Hjem Hjerne og nervesystem Børn med ADHD

hvordan finder jeg ud af jeg Har ADHD

Redigeret 27 juli, 2014, 03:55 i Børn med ADHD
hej alle sammen



Jeg vil høre hvordan fider man ud af man har adhd vil jeg godt vide jeg er 18 og tro jeg har det
«1

Kommentarer

  • Hvad får dig til at tro du lider af det?
    Jeg sidder her med et par bøger om emnet. Af dem fremgår det, at det er en genetisk, altså arvelig forstyrrelse.
    Så det lyder lidt mærkeligt, hvis der ikke har været fokus på dig, eller sat ind med støtteforanstaltninger i din opvækst og dit skoleforløb.
    Men fortæl lidt mere om dig selv og hvorfor du tror du har denne forstyrrelse.
  • Min skolegang har væredt sådan at jeg har krut i mig selv og min farfar har det adhd og så vil jeg høre hvordan man fider ud af man har det jeg er ordbild kan ikk side stille der er altid gang i mig og har nemt til at gå armork det der for....
  • Allerførst vil jeg rose dig for din selverkendelse, dernæst skal du bede din læge om en henvisning til rette sted.
    Da du har det med at gå amok, ligger du i en risikogruppe for at komme galt afsted. Jeg håber du indtil nu, ikke er kommet i altfor store vanskeligheder med dit temperament.
    Det er så flot, at du ikke giver omgivelserne skylden.
    Hvordan har din farfar det så i dag? Har han lært at leve med det?
    Hvis ja, så er det måske ham du skal ty til, han ved hvordan det er.
    Din ordblindhed, kan man gøre noget ved, og under alle omstændigheder er det et acceptabelt handicap indenfor uddannelsessystemet.
    Men du skal jo også selv acceptere det.

    Som jeg ser det, og den erfaring jeg har gjort, så handler det også om, at du får at vide præcist hvori dit handicap består. Det er hos en neurolog du skal have undersøgt det.
    Det næste skridt på vejen er, at du får hjælp til at forstå hvornår du skal sige fra overfor dine omgivelser når du kører op og så må du "forlade selskabet".
    Dine nære relationer, altså dine forældrer og måske en kæreste, skal lære at forstå, at der er nogen ting du ikke forstår, derfor skal de ikke provokere dig, men tage det hensyn.

    Men du har ret og krav på, at få hjælp til at forstå dig selv og hvori dit handicap består.
    Skriv endelig igen, måske kan jeg finde noget til dig.
    Jeg synes du er en modig ung mand, så pøj, pøj.
  • JEG ER 24 ÅR OG HAR LIGE FÅET AFVIDE AT JEG HAR ADHD JEG KOM BARE IND TIL EN PSYKIATER OG HAN LAVEDE EN TEST PÅ MIG
  • Jeg er ret sikker på at jeg har ADD... Er der nogen der kan anbefale en go psykiater så jeg kan få vished? Jeg bor i KBH.
    Tusind tak
  • Før du kan finde ud af om du har ADHD, så skal du gå til lægen og snakke med ham/hende om det så du kan få en henvisning eller du kan gå på kommune og få en sagsbehandler, hvis ikke du allerede har en og de kan hjælpe dig.
  • Vi er en ny forening som måske også kan hjælpe dig kig forbi måske sammen med din forældre på www.stoetmorogfar.dk
  • Jeg har været til læge og fået en henvisning for et stykke tid siden, men psykiateren jeg blev anbefalet tog aldrig sin telefon, så jeg aner ikke hvem jeg skal kontakte som har forstand på det... Det skal lige siges at jeg er 24 år gammel...
  • Hej jeg har en datter som jeg ikke kan få undersøgt om hun har ADHD. hun er i familiepleje og plejemor siger at hun ikke har det. Hun arbejder med dem til dagligt men derfor vil jeg ikke mene at hun kan udtale sig om min datter har det eller ej. Hvordan kan jeg få hende undersøgt? hun er 12 år gammel. jeg har også en søn jeg tror der har det men hans far vil ikke lade ham blive undrsøgt. hans far har forældremøndigheden over ham. jeg vil gerne have min søn undersøgt han er 15 år hvad gør jeg
  • Nogen der ved om jeg har det?
    Jeg har meget energi, mange siger at jeg er lissom en med ADHD
    Jeg har det svært ved at konsentrere mig i skolen
    Jeg har energi hele tiden, der kan gå fem min, og så er jeg klar igen
    Jeg bliver nød til at se tv før jeg går i seng, ellers kan ikke sove, ellers har jeg for meget energi.
    Jeg har meget dårlig tålmodighed
    Folk siger at jeg virkelig kan være irriterende at være sammen med fordi, jeg er fyldt af energi, og keder mig hurtigt, hvis de nu er trætte
    Skal gerne underholdes hele tiden,ellers keder jeg mig.
    Kan godt nogen vågne have svært at sidde stille.
    For stres hvis der er flere ting der skal klares
    Kan ikker holde ud at læse, for hovedpine
    Er det ADHD eller hvad?
Log in eller Registrér for at kommentere.