Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Frossen skulder..

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan godt undre mig at Ortopæder anbefaler fysioterapi når man har en frossen skulder, den kan kun ses ved en Ultralydsscanning, og jeg blev også henvist til fysioterapi, som bare gjorde det langt værre, og en frossen skulder tager samtidig ens nattesøvn, da armen ikke vil ligge og armen er nærmest klistret ind til kroppen, man skal have hjælp til næsten alt.
    Jeg græd ustandselig og bar på min arm hele tiden.
    Det er en forfærdelig (sygdom at få) mange piller blev ordineret mig også morfin og fik indsprøjtninger i skulderen. Intet hjalp.
    Håber at nogen som får diagnosstiseret denne kan få bruge mine indlæg.
    Har foreløbigt gået med det i 1 1/2 år og blev opereret i april 2013, gik til genoptræning med armen i 6 måneder, men har stadig nogle gener, men ikke de slemme inden operationen. ind i mellem, ikke på grund af at jeg bruger armen, de gener kommer bare.
  • Indstillinger
    Hej Vanette
    Jeg mener, min læge er kompetent nok til at stille diagnosen, så jo, jeg havde en frossen skulder. Det samme mente kiropraktoren.
    Jeg havde meget ondt, bar også på min arm ind imellem, havde problemer med at finde ro om natten o.s.v. Men troede det skulle gå væk af sig selv.
    Lægen forklarede, at afstanden mellem knoglen, der kan kaldes skulderhøjden, og overarmens ledhoved var for lille. Og at musklerne skulle styrkes, så "tingene" kunne holdes på plads.
    Jeg fik ikke passiv fysioterapi, men chokbølger (ultralyd) og aktiv træning - hvilket hjalp i løbet af få uger.
    Men en frossen skulder er nok ikke en entydig diagnose - og opleves forskelligt hos forskellige mennesker. Under alle omstændigheder kan en frossen skulder føles som ret invaliderende.
    God bedring.
  • Indstillinger
    Det jeg søger her er nogen der er blevet opereret for en frossen skulder, og hvilke gener i har/havde i arm/skulder bagefter.
    Der er flere ting der undre mig og synes ikke man kan finde noget nogen steder henne om dette, for gener har man efter sådan en operation,
    Håber nogen kan give mig et svar på det, bare hvordan de har haft det og hvorlænge
  • Indstillinger
    Er selv lige begyndt på den rumle!

    Jeg havde gået med ondt i armen(skulder) i en uge og hvis jeg har den over hovedet skal jeg hjælpe den ned igen med den anden arm!
    Nå men jeg kontaktede min læge og fik en akut tid(om formiddagen), nå men da jeg kom derned sagde han det var en frossen skulder og fik en blokade! Havde stadig ondt i løbet af dagen og kl ca fem om eftermiddagen fik jeg endnu mere ondt! Nå men onsdag ringede jeg igen til lægen og sagde at det var stadig det samme! Så jeg blev henvist til skanderborg sygehus hvor man kan komme ind fra dag til dag og få taget et ryngtenbillede!
    Nu har jeg så fået mit svar! Kugleleddet i skulderen er forkalket! Hvilket undrer min læge da jeg er 31 år og ikke før har haft problemer med skulderen! Så nu har min læge sendt en henvisning til horsens sygehus hvor de så vil se på den og derfra beslutte hvad der kan ske!

    Har dog kun haft den i ca 3 uger nu, men det er da et smertehelvede hver dag! Har fået af vide jeg kan tage 2 ipren og 2 panodiler mod smerterne, og de har da hjulpet før i tiden men denne gang tager de ikke smerterne! Og jeg vil ikke melde mig syg på arbejde før jeg ved mere! Så det er en kamp hver dag på job!

    Det er ikke noget jeg vil ønske for nogen! Og håber da også at i andre har kommet jer!
  • Indstillinger
    Hej Rasmus
    Du skal have en ultralydsscanning, det er kun der det kan ses, det fortalte ortopæden til mig.
    Jeg blev opereret for 1 år siden, og har nu gået med den i 1 1/2 år og har stadig gener i armen, men kan bruge den fuldt ud.
    HÅber ikke den bliver så slem hos dig, for det er virkelig et helvede.
  • Indstillinger
    Jeg har fået en frosset skulder og er i det stadie som er smertehelvede , ingen nattesøvn og tudeturer , viste ikke hvad det var i starten og i flere måneder havde jeg en arm og skulder som ikke kunne bevæges ud i yderstillinger men troede det var forkert træning, lige indtil for 1 mdr siden da smerterne kom. Jeg får Pinex retard 2x daglig og ibumetin 3x daglig men har taget flere gange om dagen for at holde smerterne ud, lad mig lige sige at smertefri er jeg IKKE. Er der nogen som ved hvad som ellers kan hjælpe.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg prøvede alt da jeg fik min frossen skulder, indsprøjtninger på begge sider af skulderen , fysioterapi, akupunktur og smertestillende, intet hjalp. jeg måtte have hjælp til mange ting da jeg ikke kunne bruge armen,
    efter lidt over 6 måneder måtte jeg til ortopæd og blev opereret efter 5 dage.
    Derefter 6 måneders optræning med armen, så jeg kunne bruge armen igen.
    Har du fået foretaget en ultralydsscanning, der kan lægen nogenlunde se hvor slemt det er?
    Jeg blev opereret for 1 1/2 ÅR siden, og har stadig lidt gener i armen og går nu til fys igen og bliver masseret visse steder i arm/ryg da muskler og gener krummer sig sammen, som skal masseres løs igen.
    Håber du kan bruge noget af det jeg har skrevet, da jeg ved hvor slemt en frossen skulder er og jeg græd meget samt isolerede mig på grund af smerterne.
  • Indstillinger
    Hej igen
    Glemte at skrive at armen ikke må hænge du skal have den i en slynge når du sidder læg en pude under armen samt om natten hvis du ligger på siden så læg din arm på en pude så armen ligger lige ud fra kroppen så den ikke hælder nedad, det hjælper lidt på smerterne.
    Mvh
    Vivi
  • Indstillinger
    Får man det i begge sider? Hvad med "svømning" ved godt man ikke kan bruge armen men vil det hjælpe...glemte lige at sige tak for dit svar...
  • Indstillinger
    Hej. Jeg prøver igen.
    Nu er det ved at være 2 år siden jeg blev opereret for Frossen Skulder.
    Har nu igen været igennem et 1/2 år med fys behandling som bestod af massage af ledbånd, muskler omkring skulderen og nakken samt fik jeg medicinsk akupunktur.
    Det har ændret en lille smule, men musklen omme i nakken og ned langs skulderbladet er ikke godt, det hele fik sat sig godt fast i alle de måneder, hvor min venstre arm ikke kunne bruges.
    Det hele startede i begyndelsen af oktober i 2012.
    Men stadig gener i arm/skulder og så nakken, efter næsten 2 1/2 år synes jeg er rigtig længe.
    Er der virkelig ikke andre, der efter så lang tid har gener efter en frossen skulder. Hvis der er, vil jeg meget gerne læse om det og hvad de har gjort.
Log in eller Registrér for at kommentere.