfølgelig tip top fysisk.
I tirsdags fik jeg pludselig en tanke om at jeg er ved at blive tosset, og så har de sidste par dage nærmest bare været et stort panik anfald. Ringede til vaglægen igår fordi jeg virkelig følte jeg var ved at blive skør, og han sendte mig på apoteket efter en stesolid at sove på.
Var hos egen læge idag, hvor jeg brød helt sammen, Havde været et vrag hele morgenen.. igen spurgte jeg om jeg ikke skulle indllægges på psyk, men det mente hun dog ikke. Hun udskrev i stedet noget medicin, og jeg så skal jeg derned igen mandag.
Men mit spørgsmål.. Kunne mærke det lettede at tale med lægen. Har stadigvæk ængstelse i kroppen, men føler mig mere afklaret nu. Jeg har tidligere haft en spiseforstyrrelse, som jeg kæmpede mig igennem. Uden medicin. Tror i man kan det med angst?
Jeg bryder mig ikke om at skulle tage de piller, og bestemt ikke bivirkningerne ved dem.
Håber nogen vil svare
Oplevede i februar mit første panikanfald, og har siden haft det skidt hver dag faktisk. Tænkte dog det nok bare var influenza osv. En eftermiddag efter at hve hentet min søn blev jeg dog så dårlig at jeg ringede efter en ambulance, og alt var selfølgelig tip top fysisk.
I tirsdags fik jeg pludselig en tanke om at jeg er ved at blive tosset, og så har de sidste par dage nærmest bare været et stort panik anfald. Ringede til vaglægen igår fordi jeg virkelig følte jeg var ved at blive skør, og han sendte mig på apoteket efter en stesolid at sove på.
Var hos egen læge idag, hvor jeg brød helt sammen, Havde været et vrag hele morgenen.. igen spurgte jeg om jeg ikke skulle indllægges på psyk, men det mente hun dog ikke. Hun udskrev i stedet noget medicin, og jeg så skal jeg derned igen mandag.
Men mit spørgsmål.. Kunne mærke det lettede at tale med lægen. Har stadigvæk ængstelse i kroppen, men føler mig mere afklaret nu. Jeg har tidligere haft en spiseforstyrrelse, som jeg kæmpede mig igennem. Uden medicin. Tror i man kan det med angst?
Jeg bryder mig ikke om at skulle tage de piller, og bestemt ikke bivirkningerne ved dem.
Håber nogen vil svare
Kommentarer
Venlig hilsen birthe
Det lyder som om I begge har noget der trænger til at blive ryddet op i, bearbejdet. Man kan ikke klare alting helt alene, følg jeres mavefornemmelse.
Jeg har selv god erfaring med at få taget angst allerede i opløbet, jeg fik talt med en gestalt terapeut allerede dagen efter min oplevelse som kunne være blevet et kæmpe problem. Generaliseret angst skal man ikke slås alene med. KH Helle8
Gestaltterapi er kun samtale, ingen piller! Jeg er i et forløb pga. traume, men har ingen mere nogen bevidst eller specifik angst.
Spørgsmålene kunne være: Hvad udløser angsten, hvor stammer den fra? Det er sandsynligvis et traume, noget du har oplevet som barn. Som voksen i dag kan du sikkert selv handle på en anden måde.
Hvornår – i hvilken situation, omstændigheder, hvordan er det angstprovokerende ok: Måske er det at du er sammen med en af dine venner nok?
Jeg håber det kan bruges, ellers er det en ’smagsprøve’ på hvordan samtalen omkring at slippe angsten kunne være. Pøj, pøj med det. Helle8
P.S. Dit indlæg får mig til at tænke på præstations angst; sætter du forventningerne til dig selv i rollen som mor eller andet for højt, tal med din partner om det, for du er vel ikke alene om dit barn?
Du er måske angst for at miste, eller for at der sker barnet noget?
Jeg stod faktisk i samme situation som dig for snart et år siden. Fik pludselig voldsomme angstanfald ud af det blå og det ville bare ikke stoppe, havde derudover konstant uro i kroppen - min læge anbefalede ret hurtigt sertralin da jeg til sidst havde det så skidt at det ødelagde min livskvalitet fuldstændig. Jeg har aldrig tidligere fejlet noget psykisk. Jeg var meget ked at skulle på medicin i starten og pillerne lå på bordet i en uge hvor jeg bare sad og stirrede på dem. Til sidst valgte jeg dog at give det en chance. Jeg har under hele forløbet fået en meget lille dosis - men har stort set været angstfri i år og har fået mit liv tilbage. Jeg fik samtale terapi sammen med medicinen. Du må også gerne blive gravid på typen "sertralin" - spørg din læge.