Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Dosering af Euthyrox

24

Kommentarer

• Jeg var til møde i Århus i aftes der sagde lægen at hun regnede med at man skal have 2 mikrogram pr kilo man vejer, men det var jo så Eltroxin hun snakkede om. Jeg er også blevet sat ned i Euthyrox og det har jeg det ikke helt godt med så det vil jeg lige tale med lægen om næste gang. Hvad angår Euthyrox så kan man jo få mange forskellige mikrograms størrelser og de kan alle deies i 4 så det er da meget lettere at regulere. Lægen ved så måske ikke at man kan få flere forskellige min gjorde ikke, men da jeg havde læst om det bad jeg apoteket om at skaffe mig 2 forskellige størrelser og det gjorde de så efter aftale med lægen. Så skal man jo indtage dem med et glas vand på tom mave helst en time før indtagelse af morgenmaden. Eller som lægen sagde i aftes inden sengetid for der er det jo også sjældent at man har indtaget noget inden for den sidste time. Ingen jern, kalk eller kaffe sammen med pillerne. vh Petra
  • Jeg har købt Euthyrox i 25, 50 og 100 mikrogram, så jeg har mange kombinationsmuligheder ;-)
    Jeg har altid taget dem om morgenen som det første, når jeg står op, det passer mig bedst. Om aftenen tager jeg D-vitamin + diverse andre kosttilskud.
    VH Solsikke
  • Hej
    Jeg fandt dette her på nettet, ang. euthyrox. en slags inlægsseddel på dansk.
    måske er det noget nogen har lyst til at læse.
    http://www.produktresume.dk/docushare/d ... letter.doc

Hilsen Helle63
  • Blot lige en opfordring. Når I fortæller hvor meget I er gået ned kunne det være rart samtidig at vide hvor meget I tager/tog, ellers er det faktisk lidt svært at forholde sig til.

Jeg tager fx 150 om dagen, så at få at vide at en anden er gået fx 175 ned giver for mig ikke så meget mening. Hvis jeg derimod fik at vide at der total blev taget 850 og med det ny således 675, er det lettere at forholde sig til at vedkommende er gået ca. 20% ned.
  • Nej det er da klart Sulflox, man er nødt til at kunne se sammenhængen.

Jeg fik på gammel Eltroxin 787,5 mkg pr. uge.
    På ny Eltroxin som jeg slet ikke tålte fik jeg 700 mkg pr. uge, da de ikke kunne deles.
    På Euthyrox får jeg 612 mkg pr. uge, og jeg kan mærke at jeg nu får det bedre og bedre, men det skal lige siges at mine blodprøvetal ikke er helt hvor de var på gammel Eltroxin, men det skal de nok heller ikke være mere.

Mvh Gitte
  • Hejsa.
    Jeg fik 875 mikrogram Gammel Eltroxin om ugen, og får nu 775 mikrogram Euthyrox, og jeg er ikke færdig med reguleringen. Lad os endelig høre nogle flere meldinger. Lægerne har jo heller ingen erfaringer med den nye Euthyrox. MIN læge har kun to patienter, der får det...
    VH Solsikke
  • Hej freja4.
    Det med hjertet kan jeg også bekræfte, jeg var indlagt til observation for blodprop i hjertet i 2 dage, heldigvis uden at finde noget.
    Efter nu at have taget euthyrox i 25 dage er alle symptomer væk.
    Hjertesmerterne forsvandt med det samme.
    God bedring.
    Albini.
  • Hej jeg fik 875 mg Eltroxin og får nu 831,25 mg Euthyrox og er fortsat ikke helt på plads endnu. vh Petra
  • På gammel eltroxin fik jeg 200 mg pr dag.

På ny eltroxin var 200 alt for meget, jeg blev forgiftet. Så jeg gik ned til 150 pr dag.

På euthyrox føles 150 dagligt efter et stykke tid som for lidt, kan ikke tabe mig..

lægen foreslog så at jeg blot skulle dele en pille i 4 og tage det ekstra pr. dag. men det er for meget. Eller for brat. nu prøver jeg med en kvart pille mere hver anden dag...men der føles forkert. Så det er noget af et forsøg.
  • Hej!

ang. finjustering, så vil jeg bare lige sige at når jeg får justeret dosis er det oftest kun med 25 mg (1/4 pille) pr uge.. så det man være justeringerne er for bratte at din krop bliver stresset over de hurtige ændringer. Ændringer skal have tid ca 4 uger før det træder i kraft ordentligt. Så nøgleordet er tålmodighed :-(

MVH Lene
Log in eller Registrér for at kommentere.