Dosering af Euthyrox
Hej, jeg har brug for nogle af jeres erfaringer med dosering ved skift fra (gammel) Eltroxin til Euthyrox.
Jeg har alle symptomer på forhøjet stofskifte nu, selv om jeg er gået 75 mikrogram ned i dosis pr uge lisså langsomt henover de sidste 3 mdr. Jeg er ved at blive vanvittig af, at denne regulering tager så lang tid. Jeg skiftede til Euthyrox d. 20. juli, og har fået lavet 3 blodprøver siden, og er stadig ikke på rette dosis. Er I andre osse gået så meget ned i dosis?!?
VH Solsikke
Jeg har alle symptomer på forhøjet stofskifte nu, selv om jeg er gået 75 mikrogram ned i dosis pr uge lisså langsomt henover de sidste 3 mdr. Jeg er ved at blive vanvittig af, at denne regulering tager så lang tid. Jeg skiftede til Euthyrox d. 20. juli, og har fået lavet 3 blodprøver siden, og er stadig ikke på rette dosis. Er I andre osse gået så meget ned i dosis?!?
VH Solsikke
Kommentarer
kh gitte
Jeg er overgået til Euthyrox d. 13. okt. og har selv justeret i min dosis. Ups.
Det er jeg nu den sidste uge holdt op med, da jeg ikke kunne finde mit gamle jeg. Jeg fik taget blodprøver igår, og håber nu, at det kan hjælpe mig og min læge på sporet igen.
Jeg undrer mig alligevel over, hvorfor vi bare får lov til at skifte medicin, når doseringen er ukendt, og "brugsanvisningen" vi bør læse inden vi tager medicin er på tysk.!!! Måske den også halter lidt. - jeg tænkte, at jeg måske var for hurtig til at bede om anden medicin, til trods for at jeg havde det så elendigt. Er det noget du har tænkt over ?
Ellers håber jeg for jer, at I får jeres stofskifte på plads snarest igen, og får det godt igen.
Kh.
Bodil
Freja4
du spurgte til det med hjertet, og ja jeg troede flere gange, at jeg var ved at få et hjerteanfald, så ondt gjorde det ved mit hjerte.
Har også været på euthyrox nu i 12 dage. Har de seneste 3-5 dage haft mega hovedpine samt stort tryk i hovedet. Kunne læse på den tyske indlægseddel at der ved overdosering kunne forekomme forhøjet tryk i hjerne og øjne.Er ellers sat ned fra 200 på eltroxin til 100 på euthyrox. Ja vi er vist lidt forsøgskaniner. Er der nogen der ved hvorfor vores gode gamle eltroxin blev lavet om.
stofvik6
Jeg bad selv min læge om at få Euthyrox og hentede dem selv i Tyskland, så det er, som jeg ville have det. Jeg havde læst så meget skidt om Ny Eltroxin, at jeg ikke ville prøve den, desuden var jeg på 875 mikrogram pr uge, det kunne jeg slet ikke lave med de nye piller uden kærv. Og jeg havde det rigtigt godt på den dosis! Jeg forbander den dag, de besluttede at ændre medicinen...men jeg VED jo helt ærligt ikke, hvordan jeg ville have det på Ny Eltroxin (bortset fra at jeg altså ikke kunne lave den rette dosis..)
Men det er hårdt det her! Jeg skulle bare have vidst, at Euthyrox virker så meget stærkere på mig, så havde jeg lavet en meget mere drastisk regulering istedet for små forsigtige 25 mikrogram pr uge (men det var jeg vant til med den Gamle Eltroxin).
Jeg har selv stået for reguleringen efter aftale med min læge. Får lavet blodprøver ved sygeplejersken hver 5. uge.
Har lige snakket med ham i tlf og klaget min nød, og han siger selvfølgelig: Dine tal er jo fine, så må du bare sætte dosis lidt ned...han er sød og rar og hjælpsom, men jeg er efterhånden mere endokrinolog end han! ;-)
Men nu er jeg så gået i alt 100 mikrogram ned om ugen, det synes jeg er ret meget!
VH Solsikke
kh freja4
mvh gitte
Har fået blodprøvesvar og været til lægen i dag. Jeg er endt med at gå 175 mkg ned pr. UGE fra gl. Eltroxin til Euthyrox. Da jeg er helt nedkørt af denne omgang, bliver jeg på denne dosis, så kroppen kan stabilisere sig. Blodprøverne er dog ikke helt som de var, men det passer meget godt med et sted imellem 100-175 mkg ned for mit vedkommende. Min dagdosis er nu 87,5 mkg.
Mvh. Birgitte