Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox d.28. december

124»

Kommentarer

• Hej erfarne medpatienter,

Jeg er startet på Euthyrox for ca 2 mdr siden - og har lige fået mine første bloprøvesvar herefter. Tsh er 0,024 og Frit T4 er 19,2. Jeg kan ikke finde ud af, om mit stofskifte nu er for højt eller for lavt eller lige tilpas. Jeg ved dog, at jeg ikke har det godt, men det kan måske stadig skyldes eftervirkninger af Ny Eltroxin og medicinskiftet?

Jeg har muskelsmerter, trykken i hovedet, oppustet mave, fryser indimellem helt vildt - men får også hedeture, er abnormt træt, trang til at spise hele tiden, humørsvingninger, kraftigt hårtab, urolig søvn osv.

- Så jeg håber, at det skyldes, at jeg stadig ikke er justeret korrekt. Min egen læge ved intet - og siger bare, at jeg skal prøve at gå 25 mikrogram ned om dagen i en måned - og så se, hvordan det går. Men ud fra, hvad jeg har set andre skrive, er det alt for meget at gå ned fra uge til uge?

Håber der er nogle af jer, der har viden til at vejlede mig!
    På forhånd tak :)
    Mange hilsner Anne
  • Hej Vera5J.

Jo, Euthyrox er virkelig lykken i forhold til Ny Eltroxin. Men vær tålmodig - det tager tid at blive indreguleret rigtigt. Og få Ny Eltroxin ud af kroppen.....vel nok 3 måneder mindst inden, du kan regne med at mærke rigtig bedring. Halveringstiden er jo langsom, så en dosisændring slår først helt igennem efter 5-6 uger, når man så skal finde den nye dosis og kroppen skal vænne sig til nyt præparat og er blevet "negativt påvirket" af Ny Eltroxin, ja, så...tager det tid.

Vær tålmodig. Jeg startede på Euthyrox 31. juli. Blev alt for hurtigt overdoseret - satte dosis ned over nogle gange - prøvet - og nu ca. 31. december (bare for at tage en lige dato), ja så er der gået 5 måneder med reguleringer og ændringer, og nu er det ved at være RIGTIGT GODT!

Men hele vejen har det været bedre end da jeg var på Ny Eltroxin, som jeg gav en mulighed for at være sikker. Prøvede i ca. 7 måneder - det blev værre og værre, og Euthyrox har været bedre hele vejen - selv da jeg var overdoseret.

Så tålmodighed og sig til dig selv - det bliver godt!!!

Knus fra Skov
Log in eller Registrér for at kommentere.