hvordan finder jeg ud af jeg Har ADHD
hej alle sammen
Jeg vil høre hvordan fider man ud af man har adhd vil jeg godt vide jeg er 18 og tro jeg har det
Jeg vil høre hvordan fider man ud af man har adhd vil jeg godt vide jeg er 18 og tro jeg har det
Kommentarer
Jeg sidder her med et par bøger om emnet. Af dem fremgår det, at det er en genetisk, altså arvelig forstyrrelse.
Så det lyder lidt mærkeligt, hvis der ikke har været fokus på dig, eller sat ind med støtteforanstaltninger i din opvækst og dit skoleforløb.
Men fortæl lidt mere om dig selv og hvorfor du tror du har denne forstyrrelse.
Da du har det med at gå amok, ligger du i en risikogruppe for at komme galt afsted. Jeg håber du indtil nu, ikke er kommet i altfor store vanskeligheder med dit temperament.
Det er så flot, at du ikke giver omgivelserne skylden.
Hvordan har din farfar det så i dag? Har han lært at leve med det?
Hvis ja, så er det måske ham du skal ty til, han ved hvordan det er.
Din ordblindhed, kan man gøre noget ved, og under alle omstændigheder er det et acceptabelt handicap indenfor uddannelsessystemet.
Men du skal jo også selv acceptere det.
Som jeg ser det, og den erfaring jeg har gjort, så handler det også om, at du får at vide præcist hvori dit handicap består. Det er hos en neurolog du skal have undersøgt det.
Det næste skridt på vejen er, at du får hjælp til at forstå hvornår du skal sige fra overfor dine omgivelser når du kører op og så må du "forlade selskabet".
Dine nære relationer, altså dine forældrer og måske en kæreste, skal lære at forstå, at der er nogen ting du ikke forstår, derfor skal de ikke provokere dig, men tage det hensyn.
Men du har ret og krav på, at få hjælp til at forstå dig selv og hvori dit handicap består.
Skriv endelig igen, måske kan jeg finde noget til dig.
Jeg synes du er en modig ung mand, så pøj, pøj.
Tusind tak
Jeg har meget energi, mange siger at jeg er lissom en med ADHD
Jeg har det svært ved at konsentrere mig i skolen
Jeg har energi hele tiden, der kan gå fem min, og så er jeg klar igen
Jeg bliver nød til at se tv før jeg går i seng, ellers kan ikke sove, ellers har jeg for meget energi.
Jeg har meget dårlig tålmodighed
Folk siger at jeg virkelig kan være irriterende at være sammen med fordi, jeg er fyldt af energi, og keder mig hurtigt, hvis de nu er trætte
Skal gerne underholdes hele tiden,ellers keder jeg mig.
Kan godt nogen vågne have svært at sidde stille.
For stres hvis der er flere ting der skal klares
Kan ikker holde ud at læse, for hovedpine
Er det ADHD eller hvad?