Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kolloidt sølv - erfaringer søges.

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Til de så kloge læger, kan jeg fortælle jer, at der behandles med Kolloidt sølv, På hospitaler i USA, og der er bevist en stor effekt med sølvet.
    Problemet er i Danmark, at alle danske læger fornægter alt alternetativt.

    Det hele er et spørgsmål om økonomi.
    Hvis nogen stiller spørgsmål ved min viden. Har jeg har været indlagt for et slemt tilfælde af borelia i USA( som man behandler med flere former for sølv, deriblandt Kolloidt sølv) Man kunne ikke konstatere borrelia på blodprøverne i Danmark, på grund af man bruger en dansk læges test, som er meget upræcis.(igen et spørgsmål om økonomi)
    Lægerne stilte spørgsmål ved mig, i stedet for symptomerne.
    Prøven i USA modviste ígen de danske læger.

    Håber folk forstår alvoren ved lægernes indlæg. det fordi man ikke ved bedre i Danmark.
    Lægerne I USA, morrede sig ligefrem over de danske læger.
  • Indstillinger
    Jeg prøver lige igen :-) Det lader til at der er en fejl i scriptet på siden, så mit svar på indlægget ikke kom med.

    Jeg læste følgende - http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... rreliose-2 - da jeg søgte på borreliose. Her beskriver Carsten Vagn Hansen kolloidt sølv i detaljer, og hvorledes det kan hjælpe ved en borrelia-infektion. Jeg er selv under mistanke for borreliose, og afventer svar på mine blodprøver med spænding. Jeg påregner at begynde en indtagelse af B12 vitaminer, inden jeg eventuelt skal i gang med en kolloid sølv behandling - og jeg håber dæleme at det virker, for det er ved gud ikke nogen rar situation at være i. Jeg har alle symptomer på borreliose, og tager med kyshånd imod alle former for hjælp.

    smilende men trætte hilsner

    Per
  • Indstillinger
    Hej Frederik

    Jeg kender intet til kolloidt sølv. Jeg vil blot gøre dig opmærksom på en lille detalje angående den Netdoktorbruger, der har brugernavnet doktor45, og som har skrevet et indlæg den 8. oktober 2009 med teksten:

    ”Det såkaldte ”kolloide sølv” er naturligvis blot endnu et svindelnummer blandt tusinder af andre.”

    Som du kan se, er han slettet som bruger. Jeg er ret overbevist om, at der er tale om en gammel kending her på Netdoktor, som i nogle år huserede under forskellige brugernavne, udelukkende for at chikanere og lave ravage i debatterne.

    Han er slet ikke læge. Netdoktor plejer at slette alle hans indlæg, men dette må have undgået deres opmærksomhed.

    Du har selvfølgelig ret i, at læger normalt ikke bryder sig om alternative behandlingstilbud. Men hvis du med den bemærkning sigter til brugeren doktor45, så er han altså ikke læge og desuden slettet som bruger.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg lider af kronisk bihulebetændelse, og er blevet opereret herfor uden varig virkning, og reagerer kun kortvarigt på penicillin og andre lægemidler som dråber o.l.
    Er nu indstillet til ny vurdering på hospital - muligvis med ny operation til følge.

    Jeg er blevet foreslået at prøve kolloidt sølv, hvilket jeg nu har bestilt og er spændt på at afprøve. Ligeledes har jeg bestilt tid hos en Homøopat til alternativ udredelse.

    Som jeg har fået det at vide, er det reelt ikke de danske læger der er problemet når vi taler alternativ behandling, men derimod lægemiddel styrelsen, der umuliggør lægevidenskaben i Danmark, at træde ind i det 21-ende århundrede. Lægerne kan, efter hvad jeg har fået at vide, få så mange problemer, at de mister deres bevilling til at praktisere. Mon ikke problemet dermed ligger hos vores regering?

    Tager vi blot til England, finder vi europas førende land indenfor alternativ behandling. Tyskland er også meget langt fremme. I Kina består behandlingssystemet af 3 lige store dele/behandlingsmuligheder. Den ene er alternativ behandling. Tankevækkende, at et land som Danmark, der på så mange andre områder er et af verdens førende lande, stadig er så snævertsynede og politisk og økonomisk krakilske, når det kommer til at passe på os selv og vores medmennesker.

    Hvad angår spørgsmålet om, hvorvidt kolloidt sølv skulle være farligt at indtage, et spørgsmål jeg selv stillede til den der anbefalede mig at prøve dette, var svaret ; at de instrumenter der bruges til operation og de stænger, skruer, plader osv. som opereres ind i kroppen, som støtte, dispensation e.l. ligeledes er af sølv.

    Jeg er villig til at prøve alternative veje, for at slippe for de smerter jeg næsten konstant lever i.
  • Indstillinger
    Jeg springer også lige ind her ...

    Er pårørende til en borellia patient, som er i gang med antibotikabehandling .. Den er lige startet og der er små bedringer at spore.
    Jeg har naturligvis læst meget omkring denne tilstand og der er mange opfattelser af forløbet. Nogle siger at de 10 dage intensiv pencilin kur direkte i hånden er for lidt. Andre siger det er det der skal til (Læste om den legendariske Jes Dorph som blev kurreret over 10 dage).
    Når nu Borellia i forvejen er så svær at diagnostigere hvordan kan man så kontrollere tilstanden bagefter ? - Den skulle jo gerne kunne slåes helt ned.

    Under søgningen kom Kolloid sølv op, og har læst lidt på dette. Det lyder spændende, men er også stødt på noget som hedder ionical silver.

    hvad er forskellen på Kolloid og Ionic sølv ?

    Som overskriften på indlægget siger, vil jeg gerne høre om der er flere der har erfaringer med disse ting.

    Jeg har også læst mig frem til at sølvet benyttes som behandling andre steder i verdenen i et kontrolleret sundhedssystem - bare ikke det danske hvorfor man er nød til at skaffe det via alterative helse butikker. Hvordan kan man så sikre at der er ført ordentlig kontol med effekt og indhold ?

    Erfaringere med salgsteder ønskes derfor også.
  • Indstillinger
    jeg har erfaring med colloidal silver...!! det har hjulpet mig...med tandpine...en af mine venner fik clamydia af en kvinde..!! jeg gav ham lidt sølv-vand og han har ikke mærket den sygdom siden..!!
    jeg plejede at lide af hø-feber..det er også væk nu..!!
    jeg ved at sølv-vand bruges bla..i england..!
    men i dk..er man jo lidt tilbagestående..!! dog ved jeg det bruges på
    hvidovre hospital..ifb.. med brandsår..!!
  • Indstillinger
    Hvorfor er det sådan at alt alternativt der virker bliver mødt med mistillid i den etabalerede lægeverden? I mange ilfædle gjort ulovligt af myndighederne. Kunne man tænke medicinalvirksomheder og deres indflydelse. De vil jo gerne sælge medicin og så duer det jo ikke at folk ikke bliver syge. Bare en tanke.
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg faldt lige over jeres interessante diskussion om kolloidt sølv.

    Det er i flere indlæg blevet nævnt, at kolloidt sølv bruges til behandlinger på flere hospitaler i udlandet, bare ikke i Danmark.
    Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke har nogen personlig erfaring vedr. kolloidt sølv, jeg kender heller ikke nogen der har prøvet det. Dog er jeg som få andre her på tråden altså ikke tryg ved at skulle indtage sølv, der er et tungmetal. Jeg ved ikke om det sølv i "sølvkugler" til lagkager er rigtig sølv -sølvpriserne er steget helt enormt de sidste par år, men under alle omstændigheder går jeg ude om dem også. Jeg ville heller ikke æde guld om det så blev serveret på de fineste restauranter, hvilket faktisk er tilfældet.
    Jeg har været en tur på Pubmed for at se hvad der er udgivet af forskningslitteratur om kolloidt sølv: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed?term ... l%20silver
    Pubmed er verdens største database over såkaldte peer reviewed artikler fra tidskrifter af en vis lødighed. Peer review betyder at artiklen har været til meget kritisk gennemgang af mindst to uafhængige eksperter indenfor det pågældende emne inden den blev udgivet. Som man kan se af artikeloversigten, bruges sølv som nanopartikler og i studier hvor man vil studere cellers funktion. Dette kan gøres mens cellerne er levende, eller efter de er blevet konserverede på en måde så man kan se alle de bittesmå dele cellen består af. Der er ingen artikler om behandling. Til gengæld er der en artikel om et tilfælde hvor en ældre kvinde får en psykose pga. kolloidt sølv:
    http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22375039

    Der står:"The copper concentration in serum can be affected by the presence of other trace elements such as silver. Low serum copper may result in decreased caeruloplasmin synthesis. We report the case of a 59-year-old woman, who was admitted to hospital with acute psychosis and who had been ingesting chronically, colloidal silver." Altså: kroppen behøver en lille mængde kobber, som er et spormineral, for at fungere normalt. Sølv hæmmer dannelsen af caeruloplasmin, som er kroppens eneste stof der indeholder kobber. Caeruloplasmin sørger for at jern bringes på en form så det kan gøres tilgængeligt for kroppen. Jern sørger for at de røde blodlegemer kan optage ilt i lungerne og afgive det til kroppens væv. Caeruloplasmin har også en mindre rolle i immunsystemet. Mangel på caeruloplasmin var årsagen til at kvinden fik en pludselig psykose. Ikke rart.

    Så altså, baseret på ovenstående vil jeg holde mig langt langt væk fra kolloidt sølv. Sølv har ikke noget at gøre i vores krop overhovedet, bakterier er iøvrigt helt enige med mig, det er derfor moderne køleskabe coates med sølv da det hæmmer bakterievækst. Må jeg gøre opmærksom på at det colloide sølv jo ender der i kroppen hvor vi så absolut har brug for bakterier, nemlig i tarmen. Og derefter ender en del vel i kummen og next stop naturen! Så for jeres egen og resten af klodens levede væseners skyld: lad være!

    Jeg ved godt en del skriver positive erfaringer, men jeg kan bare ikke lade være med at tænke på fy-ordet placebo-effekt. Under alle omstændigheder synes jeg man skal tænke på effekten af sølv i vandmiljøet.
    Til sidst vil jeg sige, at jeg selv har gode erfaringer med alternativ behandling, jeg tager vitaminer og mineraler og olier da jeg har en irritationsbetændelse i benene. Siden jeg begyndte på det har jeg stort set ikke været forkølet. Jeg har også fået flere behandlinger med zoneterapi og akupunktur, så jeg er ikke en anti-person som sådan. Men her ser jeg altså de røde lamper lyse.
  • Indstillinger
    Bothmann2014. Jeg er gået igang med sølvvindere i lørdags, jeg lider endel af herpes sår virus jeg har i kroppen , haft i mange år. Udbruddene tager hvis jeg har stress eller solen om sommeren. Så lider jeg af dårlig ryg sjøerman og slidgigt i nakken og ryggen. Knæene er der også slidgigt i. Så jeg er spændt på om det virker på nogle af disse sygdomme
Log in eller Registrér for at kommentere.