Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Nedsat syn og synsforstyrrelser.

13»

Kommentarer

• Hej Jane55

Det med at sove dårligt har jeg prøvet mange gange. Det startede for 2 år siden et par dage efter en operation i foden. Jeg ved ikke om det har noget med narkose at gøre, men jeg har ikke sovet i 4 døgn.
    Der var 3 læger tilstede hos min læge og de havde givet mig mavesyrehæmere - det var de blevet enige om. 1 år senere havde de fundet ud af at jeg har spiserørsbrok. Jeg har aldrig kunnet mærke noget til det før jeg var begyndt at tage Eltroxin. Nu sover jeg lidt bedre, men det er ikke mere end 2 måneder siden hvor jeg var oppe bare 2-3 timer efter jeg var gået i seng pga hedeture, og pulsen var høj nok til jeg ikke kunne sove. Oppe hver 3 time, læse lidt eller noget andet til pulsen var faldet ned så jeg kunne sove igen.
    Jeg gider ikke tager piller og piller som tager bivirkninger af andre piller, som min nebo - han tager 4 kg piller hver 3 måned - og jeg prøver at finde et andet alternativ. Jeg ved ikke om det er det, men jeg drikker et glas vand med noget der hedder Carbomin før sengetid, som neutraliserer mavesyrer, og jeg har sovet 8 timer pr nat de sidste mange uger. Måske ikke nat, fordi jeg er kommet lidt ud af ballancen med at gå tidlig i seng efter en del soveproblemmer. Men kalk neutraliserer virkningen af vores medicin, så jeg drikker Carbomin 8 timer før jeg tager stofskifte medicin. Jeg tager det også så lidt som muligt, efter behov.
    Kropen må reagere på mavesyrer i spiserøret på en eller anden måde, det er stærke sager - det er så min teori.
    Du kunne prøve og se om det har noget med det at gøre.
    Mvh Adam
  • Hej.
    Jeg har haft uforklarligt ondt i det ene øje to gange indenfor et par uger,- efter min eltroxin dosis er øget med en halv gang.
    Jeg døjer med ophobning af væske i ben og fødder, er der andre der gør det?
    venlig hilsen
  • Jep:-) Jeg har fået væske i benene for ca 6 mdr siden. Når det var værst kunne jeg trykke en finger ca 1cm ned, 15cm under knæet. Lige nu kun et par millimeter.

Jeg har optaget at jeg har det bedst et par timer inden jeg skal sove. Er ikke så oppustet, ikke så slem kvalme og generalt lidt mere ro i kroppen.
    Jeg har prøvet at tage pillerne lige inden jeg skal i seng i 4 dage nu og jeg har det tydeligt bedre et par timer inden sengetid - som er altid 16 timer efter jeg er stået op. Og når jeg så tager dem og lægger mig i seng og læser en bog, kan jeg tydelig mærke 1 time senere at jeg begynder at få det dårligt, kvalme, oppustet, surt smag i munden og meget tør i halsen og næsen - hvis det ikke er stofskiftepiller der gør det, så ved jeg ikke hvad det er.
    Jeg har godt nok fået mere varme end før, men det er også den eneste fordel.
    De sidste 3 uger har jeg også taget 6 microgram mere T4.
    Jeg begynder at kunne mærke lidt nedsat syn igen og det klør på min venstre kind.
    Jeg kan slet ikke se hvordan det jeg kan få et normal stofskifte, når pillerne påvirker mig sådan. Lægen siger jeg skal tage 50 -100 mcg T4 mere end jeg tager nu.
    Jeg skal lige sige at jeg havde fået de samme symptomer af de første Eltroxiner for 10 år siden med TSH 1 - så det er nok ikke lavt stofskifte der gør det.
    Dengang var jeg bare blevet træt et halvt år efter radiojod behandlingen, så lægen foreslog 25microgram Eltroxin om dagen.
    Jeg har bestilt en tid hos frisøren om en halv time - 200m hjemmefra og jeg overvejer om jeg ikke skal aflyse det - det er noget møg det hele.

Og jeg kan simpelthen ikke fatte hvordan I andre kan få det bedre.
Log in eller Registrér for at kommentere.