Jeg tror at der er svar på alle dine spørgsmål hvis du kigger dig lidt omkring i de forskellige tråde, men ja der er vist nogen få stykker som ikke tåler Euthyrox eller også har de ikke haft tålmodighed til at finde den rette dosis for det kan godt tage op til et halvt år at komme helt på plads med ny medicin. vh Petra
Prøv at se om du kan få L-Thyroxin Henning - den tager jeg.
Har selv taget gl. Eltroxin siden 2000. Den fåes i Tyskland - har været på markedet dernede i mange mange år.
Jeg har taget dem i 2002 da jeg var gravid og skulle op på 125 mg - det kunne man ikke få i DK den dosis - så fik jeg denne medicin.
Da jeg så fik problemer af højeste grad med ny Eltroxin tænkte jeg jeg må have fat i dem igen som da jeg var gravid. Det har jeg så fået - jeg har det rigtig godt igen og det gik hurtigt!!
Du kan få Euthyrox for ca 16 Euro i Tyskland (100 tabletter) - ved ikke hvad de koster i DK. Jeg tager L-Thyroxin (Henning) og de koster også deromkring ui Tyskland.
Euthyrox fåes i følgende doseringer/styrker 25-50-75-100-125-150-175-200.
Tabletterne kan deles
Jeg har læst om "bioanvendeligheden/rådigheden" i dag i tyndtarmen - det er pga af hjælpestofferne der er forskel på doseringen selvom man egentligt kan skifte et præperat ud 1:1 - dvs. du tager fx 150 Eltroxin så kan du gå over til 150 Euthyrox. Men da vi reagerer forskellige, vil der for nogle personer kunne mærkes forandringer og dosis skal evt. justeres.
Kære Nelle
Tak for info, jeg vidste det nu godt det i forvejen. Yderligere kan jeg fortælle at Euthyrox koster ca 75 svenske kr (lidt over 50 danske kr) pr pakke med 100 stk i Sverige.
Men det jeg gerne ville vide er:
Er der nogen det er lykkedes at købe Euthyrox med dansk indlægsseddel?
I bekræftende fald: Hvilke tabletstørrelser og hvad var prisen?
Mvh Peter
Ifølge lægemiddelstyrelsen og medicinpriser.dk kan følgende Euthyrox præparater købes i DK: http://www.medicinpriser.dk/Default.aspx?Navn=Euthyrox ... og umiddelbart ser det ikke ud til at 150 mikrograms tabletterne er på markedet i DK - endnu i hvert fald.
Jeg aflagde lige Glostrup apotek et lille kontrol-besøg for høre om Euthyrox nu også var tilgængelig på apoteket i dag som lovet af Merck og det kunne apoteket bekræfte ved et tjek i deres landsdækkende database. Dog havde de det ikke på lager endnu på Glostrup apotek, men det kommer inden så længe.
Så kære alle - nu er det bare at få en recept hos lægen, og så af sted til apoteket.
Til Jer hvor lægen er genstridig, henvis da til hjemmesiden, eller print Bentes beretning om Eltroxinsagen ud og medbring (Printikon i menuen øverst til højre). En anden mulighed er også at bede lægen om at ringe til lægemiddelstyrelsen.
LÆGEN KAN IKKE/MÅ IKKE NÆGTE AT UDLEVERE RECEPT PÅ EUTHYROX!
Jeg har taget Euthyrox et par måneder, og de virker skam. Jeg er selvfølgelig også glad for, at vi får det i DK, men pas på. for jeg har fået for højt stofskifte nu. Jeg sejler rundt oppe i hovedet, og prøver desperat at få det ned igen.
Jer som fik for højt stofskifte, fik I også ondt i øjnene og koncentrationsbesvær? Mit tal ligger på 27 nu, og det er selvfølgelig for højt, men symptomerne på både for højt og lavt ligner næsten hinanden lige bortset fra, at jeg ikke fryser. Jeg har ondt i nakken og er urolig, det er lige så rædselsfuldt som for lavt stofskifte, men kan I hjælpe mig lidt med, hvad I har gjort, for at nå målet? Jeg går ud fra, at jeg skal trappe ned, og rende frem og tilbage, for at få taget blodprøver.
Jeg håber jeg en dag kan fortælle herinde, hvad der hjalp mig.
Det er trist, hvis det kun er 25, 50 og 100 mikg Euthyrox tabletter, der kommer på markedet i Danmark. I så fald vil jeg nok stadig købe mine i Sverige eller Tyskland.
Mvh Peter
Kommentarer
Prøv at se om du kan få L-Thyroxin Henning - den tager jeg.
Har selv taget gl. Eltroxin siden 2000. Den fåes i Tyskland - har været på markedet dernede i mange mange år.
Jeg har taget dem i 2002 da jeg var gravid og skulle op på 125 mg - det kunne man ikke få i DK den dosis - så fik jeg denne medicin.
Da jeg så fik problemer af højeste grad med ny Eltroxin tænkte jeg jeg må have fat i dem igen som da jeg var gravid. Det har jeg så fået - jeg har det rigtig godt igen og det gik hurtigt!!
Er der nogen andre det er lykkedes at købe Euthyrox med dansk indlægsseddel?
Mvh Peter
Du kan få Euthyrox for ca 16 Euro i Tyskland (100 tabletter) - ved ikke hvad de koster i DK. Jeg tager L-Thyroxin (Henning) og de koster også deromkring ui Tyskland.
Euthyrox fåes i følgende doseringer/styrker 25-50-75-100-125-150-175-200.
Tabletterne kan deles
Her et link på dansk fra lægemiddelstyrelsen vedr indlægsseddel/produktresume
http://www.produktresume.dk/docushare/d ... letter.doc
Jeg har læst om "bioanvendeligheden/rådigheden" i dag i tyndtarmen - det er pga af hjælpestofferne der er forskel på doseringen selvom man egentligt kan skifte et præperat ud 1:1 - dvs. du tager fx 150 Eltroxin så kan du gå over til 150 Euthyrox. Men da vi reagerer forskellige, vil der for nogle personer kunne mærkes forandringer og dosis skal evt. justeres.
Tak for info, jeg vidste det nu godt det i forvejen. Yderligere kan jeg fortælle at Euthyrox koster ca 75 svenske kr (lidt over 50 danske kr) pr pakke med 100 stk i Sverige.
Men det jeg gerne ville vide er:
Er der nogen det er lykkedes at købe Euthyrox med dansk indlægsseddel?
Mvh Peter
Så kære alle - nu er det bare at få en recept hos lægen, og så af sted til apoteket.
Til Jer hvor lægen er genstridig, henvis da til hjemmesiden, eller print Bentes beretning om Eltroxinsagen ud og medbring (Printikon i menuen øverst til højre). En anden mulighed er også at bede lægen om at ringe til lægemiddelstyrelsen.
LÆGEN KAN IKKE/MÅ IKKE NÆGTE AT UDLEVERE RECEPT PÅ EUTHYROX!
Indlægsseddel på dansk: http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... px?id=4846
Venlig hilsen
Margrethe Skov
TLs bestyrelse
Det håber jeg,har ellers på Albertslund Apotek i dag fået beskeden, at det var de ikke, og at de ikke vidste ,hvornår.
Hilsen ALBINI.
Jeg har taget Euthyrox et par måneder, og de virker skam. Jeg er selvfølgelig også glad for, at vi får det i DK, men pas på. for jeg har fået for højt stofskifte nu. Jeg sejler rundt oppe i hovedet, og prøver desperat at få det ned igen.
Jer som fik for højt stofskifte, fik I også ondt i øjnene og koncentrationsbesvær? Mit tal ligger på 27 nu, og det er selvfølgelig for højt, men symptomerne på både for højt og lavt ligner næsten hinanden lige bortset fra, at jeg ikke fryser. Jeg har ondt i nakken og er urolig, det er lige så rædselsfuldt som for lavt stofskifte, men kan I hjælpe mig lidt med, hvad I har gjort, for at nå målet? Jeg går ud fra, at jeg skal trappe ned, og rende frem og tilbage, for at få taget blodprøver.
Jeg håber jeg en dag kan fortælle herinde, hvad der hjalp mig.
Tak for hjælpen
Mvh Peter