Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ingen lyst?

13»

Kommentarer

  • Indstillinger
    jo tak, vi har læst en hel del inde på den side, nok især mig, for at jeg rigtigt kunne forstå hvordan det var at være min kæreste.

    Og jo, vi tager ideen med professionel hjælp til os, men det bliver nok især i forbindelse med at få nogle gode råd og ideer til hvordan vi praktisk løser situationen til begges tilfredshed. Jeg føler ikke at min kæreste eller jeg har behov for at få ryddet op i noget fra barndommen, min kæreste er normalt velafbalanceret, kærlig, ikke bange for at binde sig og vi fungerer rigtigt godt, det eneste punkt hvor jeg kan komme i tanke om at vi har nogen problemer er at han ikke har en sexdrift.
  • Indstillinger
    Hej pige81,

    Synes, det virker som en rigtig god ide, at I inddrager en terapeut. Hun/han kan forhåbentligt give jer nogle redskaber, der gør, at I begge får det ud af forholdet, I ønsker.

    Jeg kender ikke selv nogen, der er aseksuelle, og kan derfor ikke komme med et råd, som andre har høstet af erfaring. Men måske, det kunne være en mulighed at lave et egentligt sex-skema (fx hver fredag aften, eller hvad der nu passer jer bedst)? Du skriver, at din kæreste nyder samværet ved sex, dvs. at han ikke føler sex som noget ubehageligt eller som et overgreb (som nogen aseksuelle godt kan føle det). Det kunne måske derfor være en mulighed at planlægge sex på forhånd? Selv om det kan virke usexet, er det måske et muligt kompromis.

    Jeg håber, I finder en løsning, der er god for jer begge.

    /Inga
  • Indstillinger
    Hej pige81.

    Jeg er researcher på et tv-program om aseksualitet/seksuelle problemer i parforholdet, og er i den forbindelse stødt på dit oplæg herinde. Jeg kunne godt tænke mig at komme i kontakt med dig for at blive klogere på problematikken "aseksualitet". Jeg er klar over at det er et omtåeligt emne at tale om, så vores samtale vil naturligvis være helt fortrolig. Hvis du er interesseret i at tale med mig, kan du skrive til mig på: mette.soendergaard@eyeworks.tv eller ringe på 33447468.

    Jeg håber på at høre fra dig.

    Mvh.
    Mette Søndergaard
  • Indstillinger
    Godt link fra Sofie45 som jo netop slår fast at der IKKE er noget galt - sådan er nogen bare.

    Alt det der pres lyder som når folk forsøgte at kurere homoseksuelle i gamle dage "jammen han må jo forstå det er ham der er noget galt med".

    Lige som der er dyr som er homoseksuelle er der også dyr som er aseksuelle (fortæller linket).

    Det er i sidste ende et overgreb at forsøge at presse folk til sådan noget - og man bliver nok nød til at gøre op med sig selv "er det jeg har nok" - intet er perfekt.

    Håber pige81 finder noget hun kan leve med.

    (Håber jeg finder noget jeg kan leve med...)
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har med stor interesse læst debatten som jeg tilfældigt kom ind på. Jeg er faktisk lidt lettet, for jeg troede, at jeg var den eneste der havde det problem og har følt mig meget alene med det. Min kæreste har heller ingen lyst til sex overhovedet. Han har heller ikke brug for nærvær eller fysisk kontakt generelt. Når jeg beklager mig over det lover han, at det bliver bedre og vi laver en "bolledag" aftale. Denne gang holdt det i 3 uger så døede det ud igen. Jeg har faktisk heller ikke lyst til ham mere for det er ikke fedt at være sammen med ham når han kun gør det af pligt.
    Han siger han elsker mig men bare ikke viser det på den måde. Jeg har ikke lyst til at være ham utro...men leve i cølibat... Han mener ikke vi har noget problem men griner af mig og kalder mig liderlig.
    Der burde være mere fokus på mænds manglende sexlyst. Jeg har ikke følt jeg kunne snakke med nogen om det. Hvorfor er jeg lige så uheldig at finde en mand der ikke har lyst til sex...!! Så kære mænd. Vi kvinder har også problemer med at få sex - det er ikke altid omvendt.
Log in eller Registrér for at kommentere.