Euthyrox
Hej, Alle.
Jeg skal til læge på fredag og vil bede ham om at få det nye Euthyrox. Er der nogen, der har styr på, hvad jeg skal medbringe til ham for at få det? Noget med en godkendelse osv?
På forhånd tak
Solsikke
Jeg skal til læge på fredag og vil bede ham om at få det nye Euthyrox. Er der nogen, der har styr på, hvad jeg skal medbringe til ham for at få det? Noget med en godkendelse osv?
På forhånd tak
Solsikke
Kommentarer
print produktgodkendelsen ud fra lægemiddelstyrelsens hjemme side så han kan se at de er godkendt i dk. Den kan du finde på www.produktresume.dk
søg på Euthyrox. Hvis du skal have lavet en recept så du kan få dem på et svensk apotek så tag produktgodkendelsen med til sverige så det svenske apotek kan se den. På hjemmesiden www.fass.se kan du se den svenske indlægsseddel og priser.
Findes der andre måder at få dem på, for jeg bor ret langt fra Sverige, og kommer aldrig derover...
VH Solsikke
Hvis du får din læge til at søge en udleveringsattest hos Lægemiddelstyrelsen
- så skal du jo ikke til Sverige efter dem ;-)
Alternativt (uden om din læge) kan de købes her:
https://goldpharma.com/?show=item&item=home
*Pia
GoldPharma vil jeg kun bruge hvis alt andet glipper - jeg kan ikke på deres hjemmeside finde nogen fysisk adr på dem - jeg synes at jeg har fundet antydninger af at de er beliggende i Spanien eller Portugal? Normalt handler jeg ikke med internet baserede firmaer der ikke opgiver en fysisk adr.
Hvor mange af I andre har fået jeres læger til af søge udl. tilladelse eller skrive en recept på Euthyrox? Ud fra debatten kan jeg se at Sunrose og Pernille (hpcc2008) har, er der andre?
Jeg vil yderligere tage en udskrift at lægemiddelstyrelsens skrift om bivirkninger mm med til lægen hvis jeg skal prøve igen:
http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024 ... elID=14939
Mvh Peter
Min læge har søgt en udleveringstilladelse...
P.t. venter vi på at den skal dukke op.
Jeg har dog (med stor fornøjelse) taget Euthyrox i en uge nu.
Dem har jeg (i panik) købt via Goldpharma.com. Efterfølgende skiftede jeg læge. En læge som gad at høre på mig - og som med det samme var med på idéen om at søge om en udleveringstilladelse på Euthyrox :-)
Du har hel ret i, at Goldpharma's website er ugennemskuelig.
Jeg handle normalt heller ikke med sådanne firmaer - men man kan komme så langt ud, at man er parat til (næsten) hvad som helst....
Jeg ønsker dig fortsat "god kamp" hos din læge. Mon ikke han/hun er til at overbevise, når du står med Lægemiddelstyrelsen's skrivelse i hånden?
*Pia
Min læge er ved at søge om udleveringstilladelse på Euthyrox. Jeg har også (i panik) bestilt hos Goldpharma og er gået igang med pillerne.
Pillerne er græske (!) og selvfølgelig er jeg da utryg! Har tjekket at der står EM 125 på pillen (som Merck - producenten- foreskriver) og håber at de er gode nok. Vælger at tro at der ikke bliver svindlet med noget så billigt som stofskiftemedicin? Men er da utryg. Har nu taget pillerne 4 dage, og føler mig ihvertfald ikke ringere end på alm. gl. Eltroxin....Jeg blev også dårlig af ny Eltroxin...
Håber udlveringstilladelsen går igennem, hvorfor blev din afvist Peter?
Jeg har ikke kunnet finde om særlige bivirkninger til Euthyrox, kunne du Chila - tror det var dig der omtalte bivirkninger - ikke henvise til den information du omtaler?
Det bliver nok svært for os danskere at finde andre egnede præparater, da det kun er Eltroxin og Euthyrox der er godkendt.
Men det lyder da spændende!
Jeg ville allerhelst prøve Armour, men det lyder som det er ret umuligt at få fat i det....
Med venlig hilsen
Gitte
Min mand er lige nu kommet hjem fra arbejde og har talt med adskellige læger på jobbet. De mener alle det samme, nemlig det hele kommer an på hvad der er den rigtige dosis for netop dig. De mener det er lige meget hvilket præparat man tager. Men min mand siger at triosint er det renneste stof.
bivirkningerne på euthyrox er ofte hovedsmerter, svige i øjnene, tøre øjne, svulmed hoved osv. men det handler om rigtig dosis. chila
Dog står der på lægemiddelstyrelsens hjemmeside at det kan tage op til tre uger at få tilladelsen. Apoteket siger at jeg skal regne med en måned fra jeg har udleveringstilladelsen indtil jeg kan få medicinen. Er der nogen der er kommet så langt? Hvor lang tid tog det?
Jeg tager en af dagene et smut til Sverige og køber Euthyrox med en recept.
Jeg har fundet ud af, at man kan ringe på 0046 771 450 450 angive et apotek et hvilket som helst sted i Sverige og få oplyst bl.a. hvilke størrelser Euthyrox tabletter det pågældende apotek har på lager.
Mvh Peter