Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Stress/voldsom angst for at miste kontrollen

13»

Kommentarer

• Til alle Jer med angste - Søg hjælp hos en hypnoterapeut. Jeg fik hjælp her: www.hypnoseterapi-vejle.dk

Er nu "normal" efter tre behandlinger!!!! Ja, det er sandt!
  • Jeg har prøvet en hypnoterapeut og det hjalp slet ikke. Jeg har også prøvet tankefeltterapi hvilket heller ikke hjalp. Tror ærligt disse ting er noget hokos pokus. Stress og angst er ikke en sygdom men helt almindelige følelser vi mennesker har i kroppen. Følelser kan man ikke fjerne men man kan få det meget bedre ved at arbejde med dem. Stress udløser ofte angst og omvendt. Kan man langsomt få arbejdet stressen ud af kroppen vil angsten også fortage sig. Symptomerne på stress og angst minder meget om hinanden. Tror det bedste man kan gøre er at spise en god sund kost, få masser af gode vitaminer(specielt B vitaminer ved stress) Også ekstra D vitaminer hvis man er i underskud, specielt i vintermånederne. Gerne en god flydende fiskeolie. Masser af hvile og søvn til at få nervesystemet i ro. Gerne meditation/mindfullness og yoga. Masser af lys/sol når den er på himlen :) Når vi mennesker bliver triste, stressede og angste er det ofte fordi vi har kørt i et for højt gear i for lang tid eller fordi man har oplevet svigt i barndommen eller fordi vi ikke danner nok serotonin i hjernen. Der findes masser af gode fødevarer som indeholder serotonin. Jeg er selv pt. nede med stress og angst og arbejder meget på at få det bedre via alle disse ting jeg lige har nævnt. Man skal være forberedet på at det tager tid at hele igen. Når vi bliver angste eller stressede er det faktisk fordi at kroppen fortæller os at vi ikke passer ordentligt på os selv.
    Knus Kandispigen
Log in eller Registrér for at kommentere.