Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Nedsat syn og synsforstyrrelser.

Redigeret 15 oktober, 2010, 05:58 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej alle.
Jeg har indenfor den sidste tid haft rigtig meget bøvl med mit syn,
iform af nedsat syn og synsforstyrrelser,hvilket er til stor gene for
mig,er der nogle af jer med lavt stofskifte der har oplevet det.
Hilsen NF.
«13

Kommentarer

• Hej
    Siden jeg er begyndt at tage de nye eltroxin tabletter(taget dem i 3 mdr ) har nogle af mine symptomer været sløret syn især for det ene øje som om der er en hinde/skygge foran - jeg har været hos optiker og der viste det også at mit Vø var blevet dårligere - det har været rigtig ubehageligt at gå i en tåge - men nu er jeg begyndt at tage Euthyox taget dem i 5 dage og jeg synes jeg kan mærke en beding i min krop - der har heller ikke været så meget slør på mit syn siden - jeg er rigtig glad for at disse bivirkninger er kommet op i medierne og håber der vil ske noget i sagen til gavn for alle os stofskiftepatienter.- tak for at i alle kæmper en hård kamp i denne sag
    mvh glad36
  • Hej NF !

Jeg havde i mine 11 uger på de nye Eltroxin'er store problemer
    med mine øjne. Jeg havde dog ikke nedsat syn - men en masse synsforstyrrelser og øjnene var tørre og sved meget.
    Jeg havnede både hos optiker og øjenlæge - som begge konkluderede
    at mine øjne var OK.
    Efter mit skifte til Euthyrox er alle mine øjne-problemer forsvundet :-)

*Pia
  • Hej Glad36 og Pia.
    Tusind tak for jeres svar.
    Jeg havde slet ikke tænkt
    på at det kunne skyldes de
    nye eltroxin.
    Hilsen NF.
  • Jeg har det også sådan. En gang imellem lidt nedsat syn på højre øje og det stikker lidt i det venstre.
    Jeg troede bare at det var fordi mit stofskifte var for lavt - som det også er lige nu.

Mvh Adam
  • Hej Adam.
    Tak for dit indlæg,ja jeg tror egentligt også at det både
    skyldes det lave stofskifte og bivirkninger af den nye
    eltroxin pille.jeg kan også nikke genkendende til det
    med stikkeri i øjnene, plus mine øjne indimellem kan
    føles hårde som stenkugler.
    Hilsen Nf.
  • Hej! Jeg har også haft problemer med øjnene siden opstart med ny Eltroxin. I begyndelsen satte jeg ikke generne i forbindelse med tabletterne, men nu er jeg ikke i tvivl om sammenhængen. Mine øjne - især det ene -er hævede og røde, kløende og ekstremt lysfølsomme. Jeg kan ikke gå udenfor bare et øjeblik uden solbriller, så løber øjnene helt vildt i vand. Det stikker også i øjnene af og til og mit syn er så sløret, at jeg har svært ved at læse. Jeg har indrapporteret problemet som en bivirkning.

Pjevs
  • Jeg havde lignende problemer med øjnene og synet da jeg tog ny Eltroxin. Siden 1. maj har jeg taget Euthyrox og syn og øjen-problemer er nu væk.
    Jeg har også indrapporteret det som en bivirkning ved Ny Eltroxin.
    Mvh Peter
  • Hej Pjevs og Peter.
    Tak for jeres indlæg,ja så må der jo være
    nogle der må tage os seriøs med hensyn
    til den nye eltroxin pille.
    Vores sygdom er ubehagelig nok i sig selv.
    VenligHilsen NF.
  • Jeg er i behandling med euthyrox siden februar og er stadig ikke indstillet, - TSH ca 9 - . Den sidste måneds tid har jeg mærket kraftigt nedsat syn, - har svært ved at se tydeligt, svært ved at "indtille øjnene", føler der er en hinde foran dem....
    har været til optiker ( ventetid hos øjenlæge)--han konstaterede at mit synsfelt var væsentligt mindre end for to år siden, og at det i det hele taget virkede mærkeligt! Umiddelbart var der ikke tegn på nogen øjensygdom. Han spurgte om jeg tog medicin og sagde jeg skulle kontakte min læge, for at høre om en sammenhæng der.
    Er det nogen som genkender dette??
    På forhånd mange tak
    og mange hilsner
    jane
  • Jeg har også haft kraftigt nedsat syn et par gange i forbindelse med forøgelsen af medicinen. Og det var stort set ligegyldigt om det hed Eltroxin Euthyrox eller andet.
    Sidste gang bare 4 microgram mere om dagen var nok til det (jeg har mange forskelige stofskifte piller:-) )
    Jeg trappede ned 6microgram ( det er noget med at dele piller) og synet var blevet godt igen efter 2 uger.
    Jeg havde kraftige smerter i hofterne samtidig.
    Mine tal er også underlige nu. For meget T3 og for lidt T4.

Mvh Adam
Log in eller Registrér for at kommentere.