Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP, 14 år måske gravid!

Redigeret 20 februar, 2015, 03:17 i PMS og menstruation
Hej, jeg er en pige på 14 der er i et fast forhold. Jeg har sex med min kæreste men vi bruger altid kondom. Men jeg havde min menstruation sidst fra den 27-28 december 09 til den 3 januar 10. mit problem er så, jeg endnu ikke har fået menstruation?
Er jeg gravid?.
Jeg har haft mens siden jeg var 11år
- På forhånd tak!
«13

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis I har brugt kondom under HELE samlejet, det ikke er gået i stykker og du ikke har fået sæd op i dig, så er risikoen for graviditet meget lille, men tag dog for en sikkerheds skyld en test.

    En menstruation kan godt være forsinket ind i mellem, især hvis man går og er bange for graviditet, og selv om du nu har haft det i tre år, så kan den stadig godt være noget uregelmæssig, men få alligevel lige taget den test.
  • Indstillinger
    jeg har haft det samme problem :S jeg har en ny kæreste og vi har haft sex alle gange med kondom men der var en dag kan var halv inde i mig uden men kun to gange men jeg har der efter taget en graviditet test to enda og begge negative heldigvis men jeg er nu gået to dage over for at få min mens , skal jeg være bekymret ? eller har det noget med at jeg er bekymret iver for jeg er gravid den er forsinket .
    jeg har haft nogle smerter i maven og følt mig lidt øm på brtysterne.
    jeg har ikke snakker med min mor om det hvad skal jeg gøre HJÆLP!!!
  • Indstillinger
    Du skal tage det helt roligt. Hvis du har taget to graviditetstests, og de begge var negative, så er du ikke gravid.
    Jeg skal bare lige huske dig på, at de vist nok skal tages efter den dag du burde have fået mens, hvilket vil sige, at hvis du ikke har taget dem inden for de sidste to dage, bør du nok tage en igen.
    Men som det blev sagt ovenfor: Hvis du går og er nervøs, kan menstruationen sagtens blive forsinket. Og du kan rent faktisk også godt få ømhed i brysterne og maven af ren og skær indbildning :-)
  • Indstillinger
    så jeg skal tage en test igen efter mens . men hvorfor det ?
    altså har haft men s siden jeg var 12 og jeg er 14 så men hvor stor er risikoen så jeg er det ? altså gravid ?
  • Indstillinger
    Nej, du skal ikke tage en EFTER menstruation. Hvis du har fået din menstruation nu, så er du IKKE gravid.

    Det jeg mente var, at graviditetstesten skal tages efter den dato du BURDE have fået menstruation, hvis du IKKE får menstruation.

    Hvis nu vi siger, at din kæreste var inde i dig uden kondom d. 23. marts og du skulle have din næste menstruation d. 1. april, så kan du først regne med en graviditetstest som du tager efter den 1. april. Forstår du?

    Risikoen for at du er blevet gravid efter at han var inde i dig et par gange uden at få udløsning er ekstremt lille. Men husk nu at bruge kondom under HELE samlejet fremover så du er beskyttet mod sygdomme, mod graviditet og mod at bekymre dig :-)
  • Indstillinger
    hej, mig og min kæreste havde sex, vi brugte selvfølgelig kondom.. men det rykkede sig sådan lidt. vi tænkte ikke videre over det, men nu godt en måned efter, er jeg begyndt at ha ondt i brystet, jeg har kvalme, var svimmel her den anden dag, ondt i maven.
    kan jeg være gravid, eller er det noget jeg bilder mig ind? eller er det fordi jeg er ved at få min mens.
    og en sidste ting, hvis jeg er gravid, hvad skal vi så gøre?

    Mvg louise
    ps vi er kun 14, håber i kan hjælpe!
  • Indstillinger
    Hvis ikke du har fået menstruation nu mere end en måned efter det samleje, så bør du nok tage en test.

    Skulle den vise positiv, så bør du tale med din mor om det og se at komme til læge.

    Og - hvis den er negativ, og du ellers er vant til at have nogenlunde regelmæssig menstruation, bør du nok også lige tale med din mor om det, men så handler det ikke om graviditet, men om der måske er noget, der ikke er helt som det skal være. Udebleven menstruation bør man altid lige være lidt opmærksom på; det behøver dog ikke betyde noget, men skal måske lige checkes.

    Og husk så: Det kondom skal være på under HELE samlejet - og det skal sidde ordentligt.
  • Indstillinger
    Jeg er 14 år og har også en kæreste og her for ikke så længe siden havde vi sex selvfølgelig med kondom. Men den ene gang lå vi og nussede og tog tøjet af hinanden og han var ved at komme op i mig men jeg stoppede ham og kunne mærke noget lidt vådt men han var IKKE kommet. Men efter det er jeg bare så bange for at jeg er gravid for jeg har taget 2 kilo på og jeg har ikke fået min mens. Har ikke fået samlet mig mod til at købe en gravidetetstest for hvad hvis den er positiv? Men lyder det på nogle måde som om jeg er gravid
    knus mig
  • Indstillinger
    Som du fortæller det, bør du ikke være blevet gravid - men hvad der helt nøjagtigt er foregået, ved kun du og din kæreste.

    Når man er voksen nok til at dyrke sex, bør man også være voksen nok til at have sat sig ind i, hvad der sker - og kan ske.

    Fordi der "er noget vådt" så bliver man ikke gravid, men selv om drengen ikke kommer, så kan der sagtens komme masser af levedygtige sædceller ud længe inden.

    Har han været oppe i dig - altså har hans penis været oppe i din skede ubeskyttet - så ER der altså en risiko, også selv om han ikke kom, også selv om det kun var et øjeblik.

    Er der bare blevet lidt vådt under jer og han overhovedet slet ikke var oppe i dig, ja, så kan du ikke være gravid.

    Du bør simpelt hen tage en test, nu hvor din menstruation er udeblevet. Hvis den viser sig at være positiv, er det meget vigtigt, at der bliver handlet og taget stilling så hurtigt som muligt, og at du lader være, fordi du er bange for om den viser positiv, er kun til skade for dig selv.

    Du er 14 år, og har derfor hurtigst muligt brug for hjælp, hvis det skulle være gået så galt.

    Og husk så det kondom fremover - hver eneste gang, du er sammen med en dreng.
  • Indstillinger
    Hvor er jeg enig med dig lotte123.

    Jeg kender en pige, som ikke sagde noget. Ikke gjorde noget. Måske troede hun det "gik over" af sig selv. Familien troede hun bare var blevet lidt kraftig.
    En aften fik hun stærke smerter og blev indlagt. Her fødte hun en datter til familiens, og måske også hendes, store overraskelse. Børn og sex hører ikke sammen.
Log in eller Registrér for at kommentere.