Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Euthyrox meget dyrere i Danmark end Sverige

2

Kommentarer

• Hej igen.
    Hvis i har problemer med ovenstående link, kan det søges via google.
    I slutningen af linket skal der stå medicintilskud2007.
    God læselyst
    Luna
  • Alle personer med et cpr. nr. får tilskud efter 800 kr.s reglen, det skal der ikke søges om, det får man helt automatisk.
    Mht. til speciel medicin (som man jo må sige at Euthyroxen er) skal den praktiserende læge søge tilskud på en "dertilindrettetr formular".
    Jeg mener, den skal sendes til amtet, men det ved lægen.
    Jeg kan desværre ikke åbne linket og har "huset fuld af gæster", så jeg kan pt. ikke komme med bedre forklaringer.
    Mange hilsner
    Inge
  • Hej

har fået bevilget tilskud fra lægemiddelstyrelsen. Denne blanket havde jeg også med på apotek. men det er kun almindeligt tilskud 800 kr reglen der kan gives.
  • Tilskud eller ej....
    De danske apoteker er åbentbart ikke enige om den generelle
    pris på Euthyrox....

Jeg har lige hentet min første pakke (100 stk. 25 mkg.)
    De kostede kr. 123,25 - før tilskud.
    Hvorfor har "Sunrose" så givet kr. 132,80 for den samme pakke ??
    Mon det enkelte apotek selv bestemmer avancen ??

Nå, jeg mener nu at prisen - uanset tilskud eller ej - er en pris - hvor
    vi alle "kan være med". Da jeg lå "total underdrejet" p.g.a. af Eltroxin'erne
    var jeg jo parat til at betale hva' som helst, for at få det godt igen.... :-)

*Pia
  • Kære alle.
    Jeg nægter simpelthen at tro på, at det kan være rigtigt, at vi ikke kan få Euthyrox til nogenlunde samme pris som Eltroxin.
    jeg købte i Italien UDEN tilskud 50 tabletter Eutirox 50 mikrogram og 50 tabletter 100 mikrogram til henholsvis 2,74 euro og 2,89 euro.
    Altså lige godt 20 kr. pr. pakke!!!!!!!!
    Er der ikke nogen, der har fået jeres egen praktiserende læge til at søge
    tilskud (altså ikke 800 kr.s tilskuddet)???
    Mange hilsner Inge
  • Kære alle.
    Jeg kontaktede apoteket i dag og fik at vide, som tidl. skrevet, at da hverken Euthyrox ell. Levaxin er markedsført her i landet, kan der ikke gives forhøjet tilskud.
    Ja, Eutirox i Sverige kr. 52,-. Jeg mener, at der var én der skrev, at hun havde købt det i Tyskland til ca. dobbelt pris??
    Jeg har lige været på apoteket for at hente mine 50 mkg´s Levaxin. 100 stk koster uden tilskud 119,90. Jeg er så kommet op over 800 kr grænsen, hvorfor jeg får 50% tilskud, altså kr. 59,95.
    Så jeg mener absolut, at der er forskellige/andre regler i de øvrige lande.
    Ja, vi kan så undre os over, hvorhenne der liver "lagt" noget på?? Staten, apoteker....??
    F.eks. biler er jo også dyrere i Danmark!!!!
    Ja, et interessant emne - for vi ønsker ikke at blive snydt!!!!
    Men hvor er det simpelthen skønt, at slippe for ny Eltroxin - jeg betaler GERNE - hvad de nye end skulle koste!!!
    Kærlig hilsen Annemarie
  • Hej

Jeg er også en af de personer, der har fået bivirkninger af den nye eltroxin. Det startede med luft i maven, da jeg fik 100 mg for nogle måneder siden. for 4 - 5 uger siden startede jeg med 50 mg også og så gik det helt galt. Uro i kroppen, vågnede om natten og vidste ikke hvilken vej jeg skulle gå for at komme på toilettet, hidsig og andre dejlige detaljer.

Jeg har prøvet at få anden medicin hos min læge, men hun siger, at hun ikke kan skrive recept, når det ikke står i lægemiddelbogen/i computeren - hvordan har I andre båret jer ad med at få recept på euthyrox og levaxin? Jeg vil være glad, hvis I kan hjæpe mig for jeg har fra december til og med ca. maj haft det bedre end nogensinde og for første gang være i normalt tal med TSH og så skulle jeg have den nye eltroxin og så gik det fløjten. Jeg fornemmer min læge efterhånden betragter mig som en hypokonder.

HJÆLP!
  • Kære Henriette
    Du kan vise din læge en kopi af den danske markedsføringstilladelse/godkendelse af Euthyrox, den finder du på dette link:
    http://www.produktresume.dk/docushare/d ... letter.doc
    Hvis du vil kunne få Euthyrox på et dansk apotek, så kan du bede din læge om at udfylde "Ansøgning om human enkelt udleveringstilladelse", den kan lægen finde på dette link:
    http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=10027
    Du bør indberette dine bivirkninger på dette link:
    http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=14939
    For en god ordens skyld vil jeg lige sige at linkene har jeg fundet herinde i debatten - det er andre debattører der skal have kredit for dem, men jeg kan ikke huske hvem - jeg har bare stjålet dem ... :-)

Min læge kunne heller ikke finde Euthyrox i listen på computeren, så første gang fik jeg en recept skrevet i hånden, anden gang indførte lægen det selv i listen over medicin på computeren.
    Jeg har lige fået recept på Euthyrox. Jeg skal alligevel på ferie til Sverige, så kan jeg spare lidt penge ved at købe tabletterne derovre.
    Foruden recepten tager jeg en kopi af dokumentet på det første link ovenfor med så svenskerne kan se markedsføringstilladelsen i Danmark for Euthyrox.

Held og lykke mvh Peter
  • Hej Peter

Jeg har lige netop i dag indberettet mine bivirkninger. Jeg er spændt på om min læge vil skrive recepten. Hun påstod, at hun skulle skrive opskriften på medicinen, hvis hun ikke kan finde det i lægemiddelbogen på nettet, men jeg fornemmer, at din læge første gang bare har skrevet euthyrox i hånden og så var det det? Eller skrev din læge de ting, der er i euthyrox?

mvh
    Henriette
  • Jeg sidder med den første recept her foran mig:
    Det er fra de sædvanlige gule receptblokke, jeg kan ikke læse de første to bogstaver for hver af pakningerne, men jeg tror at der står "Dp" eller "Rp". Men i øvrigt står der under "Ordination"
    Dp eller Rp "T. Euthyrox a 50 mikrogram 1 a 100 stk. For stofskiftet. Doseres e. aftale. 1 pkn.
    Dp eller Rp "T. Euthyrox a 100 mikrogram 1 a 100 stk. For stofskiftet. Doseres e. aftale. 1 pkn.
    Forøvrigt sagde damen på det svenske apotek først at de ikke havde den medicin, men det var fordi hun ikke kunne læse min læges håndskrift. Da jeg stavede det for hende havde de det alligevel .. :-)
    Mvh Peter
Log in eller Registrér for at kommentere.