Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Til drenge på 14-16 - er jeg billig ??

Redigeret 27 oktober, 2013, 03:49 i Åben debat om sex
Hej, jeg har virkelig brug for svar på det her ..
først. Jeg er en pige på 15 år og skal starte i 9. klasse. Jeg elsker min krop! jeg synes jeg er for lækker, og så vil jeg jo gerne vise den frem .. Så jeg går nogle gange i nedringede bluser og korte, stramme cowboyshorts - men ikke på samme tid. Enten fokuserer mit tøj på røven og benene eller på min stramme mave og brysterne. Men så en dag var der en dreng fra min klasse der kaldte mig billig på grund af mit tøj, og sådan har jeg aldrig set mig selv! jeg er bare stolt af min krop! Jeg er ikke ude på noget. - og foresten er jeg jomfru, jeg er slet ikke den type der render fra fyr til fyr.. og altså jeg går næsten ikke med makeup, kun mascara. og så tager jeg solarie - burde jeg lade være med det??

Men nu vil jeg bare høre, hvordan opfatter i det? nu har jeg bare mistet rigtig meget selvtillid, han fik mig til at føle mig totalt klam!... altså, tænker alle drenge sådan når i ser en som mig??

og så er der en ting til:
jeg er glat imellem benene.. synes i det er godt eller totalt klammo?
«134

Kommentarer

  • Indstillinger
    hejsa, jeg vil prøve at besvare det så godt jeg kan.

    for det første så synes jeg at ham drengen der kaldte dig billig sku ha nogle tæsk sådan går man da ik rundt og siger til piger der ser mega godt ud.

    jeg synes det er vildt sexet hvis en pige gør noget ud af sig selv og sit tøj, og det har ik noget at gøre med at du er billig, det er kun hvis du går rundt og viser patter og sådan noget. Det gør dig også mindre billig at du ik går rundt med så meget med makeup, men det er vel lige meget for dit ansigt er sikkert rigtig pænt.

    du ska bare holde selvtilliden i top for hvis du har det godt med dig selv og din krop så er andre's meninger ligegyldige.

    det er totalt godt at du er glat imellem benene, jeg synes faktisk det er totalt sexet. (det er fissen du mener ik?)

    håber det hjælper på selvtilliden
    fra en dreng der tror at du ser mega godt ud :)

    (og hvor bor du?, jeg bor i herning)
  • Indstillinger
    Hej Pigebarn,

    Da du henvender dig til drenge mellem 14 og 16 år, havde jeg egentlig ikke tænkt mig at reagere, jeg kunne bestemt være din mor, men indlægget fra Parkour, gav alligevel så meget et gib i mig, at jeg lige vil komme med et pip, for jeg tror da han har helt ret. Du oser formentligt af sex – og måske ikke andet? Det var i hvert fald, hvad Parkour fik ud af det, og det synes jeg måske nok, du skulle tænke lidt over.

    Jeg synes, det er dejligt, du er tilfreds med dit udseende, og det kan godt være nogen falder for dit flotte ydre, men i det lange løb er det din personlighed, der tæller. Det kan vel heller ikke være så interessant for dine veninder, hvis du skal overgå dem hele tiden, vel? At de skal stå som grå, kedelige mus ved siden af den lysende stjerne. Det vil de bestemt ikke bryde sig om, hvorfor de nok vil vælge at holde sig på afstand af dig, så i din iver for at være ”for lækker”, kan du faktisk godt ende med at blive ret ensom.

    Selvfølgelig skal du da klæde dig smart, hvis du kan lide det, men måske du skulle tage noget på, som ikke udelukkende har til formål at fremhæve bestemte sider af dig – måske ganske enkelt noget tøj, som du har det godt i. Hvad ville der ske, hvis du en dag havde noget på, der ikke havde til formål at fremhæve en bestemt kropsdel?

    At du er glat mellem benene kan jeg simpelt hen ikke forstå; medmindre du er så udfordrende klædt at det kan ses, og hvis det er tilfældet, så tror jeg nok, jeg vil give din klassekammerat ret – også hvis du fortæller vidt og bredt, at du er det – det er sådan set en privat sag, og det er bestemt en meget seksuel ting, så det bekræfter igen dit ønske om udelukkende at ose af sex, og det synes jeg sådan set ikke en 15-årig skal – du kan risikere at blive misforstået ret så grundigt, og dermed komme ud for nogle grimme oplevelser.

    Prøv en gang at arbejde lidt med at du altså er et menneske – og ikke en udstillingsgenstand.

    Og jeg skriver dette i meget kærlig mening, og ønsker det bedste for dig.
  • Indstillinger
    Og forresten mht. solarie, så er det jo igen kommet frem, at det er den ret så sikre vej til hudkræft, når du bliver ældre - så det skal du bestemt overveje meget grundigt.

    Og her om sommeren burde det da absolut ikke være nødvendigt - hvis man endelig vil det om vinteren, så er mit bud at det da ikke skal være mere end max. 10 min. hver 14. dag, hvilket Kræftens Bekæmpelse nok også vil mene er for meget.
  • Indstillinger
    jeg mener det ik på en dårlig måde men mener bare at jeg godt ka lide det

    dreng på 14 år

    (og vil du ik svare på mit spørgsmål?)
  • Indstillinger
    Tja, noget tyder på at Pigebarnet ikke har lyst til at melde tibage, hvis hun havde gjort det, kunne det i øvrigt være, at flere drenge måske var kommet med deres bud, men når man ikke en gang melder tilbage, så virker det jo heller ikke, som om emnet interesserer hende så meget alligevel.

    Og Parkour, jeg synes bestemt ikke, du opfattede tingene på en dårlig måde - du så det der i mod ret så klart, men hvad skal hun dog svare til dine spørgsmål?

    Hvilken relevans har det for din støtte til hende, at du får udpenslet om det er på "fissen" hun er glat, og hvor hun bor? Det her er jo ikke en datingside.
  • Indstillinger
    Til Lotte:
    Jov, det her emne interesserer mig meget synes jeg - hvorfor skulle jeg dog ellers skrive et inlæg om det?? Jeg har været på ferie og derfor har jeg ikke fået tjekket svarene!
    og da jeg er rimlig anonym i denne her debat synes jeg da netop godt jeg kan spørge om det er godt at jeg er glat i "fissen" - du synes måske hellere jeg skulle spørge en jeg kender? det er jo netop mit formål med det her - at ingen ved hvem jeg er og derfor er det ikke pinligt at spørge..

    Og det bringer mig til dig parkour:
    jeg har ikke lyst til at fortælle dig hvor jeg bor, men jeg kan sige så meget at det er langt fra herning. Du virker rigtig sød og jeg er meget glad for dit svar da det jo var hvad jeg ville høre :) men jeg har altså ikke lyst til at møde dig eller noget <3 jeg skrev mit indlæg fordi jeg mener det og det gik mig meget på. ikke for at tiltrække fyre.
  • Indstillinger
    Og forresten Lotte!
    I dit første indlæg synes jeg du får det til at lyde som om jeg er sådan en dum blondine, der kun går op i at ose af sex. Det gør jeg bestemt ikke! jeg går meget op i at gøre noget ud af mig selv og mit udseende - for det synes jeg man skal! men der er meget mere end det. Jeg har hele pakken hvis du spørger mig. altså udseendet er jo bare førstehåndsindtrykket ik?

    Og du siger at det er ligemeget om jeg er glat eller ej?? øh.. det kan godt være du ikke vidste det, men det er altså noget piger på min alder går op i, altså hvad drenge synes og tænker om os, derfor var det en ting jeg gerne ville have svar på fordi jeg hørte fra en veninde at en fyr hun kendte synes det var klamt fordi så lignede hun en lille 10-årig pige. og jeg var jo bare nysgerrig om mange andre fyre også synes det.. og jov! man kan da sagtens se det når man er på stranden og har badetøj på?

    Og det du siger om solarie. Ja, jeg gør det meget sjældent om sommeren, men hvis ikke du har bemærket det så bor vi i danmark og der er altså ikke altid sol og varme om sommeren, derfor kan man godt blive bleg + solarie forbereder huden på bedre at tage imod solens stråler hvis man gør det inden man tager på ferie til syden - jeg taler af erfaring!
  • Indstillinger
    Du skriver dit indlæg i en debat, der hedder ”Åben debat om sex.” Hvis ikke det handler om sex, hvad handler det så om? Og hvorfor har du så lagt det ind her?

    Måske du i øvrigt ville få mere ud af det, hvis du flyttede det op under ”Teenagere”.
    Nu vil jeg ikke spørge dig, om du ”har hele pakken” - du ser både godt ud og har det store vid. Til lykke med det. Gad vist hvordan dine omgivelser klarer at være samme med sådant et overmenneske.

    Dog – er du udsøgt uforskammet, når du vil belære mig omkring soldyrkelse og hvor meget sol, vi har i Danmark. Det er ikke mig, men både Kræftens Bekæmpelse og Sundhedsstyrelsen, der advarer.
    Men gør du bare som du har lyst til, ansvaret er dit eget, og de fleste tilfælde af hudkræft kan da behandles, hvis man er heldig og det bliver opdaget i tide.

    Glat eller ej. For god ordens skyld var det ikke mig, men Parkour, der brugte det yderst smagløse og nedgørende udtryk ”fissen”, og det var ham, jeg lige punkede for netop dette. Og nej, jeg behøver ikke at få forklaret at sådanne udtryk ”bruger man nu” – det er stadig et nedgørende udtryk.
    Man begynder ikke sit sexliv med at være glatbarberet, eller dyrke avancemener, det er noget, man måske gør i, når man er blevet mere moden og voksen, og som man udvikler sammen med sin partner. En 15-årig, der er glatbarberet, er simpelt hen for langt ude – og her har jeg faktisk spurgt nogle drenge. Du kan måske barbere lidt væk, hvis du er så frodig, at det kommer ud på lårerne, men dine kønslæber bør altså være dækket til, når du viser dig offentligt, men mindre du besøger en nudiststrand, og så kan du kalde mig gammel lige så tosset, du vil, det andet er udelukkende en udstilling til mænd, der så kan sidde og savle over en – jeg har set det, ikke bare en gang, men meget ofte, når jeg har været på stranden – sådan en halvgammel stodder, der sidder med håndklædet i skødet for at dække over sin begejstring, og glor nærmest direkte op i en ung pige - synes du virkelig, det er lækkert?
    Jeg ved godt at moden er sådan, at piger skal være så udfordrende klædt, at signalet netop er, ”kom her og tag mig, jeg er med på det hele, og jeg har i øvrigt gjort det så nemt for dig som muligt.” Jeg er egentlig ret rystet over, at ikke bare pigerne, men også deres mødre finder den slags helt i orden.

    En piges/kvindes nej, skal altid respekteres, der om er der ingen tvivl, men jeg synes altså godt, at man selv gerne må tænke lidt over, hvad det er, man udtrykker, og at man selv gør temmelig meget for at komme ud i grimme misforståelser.

    Nej, jeg regnede ikke med, at du kunne bruge mit indlæg til noget som helst, men måske du en dag vil indse, at din klassekammerat faktisk har forsøgt at gøre dig en tjeneste. Jeg synes, du skal tage hans kommentar til dig, og måske dæmpe dig en lille smule.
  • Indstillinger
    Du snakker hele tiden om mine omgivelser?? Jeg synes slet ikke jeg er som du siger ved mine omgivelser. De veninder jeg har er gode veninder som jeg har kendt hele livet. Og jeg VED at de ikke har det som at stå bag en "lysende stjerne" som du siger det. -tværtimod!
    jeg har tit følt mig som den grimme iblandt mine veninder. og jeg siger ikke jeg er perfekt eller noget, jeg prøver bare at forsvare at jeg altså ikke er nogen dum blondine.. :'( men du må meget undskylde så.

    Og det med stranden har du da også helt misforstået. jeg siger da ikke at jeg render rundt nøgen på stranden eller at jeg spreder benene når jeg soler mig. Jeg viser nøjagtig ligeså meget som alle andre.

    Og det var altså ikke meningen at det skulle blive nogen kæmpe diskussion, men tak for det råd, for jeg vidste faktsisk ikke at der var en debat det hedder teenagere. jeg tænkte bare at det er da noget seksuelt og derfor kunne det da godt passe ind her, men er det så vigtigt?

    Jeg kan mærke på det du skriver at du nærmest er blevet helt vred på mig og det gør mig ked af det at du angriber mig sådan. for jeg tror du har fået et helt forkert indtryk af mig :'( jeg er en helt almindelig 15-årrig pige. Jeg er ikke dum. Jeg er ikke uansvarlig. Men jeg er altså heller ikke nogen katolsk nonne. Jeg skal ud og lære at være ansvarlig og lære af mine fejl.
    Og det lærer jeg altså ikke ved at mine forældre pakker mig ind i vat, og ikke tillader at jeg gør en skid. men jeg kunne godt forestille mig at du synes mine forældre griber det helt forkert an. Men sådan er det nu altså bare,
    og jeg har ikke lyst til at du skal kritisere dem. mine forældre stoler på mig, og jeg stoler på dem. Jeg drikker og fester meget lidt, og jeg er som sagt jomfru!

    Det var aldrig meningen at det her blev et stort skænderi. Jeg ville egentlig bare have nogle drenges meninger om noget jeg synes er et pinligt og personligt emne. alt jeg har gjort er at barbere mig mellem benene, og gå i korte shorts, og så angriber du mig bare.

    Du har selvfølgelig ret til din mening, og du har ret til at sige din mening,
    men jeg synes ikke det er okay at din mening sårer mig.....
  • Indstillinger
    Og undskyld hvis du opfattede det sådan med solariet. det var ikke min mening at være "uforskammet" men det kan da godt være du har ret i at det lød sådan. Jeg mener bare at jeg ikke tager ret meget solarie, og slet ikke om sommeren. men du sagde at jeg var åndssvag at gøre det om sommeren - derfor ville jeg forklare hvorfor. (Jeg bruger forresten også solcreme) og jeg er udemærket klar over at der er stor risiko for hudkræft. men ja, det er mit eget ansvar og jeg vælger altså at tage chancen. :) tilgængæld er der så andre steder jeg passer bedre på.
Log in eller Registrér for at kommentere.