Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

ulddyret's problem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Kommentarer

  • Det er lige netop derfor du skal have hjælp.

    Hvornår blev din mor begravet??? Jeg undrer mig over, at der gik 2 uger før du fandt ud af det.

    Har du ikke noget andet familie. Bedsteforældre, en tante eller onkel..? Så syntes jeg, at du skal tage hjem til dem, og sige, at du ikke kan være hos din far mere.

    På skolen er der printer. Der kan du skrive det ud. Eller du kan gå på biblioteket. Der kan man låne en computer og printe ting ud.
  • min mor døde 9 år siden jeg ved ikke hvad der skete med hende jeg var ikke med til begravelsen da min far sagde at jeg var alt for ung og jeg kan prøve at printe det ud ovre i skolen
  • Okay.

    Ja, print det ud på skolen! Og gå så direkte hen til lærerværelset :) Du skal nok klare det!!
  • Jeg har kigget på den henvisning, Anna kom med: http://www.bornungesorg.dk

    Den har telefonrådgivning i dag fra kl. 17 - 21. Der bør du ringe hen i dag - ligegyldigt hvad der sker på skolen, for jeg står nu noget undrende overfor at skolen ikke har reageret for længst.

    Vær ikke bange for at ringe til den rådgivning, vær ikke bange for, om du er rodet, kluntet og nervøs. De folk der sidder der, har forstand på den slags og vil give dig tid og lytte til dig.

    Du har brug for hjælp NU. Du har skrevet her - du ER på vej, men du skal tale med nogen om det her.

    Også knus fra mig.
  • jeg har anmeldt mobningen til skolen men jeg er bange for at melde min far nogen gode råd til hvordan jeg kan melde ham
  • Det er godt at høre, at du har fået taget første skridt på vejen!!!
    Hvordan fik du sagt det? Talte du med en? Hvordan var det?

    Angående det at du ikke kan være derhjemme, vil det være en god idé, at få talt med skolen eller din læge om det.

    Du fik ikke svaret mig på, om du har noget familie... Hvis du har det, vil jeg råde dig til at tage kontakt til dem, og fortælle, at du ikke kan klare at være derhjemme længere, og spørge om de vil hjælp dig. Også selvom det ikke er nogen du har et nært forhold til - bare du ved, at det er nogle gode mennesker.
  • Hej igen.

    Min mor er pædagog, og jeg har ridset din situation med mobning, din fars reaktion på din trøstespisning, at han er alkoholiker, at din mor er død og at du frygter at få bank hvis du søger hjælp, op for hende, og spurgt hvad du kan gøre.

    Det første hun sagde, var som vi har sagt: Fortæl en lærer at du har brug for hjælp!
    Du skal i kontakt med din sagsbehandler på kommunen. Sådan en har alle (eller rettere, man har en på papiret, så hvis man retter henvendelse til dem kommer man til at tale med vedkommende).
    Det er sagsbehandleren der kan hjælpe dig videre.
    Min mor mener som jeg, at du vil kunne komme på efterskole.

    Jeg har kigget lidt omkring og fundet en rigtig god ting:

    Børns Vilkår.

    Det her er vigtigt:

    Børns Vilkår er en organisation som bl.a. hjælper børn og unge der har det svært.

    De har en ordning, hvor man kan få en voksen kontaktperson (bisidder) som hjælper en med at få kontakt til kommunen og kan tage med en til møde der.
    Det vil være en RIGTIG god en for dig at have.

    Enten kan de "bare" tage kontakt til kommunen for dig og fortælle at du har brug for hjælp, eller også kan de tage med dig til møde på kommunen.
    Jeg vil foreslå dig, at du beder om, at de tager med dig.

    De har tavshedspligt, så DE TALER KUN MED ENS FAMILIE HVIS MAN SELV SIGER JA TIL DET!



    Børns Vilkår skriver det her om hvad der sker når du ringer til dem:

    "Rådgiveren, som du først kommer i kontakt med, tager dig altid alvorligt. Hun vil oplyse dig om, at vi kan gå ind i sagen, hvis du vil opgive din anonymitet – dvs. at du fortæller os dit fulde navn, cpr. nr., og adresse og gerne telefonnummer, så vi kan komme i kontakt med dig.

    Rådgiveren vil også gøre dig opmærksom på, at Børns Vilkår skal fortælle kommunen, hvis du har bekymrende oplysninger – altså noget, der viser, at du har det meget skidt og skal have hjælp.

    Der findes to måder, vi kan hjælpe dig på: Vi kan skrive en såkaldt underretning, som er et brev til kommunen om at du har brug for hjælp – eller vi kan være din bisidder ved et eller flere møder. Nogle gange gør vi begge dele.

    Når rådgiveren har afsluttet samtalen med dig, giver hun oplysningerne videre til en socialrådgiver i Børns Vilkår, som tager sig af resten af forløbet.

    Socialrådgiveren ringer til dig næste hverdag og taler med dig om, hvad der videre skal ske. I beslutter sammen, om Børns Vilkår skal være bisidder for dig eller blot underrette kommunen om, at du har brug for hjælp.

    Socialrådgiveren ringer til kommunen og taler med den sagsbehandler, der hører til dig. Derefter skriver vi en skriftlig underretning.

    Hvis I sammen har besluttet at du skal have hjælp fra en bisidder, mødes I og aftaler, hvad der videre skal ske. Vi kontakter ikke dine forældre, med mindre du beder os om det."



    Det her er helt perfekt for dig, kære! Det vil gøre, at du har en voksen som kun er der for at hjælpe DIG, og vedkommende har erfaring med det her.

    Man kan få en bisidder ved at ringe til en rådgiver:
    Mandag-torsdag kl. 9-16
    Fredag kl. 9-15.
    Ring på telefon 35 55 55 59.

    Hvordan syntes du det lyder?
  • Hej Ulddyret!

    Hvordan går det med dig?
  • hej jeg synes du skulle ringe til kommunen om scocialrådgiver. hvis din far slår dig igen . og du sammen med din kærste melder din far for voldtægt. ring 114 og spørg en politimand hvad i skal gøre ved situationen. hun skal gemme beviser på voldtægt og til læge ellers er der ingen sag. Er der ikke noget familie du kan tage hen til og være der. der også kan hjælpe dig. hej
  • det er ikke rigtigt jeg lyver det hele er forkert.
Log in eller Registrér for at kommentere.