Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox på markedet

13»

Kommentarer

• Det er lægemiddelstyrelsen der har givet min læge afslag. Vi skulle prøve at justere dosis op el. ned i en måned, men jeg har gennem 30 år haft meget fine og stabile tal, så det er fuldstændigt urelevant.--Og hvad gør man så?

Hilsen Pipsen2
  • Hej Skov
    Jeg kender ham via mit arbejde. De ved godt at vi er superglade for det. Det får de også at vide af thyr.foreningen. Jeg sagde det også. Når det kommer på markedet talte vi om at det skulle frem i pressen. Det har vi aftalt. Direktøren fra Merck var også til mødet arrangeret af thyr. foreningen om Eltroxinsagen.
    Hilsen Sia
  • Det var da en god nyhed at der nu findes et alternativ til den nye Eltroxin pille!
    Jeg har skiftet Eltroxin ud med L-Thyroxin fra Firmaet Henning - jeg har nu fået den i 3½ uge og allerede dagen efter var maveproblemerne efter indtagelsen VÆK! Ligeledes har jeg i de sidste to uge ikke haft underlige mavesmerter. En uge efter skiftet følte jeg at jeg har mere energi igen og tendensen er stærk opadgående!!! Koncentrationsbesværet er også væk og jeg føler mig bare bedre tilpas igen! Jeg her taget ny Eltroxin siden ca. juni og stoppede så for 3½ uge siden. Jeg anede ikke at Eltroxinen var lavet om - lægen sagde intet - apoteket - ny pille samme virkning... det kan jeg så desværre ikke sige ja til at det er samme virkning.... Har ellers taget Eltroxin siden 2000... aldrig haft bøvl....
    Ved et tilfælde så jeg på nettet at der er mange som har problemer med den nye Eltroxin - 1000 TAK de jeres indlæg som gjorde at jeg lige pludselig kunne sige hov der er skam andre der har det skidt og er den mulige løsning!!!
  • hej alle
    var ved lægen i går .mit tsh var nede på 0,05 t3 4,3 t4 20 så jeg skulle sættes ned i dosis 50 mik. om ugen får nu 100 mik. om dagen...min læge havde ikke hørt noget om at euthyrox snart kom på markedet.....mvh. jytte
  • Hej Jytte60.

Får du Euthyrox nu? Hvor meget er du sat ned siden, du gik over på det? Hilsen Skov, som startede på 800 mikrogram om ugen - så 775 om ugen - så 762½ om ugen så 750 mikrogram om ugen (alle disse reguleringer indenfor perioden 1/8 til 6/11). Nu sættes jeg så op til 762½ om ugen , da mit TSH nu var 1,81 og T4 110 pr. 6/11. Jeg gik over på Euthyrox 1/8, som bare virker stærkere på mig - men er mega meget bedre end Ny Eltroxin. Glæder mig bare til at dosis og tal kommer helt i orden. Jeg nåede at blive ret overdoseret på Euthyrox i.f.m. skiftet. Nu går det bedre, men ved at kroppen får det bedre, når dosis rammes sådan helt og det så har kørt rigtigt noget tid.
  • hej skov
    jeg er på eltroxin 100mik. om dagen minus 50mik. om ugen fra i dag. har kun de bivirkninger at mit tsh er alt for lavt. startede på eltroxin den 30-5-09 efter en ratioaktiv jodbehandling fordi man ikke kunne styre et for højt stofskifte . havde for højt i godt 4 år. og nu kan han ikke styre et for lavt...mvh. jytte
  • hej alle
    har nogen hørt mere om hvornår euthyrox kommer på markedet .....var det mon bare et rygte......mvh. Jytte
  • Jeg har hørt fra pålidelig kilde at Euthyrox efter nytår forventes kan udleveres i Danmark med "generel tilladelse" - dvs. enhver læge kan udskrive recept til udlevering på ethvert apotek.
  • Tak for informationen. Ja, hvor har vi dog haft (alt for) mange trængsler siden Glaxo lavede deres "svinestreg" og ændrede dét Eltroxinprodukt, som har været brugt vel ca. 50 år. Har selv fået det ca. 16 år. Så kom Ny Eltroxin med alle dets trængsler. Efter ½ års prøven og tålen og bivirkninger og op og ned, ja så kæmpede jeg og kom på Euthyrox. Det er meget bedre end Ny Eltroxin (for mig i hvert fald) - men lidt svært at indstille, og jeg står ikke perfekt endnu. Virker på en lidt anderledes måde - og kroppen og måske specielt "hovedet" skal vænne sig til at klare alle de reguleringer. Men ingen tvivl - det bliver godt (og er allerede meget, meget bedre end, som jeg havde det på Ny Eltroxin). Men derfor - netop derfor - er det så vigtigt, at vi snart får klaring. Bare det er et rigtigt tip/information. Dét vil jeg glæde mig over - altså at Euthyrox kan komme til os alle fra januar. Min udleveringstilladelse udløber nemlig 10/1. Når vi bliver mange som kommer over på den nye medicin (Euthyrox), som jo er kendt og et ældre produkt i bl.a. Sverige - ja, så får vi erfaringer med det, og det gør de danske læger også. Sikke en krig det har været. Måtte den være slut nu og medicinen blive let at få - så skal alle vi brugere lige kæmpe hver vores "kamp" og finde vores rigtige niveau igen, og indstille kroppen på det nye produkt. Tak til Merck og Euthyrox. Tak for, at I var der for os (ellers ved jeg ikke - min livskvalitet blev så dårlig på Ny Eltroxin). Der er gået 11 måneder for mig siden, jeg tog min første Ny Eltroxin og 3½ måned siden, jeg tog min første Euthyrox. Har ikke ramt niveau endnu - har været overdoseret - men er ved et være der - men det har altsammen krævet ufattelige kræfter og styrke. Men..den der venter på noget godt....Euthyrox skal nok blive super, når lige dosis er indstillet og kroppen fået ro til at komme sig og falde til ro. Det var så et år af ens liv...med op og nedture ...og bivirkninger m.m. - bare fordi Glaxo ville lave et "make over" af det ellers gode, gamle produkt Eltroxin. Helt skrækkeligt at de ikke bare er blevet tvunget til at relancere den gamle Eltroxintablet igen!! Lægemiddelstyrelsen har ingen magt - firmaer kan gøre, som de vil!! Men slutteligt: TAK TIL MERCK FOR, AT I HAR TAGET OVER OG GIVET OS EUTHYROX!! Nu ventes der med spænding på premieredagen, hvor vores læger bare kan trykke på en knap, og så vupti....er recepten sendt til nærmeste apotek, som bare lige har dem på lager. Euthyrox har en kæmpe fordel. De kan deles - selv 25 mikrogramstabletten kan deles i fire ganske let. Derved kan vi blive mega finindstillet. Tak!
  • Jeg vil gerne spørge jer, erfarne Euthyrox brugere om noget.

Min endokrynolog havde lovet mig i telefonen at sende en udleveringstilladelse til en anden medicin, som jeg tror er Euthyrox.

Jeg har ikke fået den endnu efter ca. en uge.
    Er det et brev jeg få med posten, eller bliver det sendt elektronisk på apoteket?
    Skal han søge om det først? Hvor lang tid tager det?

Mvh Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.