Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Bivirkning af Euthyrox?

13»

Kommentarer

• Ja Euthyrox er stærkere på en eller anden måde, jeg fik prøvesvar i går efter 3 måneder uden kontrol. Jeg havde det ellers godt men var blevet let hyper så nu går jeg også ned i dosis min TSH lå på 0,19 så det er fortsat med at falde efter at jeg holdt ved endo. God weekend til jer alle fra Petra
  • God weekend Petra-også til alle i andre på sitet!

Vejret er skønt,men koldt-OG SOLEN SKINNER!!!!

Kærligst Ellenmarie
  • Jeg startede på Euthyrox først i februar og de sidste uger har jeg pludselig fået det meget dårligt i nogle af mine muskler i arme og på h.skulder på knoglen,nu også i h.knæ og ondt i ryg.Jeg havde det mdidelstalt elendigt hen på morgenstunden i dag og stod til sidst op og tog en smertestillende,som hjalp en lille smule men fik så ondt og jagende smerte ved knæet.
    Kom nu til at tænke på om disse tabl kan være årsagen til dette.
    Er der andre som har det sådan.?
    Har desuden nu besvær med vægtøgning og føler ofte at mine øjne er hævet
    Hilsen airam54
  • Jeg har været på euthyrox i 6 uger snart og får flere og flere smerter forskellige steder i kroppen. Nogle af dem er ligesom varme der skyller igennem kroppen men en smertende varme. Og min mave er så hævet at jeg ligner en gravid i 9. måned og så er der denne reflux. Kender i til de samme symptomer. Orker næsten ikke at skulle skifte igen da niveauet af medicin er ved at være på plads. Men har svært ved at starte arbejde når jeg har det sådan....
  • Hej alle - Det er da rart at høre at der også er andre der har fået bivirkninger af Euthyrox. Jeg fik henvisning til Herlev, endokrinologisk afd. fordi jeg ikke havde det så godt med den nye eltroxin. Havde håbet på en behandling med T3. hvilket de ikke syntes var en god ide. Her fik jeg så tilbudt Euthyrox , men desværre har den givet mig så mange bivirkninger, smerter i led, albue især, hævet i halsen, som en slags bihulebetændelse - hedeture, uregelmæssig hjerterytme - høj puls 170 i min, pludselig muskelsvaghed, rød i ansigtet, hævet næse, hævet mave - har øget min vægt, og træt træt - ja det kan næsten ikke være værre, har nu taget Euthyrox i en måned 150 mg daglig - fortalte om mine bivirkninger på Herlev, men fik at vide at jeg bare skulle fortsætte - det kan jeg så simpelthen ikke holde ud, da jeg føler mig rigtig syg. Er nu gået tilbage til Eltroxin og har det lidt bedre - men ville så gerne vide om der ikke er andre muligheder, er der nogen der har prøvet et T3- produkt med et godt resultat ? og hvis hvad hedder det ? og hvor får jeg det. ? Ville være utrolig glad for information.
    Forårshilsner Lene
  • en måned er alt for kort tid til at blive velreguleret på efter den tur mange fik med Eltroxin men du er nok højst sansynligt på forkert dosis og skal nok ned i dosis. Jeg er nede omkring 81 hvor jeg begyndte på 125. vh Petra
Log in eller Registrér for at kommentere.