Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox d.28. december

Hej allesammen

Prøv at gå ind på Thyroidea Landsforeningens hjemmeside. Der står at Euthyrox kommer på markedet mandag den 28. december.

Mvh Alicia
«134

Kommentarer

• TUSIND, TUSIND TAK TIL MERCK SERONOS OG HANS ELERS KOCH. Tænkt at alle nu kan få Euthyrox. Jeg har været på det siden 1/8. Nu skal I tage springet alle jer, som ikke har det godt på Ny Eltroxin. Euthyrox er bare godt - men husk at der nok lige skal justeres lidt på dosis. I mit tilfælde er jeg landet på at skulle have 37½ mikrogram mindre OM UGEN (IKKE OM DAGEN MEN UGEN). Jeg nåede lige at blive ret overdoseret, da det virker bedre. Men super, super dejligt at Euthyrox nu er her for alle. GLÆD JER - DET MINDER OM DEN GAMLE ELTROXIN.

Tak til Merck - det var virkelig den bedste julegave til danskerne.
  • det lyder skønt, nu kan vi allesammen få det godt........er forbavset over at ikke flere har reageret på denne gode nyhed......
  • Jamen så vil jeg da lige tilkendegive min glæde også.

Jeg har bestilt tid hos min læge mellem jul og nytår, og håber at Merck Serono lever op til udmeldingen. Så kan jeg få taget en blodprøve, så jeg bedre kan følge skiftet, og så kaste mig over Euthyroxen, og forhåbentligt slippe af med bivirkningerne af Eltroxin.
  • Desværre ingen jubel fra mig,da jeg efter et halvt år på euthyrox ikke er kommet mig,jeg starter på levothyroxin i morgen,jeg havde fået det hjem men det kostede godt 900 kr for 2 mdrs forbrug,de fåes i øvrigt kun i 25 mkg når de kommer fra Wockhardt.Skanderborg apotek laver pillerne magistrelt på 50 og 100 mkg så dem henter jeg i dag,de ligner den gamle Eltroxin i formulering,så er spændt på om jeg nu får mit liv tilbage...:-))
    god dag til jer alle
  • Ditto her, desværre ingen jubel. Har prøvet Euthyrox i 3mdr uden nogen bedring :-(, prøver nu levaxin
  • Tak for den gode besked!! Jeg har fået Euthyrox ca. 5 mdr-MEN MAN SKAL GODT NOK OMJUSTERES. Mit stofskifte er steget , og nu bliver jeg sat ned med 150mg om ugen (3 gange 50) Plejer at tage 100 mg dagligt. Jeg fik voldsom hjertebanken. Efter knap 3 uger begynder jeg at have det bedre-uden svedeture og hjerteuro. Håber at alle der havde det godt på gammel Eltroxin-igen kan få et værdigt liv!!

Jeg ønsker jer alle en RIGTIG GOD JUL!!!
    Mange hilsner Ellenmarie
  • Øv jeg fik skrevet lidt for tidligt! Nu har jeg ondt i halsen af stofskiftet, så nu er det nok blevet for lavt!! Synes også det var en altfor drastisk nedregulering med 150 mg om ugen. Ja vi skal ikke have det for nemt.

Mange hilsner Ellenmarie
  • Ja det drejer sig virkeligt om finjustering når en kvart 25 mikrogramspille kan gøre en forskel, men vær glad for at det kan gøres det er jo bare fantastisk. Vi skal blot selv lære at agere på hvad vores krop fortæller og det ved jeg kan være svært for nogen, men hæng i anstreng jer på det for i får det gode liv tilbage. Glædelig jul og rigtig godt nytår til jer alle. vh Petra
  • Hej alle
    Lægemiddelstyrelsen har godkent Euthyrox da jeg har bivirkninger af Eltroxin. Men jeg har læst at den kan bestilles via egen læge??mener ikke at det er godkendt endnu. Der skal søges enkelttilskud af Euthyrox, da priser er meget høj. Hvilket overraskedede mig meget...mangler info om Euthyrox kan doseres på samme måde som Eltroxin.
    Tak for oplysning om Euthyrox. Er der bivirkninger af den ny medicin??.
    MVH Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.