Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Konstant "slim" i halsen

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejj Konstant slim i halsen :-)
    Jeg sidder lige og læser dit indlæg idag..det er snart mange år siden kan jeg se, og måske har du fået konstateret hvad der er galt...
    Jeg har de samme symptomer som dig..jeg må tit og næsten hele tiden rømme mig, hvis jeg ikke gør det dannes der slim hele tiden, tit bliver jeg hæs, og min strube føles som om den hæver lidt op, jeg oplever det både når jeg påvirkes at noget udefra...det kan være nye ting stof, parafume, aviser, og især røg er meget slemt...rigtig MANGE madvarer reagerer jeg ved på denne måde..og tit spiser jeg ikke noget en hel dag, fordi jeg er bange for denne reaktion..fordi min stemme skal være klar til jeg skal synge, da jeg synger i kor...det er ikke okay. Jeg er siden jeg var ung snakket med læger, der ikke vidste bedre som sagde at det var psykisk...og har været på 2 allergiklinikker, der tager priktest og det viser ikke altid noget, men de kunne se at jeg havde en svag strube..da jeg begyndte at få det rigtigt slemt med struben, blev jeg henvist til Allergiklinikken i Charlottenlund hos Henriette Enevoldsen, Hans Edvard Teglers vej 9...Jeg har været rigtig glad for at gå der, de har og er ved at finde ud af mange ting..Jeg har astma, Blev provokeret med et stof, der fremprovokeret atsmaanfald hvis man har astma..hun fandt ud af via blodprøver at jeg er allergisk overfor chokolade/mandler/majs...i øjeblikket er jeg ved at blive testet (provokeret) for konserveringsmidler, som jeg reagerede meget på ved testen..er igang med laktoseintolerancetest/glutten/ æg o.a. da jeg har kraftig strubereaktion ved næsten al mad/frugt/slik...Efter jeg undlader Chokolade/mandler/majs er min migræne forsvundet og Kronisk bihulebetændelse..Jeg er lidt spændt for den 10 april skal jeg have svar på alle disse nye prøver der er taget.
    Jeg håber at du læser dette og at det kan være en hjælp, kunne ikke lade være med at skrive...Hav en dejlig dag..:-) Mange hilsener Kirsten
  • Indstillinger
    Jeg har i 4 uger gået med kraftig hosten. Henvendte mig hos min læge, fik pencillin mod lungebetændelse i 8 dage. Gav ingen positivt resultat. Hoster stadigvæk kraftigt og har det ren sagt, ad helvedes til.
    Hosten forstyrre min søvn. Vågner efter 6 timers søvn af min hosten og min kone sagde, at jeg havde et hoste anfald på 20 min, hvilket jeg ikke ærinder, da jeg sov. Jeg henvendte mig hos lægen igen. Der ville gå optil 8 uger med, at lungerne hostede sig "rene" men jeg har aldrig oplevet sådan et hosten, tidligere. Heller ikke, da jeg havde lungebetændelse tidligere. Hvidt slim hoster jeg op, ingen blod.
    Kunne være rart, at få en diagnose der passer til mit "sygdom"
  • Indstillinger
    Her er mine bud : Har døjet med detsamme og mere til i over 20 år, men ophold, forværringer og gode og dårlige perioder....
    Refluks ( GERD , muligvis såkaldt tavs refluks ) kan give ALLE de symptomer og mere til...
    Selvfølgelig er allergi en mulighed, men ikke nødvendigvis rigtig alleri. Kan også være intollerance. Nogle mennersker er meget følsomme og reagerer på ting andre ikke gør, uden at det er en rigtig allergi. Det kan ikke rigtigt måles, men udelukkelses metoden giver et fingerpeg om ting man bør holde sig fra af f.eks fødevarer, kemikalier og rengøringsmidler og dufte mm, inde og udeklima... TØR LUFT giver de gener. Skimmelsvamp og støv mm

    ALT MIT eget er endt op med denne diagnose...

    Refluks (GERD og tavs refluks = betyder at man ikke så ofte mærker halsbrand og mavesyre, men det er der alligevel som syredampe og længere nede i maven og spiserører, men generer spiserør, luftveje, strube og svælg .

    Rhinitis og post nasal drop = Løbenæse. Ikke allergisk. Sekret løber ned bagtil fra næsen i svælget og drypper på strube og i luftrør . Stoppet næse jævnligt også.

    Følsommeluftveje og følsom mave .

    Deraf angst og stress

    Så det var bare lidt at tage med i betragtning i forhold til eventuelle undersøgelser . Alt mit menes at være som følge af stress, angst og mavesyre
  • Indstillinger
    Til hassebill9
    JO du kan tro at det kan være refluks selvom du ikke mærker så meget til selve opstøddene eller halsbrand. Læs evt mine svar ( Ser lige at jeg har svaret flere gange i denne tråd men lange mellemrum ) :)

    Og ang muskelspændinger.. Man bliver anspændt i hals og mellemgulv af at rømme i mange år, musklerne bliver låst og ømme, og det i sig selv kan så igen være med til at vedholde generne, og danne endnu mere slim. Det er en ond cirkel.
    Membrasin hjælper også mig
  • Indstillinger
    Hej alle

    Jeg har haft slimfølelse i halsen i snart tre år, og har prøvet en masse ting. Foreløbig uden held. Jeg er endt med at tro, at det er forbundet med muskelspændinger og psyken. Det er dog ikke lykkedes mig at komme af med følelsen. Endnu. På min vej har jeg blandt andet fundet denne side www.klumpihalsen.dk - det er jo lige før, man skal lave en forening, for denne irriterende lidelse.
  • Indstillinger
    Hejsa, Sorry længden
    Ved der er gået en del tid siden der sidst blev skrevet her

    Jeg havde hostet længe og valgte at gå til Øre- Næse- Halslæge (ØNH) i 2012 og fik af vide at der intet var galt i min hals, men en lille bitte indsnævring i mit ene næsebor, som aldrig har været der før, føles godt nok smallere end der før i tiden har gjort, meget mystisk vil jeg sige
    Men I december 2014 valgte jeg en ny ØNH og hun havde så travlt at hun tvang slangen ned gennem næseboret og nærmest skar mig inden i næsen og ned til svælget med slangen og da jeg sagde AV, fik jeg af vide at jeg bare skulle trække vejret dybt ned i lungerne. Hmm, tror hun selv på den efter hun har ridset mig indenvendigt? Nej, vel!
    Så var en smule irriteret på dem, for hvem har så travlt at man skader en patient, hun havde. (Ingerslevs Plads, 8000 Årh C , bliv væk, hun har ikke tid til folk alligevel, hun undersøger ikke ordentligt) Jeg fik dog en næsespray som jeg skulle prøve da folk nogle gange hoster uden grund. Aldrig hørt før, men fair nok jeg prøvede og de første 14 dage gik fint. Der efter var det som om det blev værre igen når jeg brugte den, så jeg droppede den

    Jeg fik Dexofan af min læge, men tog dem kun ved behov i starten, til sidst valgte jeg at tage dem de 3 gange om dagen man måtte for at opretholde det dæmpende de gav, ikke meget, men nok til at jeg kunne holde ud at være til

    Jeg valgte til sidst at få en tid ved ØNH Kirsten Aggerholm, City Vest, Gudrunsvej 7, 8220 Brabrand og efter en stille og rolig undersøgelse, fortalte hun at hun kunne se at jeg havde en smule mavesyre i halsen og hendes diagnose var at jeg hoster for at fjerne mavesyren fra halsen og for at forhindre det i at komme ned i lungerne
    Hmm, det lød mystisk men alligevel nok realistisk i sidste ende. Jeg fik en forhøjet dosis på vist nok Omeprazol på 40 mg, da jeg før havde fået mavesyre neutraliserende da jeg i en kort periode havde ekstremt smertende kramper i maven og lige under brystbenet. Dagen efter min læge tjekkede mig var de væk.
    Men først da de 14 dage var gået var hosten mindsket, men men men, jeg har nu fået så mange smerter i maven igen at det mavesyre jeg ikke kunne mærke i maven før, men hosede af, det brænder nu i maven som en i fanden :-/
    Jeg har måtte tage mavesyrepiller fra min læge, Lanzoprazol ( billig udgave som hedder Zolt) Og først da jeg tog en både morgen og aften hjalp det igen på hosten og på maven, men maven driller stadig midt på dagen og har taget HUSK frøskaller og de dæmpede lidt smerterne fra syren, men tænk at ved at få mavesyrepiller mod hoste, så ender man med at kunne mærke den i maven.

    Og ang spændinger, så hostede jeg på et tidspunkt så meget at jeg spændte forkert og måtte til kiropraktor for at få løsnet op i det hele i nakken og ryggen.
    Og jeg har ondt i ryg og lænd i forvejen grundet Discus-Degeneration mellem skulderbladene og i korsbenet, så smerterne der kom ekstra grundet hosten var ikke sjove
    Nu gælder det så igen øgede smerter, men de er anderledes nu, nu føles det som om der er en der hakker syle gennem min ryg og sætter ild til mig eller at der flyder syre rundt i ryggen på mig
    Det er virkelig ubehageligt. Og det er som om min læge ikke rigtig vil lytte til mig, som om jeg bare er en byrde, tja jeg har ikke selv valgt at have smerterne i ryggen, have for meget mavesyr og hoste. Men hun siger jeg bare skal forsøge at sænke forbruget af mine smertestillende, wow, som om jeg ikke vidste at jeg fik nok og gerne vil ned, men nu er det ikke derfor maven går amok, det er kommet efter den "kur" på mavesyrepiller som ØNH gav mig.
    Jeg vil jo mene at hun burde handle i at sende mig til en undersøgelse af maven for at tjekke om det nu også er det i stedet for at sige at jeg bare kan tage en mavesyrepille ved behov, for det er jo bare at tilføje mere til mine i forvejen bunke piller jeg tager. Morfin, gigtpille, panodil, antibiotika mod et akne udbrud og en mod vand i benene. Derud over tager jeg vitaminpille, B-Complex, Unikalk (Calcium med D3 vitamin) og fiskeolie kapsel og nu også HUSK for at holde systemet i gang, hvis det altså ville virke hele tiden. Måtte tilføje Laxoberal dråber igår for at få gang i mit system

    Og da jeg fortalte at jeg engang imellem s lidt blod når jeg kom på toilet under min forstoppelse, så fik jeg bare af vide at jeg skulle tage HUSK i stedet for at sende mig til en undersøgelse af tarmsystemet

    Ja, jeg glæder mig lige frem til at skulle flytte til en anden kommune og dermed flytte læge. Så håber jeg bare jeg får en der hjælper mig. Ellers skifter jeg bare læge igen, gider ikke sættes tilside mere. Tænk hvis der er noget grusomt galt, men ingen ved det grundet ny medicin på ny medicin

    Jeg ved det er en del forskelligt, men ved jeg har diagnosen Mavekatar fra da jeg var 15 år (32 år den 8/4) Så mavesyren skal nok passe, men hvor slemt er det denne gang efter det nok har ulmet i maven og spiserøret i 2 år
    Tja, jeg ved jeg har svært ved at synke nu og hoster når jeg er udenfor

    Mvh Stella
Log in eller Registrér for at kommentere.