Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox på markedet

Redigeret 30 november, 2009, 17:46 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hejsa

Så er Euthyrox kommet på markedet, har lige bestildt det hos lægens

sekretær. Jeg er spændt på hvordan min krop reagerer på dette skift. Går det

stadig bedre med jer som har skiftet fra Eltroxin til Euthyrox?

Mvh Alicia
«13

Kommentarer

• Jubii vi må rejse flaget i det ganske land efter 1 års helvede..........
  • hallo hallo har jeg forstået det rigtigt kan man bare sige til lægen han skal skrive euthyrox på resepten og så har apoteket det..mvh. jytte60
  • Redigeret 6 november, 2009, 15:13
    Kære alle.

Det er en stor dag - tænk, at Euthyrox er kommet på markedet. Jeg har fået det bevilget siden 31/7 og min udleveringstilladelse fra Lægemiddelstyrelsen udløber 10. jan. 2010. Så det er simpelthen så stort!!

Husk nu at passe på jeres dosering. I skal formentlig sættes 25-50 mikrogram ned på ugebasis. Jeg er selv gået fra 800 mikrogram af den Nye Eltroxin til nu 750 mikrogram af Euthyrox. Nåede at blive super overdoseret, men ellers er de piller bare GODE, SKØNNE, PERFEKTE, DEJLIGE....man skal bare lige finde sit nye niveau. Var netop ved lægen i dag. Nu efter op og ned justeringer over 3 måneder ender jeg pt. på 762½ mikrogram om ugen (skønt pillerne kan deles i kvarte - også de 50 mikrograms). Så kan vi virkelig blive fintindstillet, hvilket er helt perfekt.

Tag springet - styrt op til lægen - prøv at skifte til Euthyrox, hvis I har det dårligt på Ny Eltroxin. Nu er chancen der....

Det har føltes som en KRIG - men nu er pillerne her åbenbart (jvf. indslaget). Jeg ved det ikke, men reagerer udelukkende på indslaget.

Husk blodprøve efter 4-5 uger hele tiden i 3-4 måneder, så I lærer det nye produkt at kende. Vær tålmodig det kræver lidt at skifte et mærke - men det skal nok blive godt og meget bedre end Ny Eltroxin.

Personligt synes jeg virkelig, at Euthyrox minder om den Gamle Eltroxin.

Tak.

Glade fredagshilsner fra
    en Euthyroxbruger
  • Ja jeg skulle bestille mere stofskiftemedicin her i dag, og så var det sekretæren spurgte mig hvilken slags det skulle være, og jeg spurgte så om Euthyrox var kommet og hun svarede ja, vil du gerne prøve det? Ja tak, sagde jeg. jamen så får du det, var svaret.
    Men jeg bor i en lille by uden apotek, så det skal bestilles til håndkøbsudsalget i vores lille Brugs, og apoteket skal udlevere den medicin som er billigst, og det er Eltroxinen åbenbart. Ihvertilfælde var det den de havde sendt. øv øv.
    Nå ok, jeg har nok i den gamle dåse til på mandag, så må jeg lige tage ind til apoteket, og få det byttet.
  • Kære Alicia
    Det lyder ikke lovende, hvis vi pga prisen igen skal til at kæmpe for at få Euthyrox istedet for Eltroxin.
    Du må endelig holde os orienteret om hvordan det går.
    Jeg er også nysgerrig efter hvad prisen bliver på Euthyrox efter det er introduceret på det danske marked.
    Mvh Peter
  • Jeg har idag ringet til apoteket, for at finde ud af hvad det er der er sket, her fik jeg at vide at min læge alligevel havde bestilt Eltroxin, selv om jeg var blevet lovet Euthyrox, og hun kunne ikke se om den var tilgængelig. Hvis den er, kan hun skaffe den hjem. Men jeg skulle omkring lægen igen, så det må jeg gøre på mandag.
    Men ellers er det rigtigt at Apoteket skal udlevere den billigste medicin, hvis ikke lægen udtrykkeligt har skrevet andet.

Som sagt var det lægens sekretær som sagde at Euthyrox var på markedet, og spurgte om jeg ville prøve dem. Hvilket jeg naturligvis sagde ja tak til.
    Om hun så har misforstået noget, ved jeg ikke.
    Men jeg blev så begejstret, at jeg syntes I andre også skulle have nyheden. (Med fare for at jeg måske har vildledt jer, som jeg selv måske er blevet vildledt). Hvis det viser sig at være tilfældet beklager jeg meget
    Det kan jeg få opklaret på Mandag, og så skal jeg nok give besked om det herinde, så snart jeg ved noget.

Mvh Alicia
  • Spændende -kræver Eutryrox udlev .tilladelse ? eller kan lægen bare skrive en recept på tbl ? for så vil jeg da prøve dem ,nu har jeg prøvet Levaxin dem fik jeg nælde feber af ,men det lyder som Euthyrox skulle være gode ..
    Hilsen
    Kirsten
  • Euthyrox frigivet !
    Hvor kan jeg se at Euthyrox er frigivet. Jeg har idag 9-11 fået afslag på ansøgningen om at få de nye piller.
    Jeg har spist Eltroxin i 30 år uden bivirkninger, men efter de nye eltroxin har jeg masser af slemme bivirkninger.
    pipsen2
  • Er det lægen eller Lægemiddelstyrelsen, der har givet dig afslag på euthyrox?

Det eneste sikre sted at få oplysning om euthyrox er blevet frigivet på det danske marked er hos Lægemiddelstyrelsen

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... kelID=8806

Venlig hilsen
    Lone
Log in eller Registrér for at kommentere.