Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp....

2

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ok - men på skrift kan noget virke anderledes end man har tænkt det.

    Hvis du har brug for lidt "snak" vil jeg gerne "tale" med dig. Dog er jeg ikke hver dag så hurtig på computeren, som jeg har været i dag.
  • Indstillinger
    det vil jeg rigtigt gerne..
    men hvordan?
  • Indstillinger
    Du lagde igår et indlæg ind, hvor jeg fik fornemmelsen af, at du ikke har det så nemt.

    Så hvis du har behov for at fortælle lidt om det, og muligvis har lidt behov for at høre fra en voksen, du ikke kender, ja, så ville jeg bare tilbyde at jeg gerne vil læse og forholde mig til, hvad der plager dig.

    Jeg kan ikke garantere dig, at jeg kan hjælpe dig, og jeg vil måske endda stille nogle sprøgsmål for at forstå dig - og forhåbentligt vil andre deltage i debatten.

    Jeg har givet dig nogle forslag i forhold til, hvad du hidtil har skrevet. Er det noget, du mener du kan bruge? har du spørgsmål i den retning?
  • Indstillinger
    det at jeg skal acceptere mig selv. og lide mig som jeg er. det er ret svært når man har fået det stik modsatte at vide i 8 år..
  • Indstillinger
    Derfor har jeg også foreslået dig, at du måske skulle have lidt hjælp, men når du er så kort for hovedet, så kan hverken jeg eller nogen anden sådan bare lige hjælpe dig.
  • Indstillinger
    kære prizt34----du skriver at 15 år er helvedes lang tid at vente på kærlighed----er det den kærlig hed fra en kæreste du taler om
    for så er det ikke ualmindeligt
    når man kun er 15 år----men jeg tolker det også som du aldrig har fået kærlighed fra dine forældre ---ja så må jeg sige det er lang tid at vente på nærhed og kærlighed---
  • Indstillinger
    Hej Prizt,

    Jeg har en fornemmelse af, at du allerede har opgivet at få noget, du kan bruge her fra, men jeg prøver alligevel.

    Når man har været udsat for mobning, har fået at vide gennem mange år, at man er dum, grim, ubrugelig osv. osv., så ender man naturligvis med at selv tro på det, og det er du et tydeligt eksempel på. Du er øjensynligt fuldstændig ude af stand til at tro på, at der rent faktisk findes nogen, som vil dig det godt, og som gerne vil hjælpe dig, hvilket jeg sagtens kan forstå, men hvis du vil bryde den onde cirkel, er der kun en, der kan starte – og det er dig selv.

    Samtidig er du en typisk ung – hvis ikke det bare kommer af sig selv, så kan det også være lige meget.

    Du har allerede i disse få indlæg konstateret at danske piger er overfladiske, fordi de ikke lige falder for dig på stribe, du er også ved at komme frem til at udenlandske også er det, fordi en enkelt har valgt dig fra. Den eneste ene er noget ”pis”, du er ikke lækker – der ud over er du voldsomt afvisende og meget uimodtagelig overfor gode tanker.

    Alt sammen en helt naturlig reaktion fra en ung fyr, der har været udsat for mobning.

    Du kan ganske enkelt ikke forlange at andre skal synes, du er rar at være sammen med, når du ikke en gang selv kan klare at være sammen med dig selv og søger negativitet.

    Du skal simpelt hen have noget professionel hjælp, og ingen vil påstå at det er nemt – slet ikke, men du kan sagtens få et godt og fornuftigt liv, hvis du vel at mærke selv vil og selv vil gøre en indsats.

    Ja, ja, ja – det er meget nemmere at sidde her og skrive end at føre det ud i livet, det ved jeg, men dit valg er, at enten får du ret i din profeti fra dit første indlæg, at du skal sidde ensom, sur og negativ hele dit liv, eller også går du målrettet i gang med arbejdet, som bestemt er hårdt, og du ender med at få et godt og positivt liv. Valget er dit.

    Jeg ved jo ikke hvordan din kontakt er med dine forældre? For det ville være det naturlige sted at starte for dig, men hvis ikke du føler, du kan få hjælp og støtte fra den side, så må du tage den dybe indånding alene, og i første omgang kontakte skolepsykologen og fortælle, hvor dårligt, du har det og der forhøre om, hvordan du kan få noget professionel hjælp.

    Og så vil jeg foreslå dig, at du lige så stille arbejder på at gøre noget ved dig selv og dit udseende. Jeg aner ikke, hvordan du ser ud, og hvor meget du i forvejen gør, så her nogle forslag – muligvis det allerede er noget, du gør – så glemmer du bare det her, men det kan jeg jo ikke vide. Netop de små ting kan faktisk gøre, at du stille og roligt får det lidt bedre med dig selv, så det er et godt sted at starte:

    Sørg for du altid er ren og har rent tøj på og rene negle, hvis du i forvejen ikke ligner en modejournal, så skal du heller ikke begynde på det nu – du skal klæde dig i tøj, du har det godt i – det er ret vigtigt. Pas dine tænder, så de altid ser rene og pæne ud, bliv klippet en gang i mellem, så dit hår altid sidder ordentligt. Hvordan har din vægt det? Dyrker du noget motion? Motion er en meget, meget god måde at få det bedre på, både fysisk og psykisk.

    Men – aller først: Prøv at få noget professionel psykologhjælp – det har du brug for.

    Varme tanker
  • Indstillinger
    til solo313:
    jeg er elsket af min mor. jeg har aldrig set eller mødt min far. har haft en sted-far som jeg har taget til mig som en far.

    til lotte123:
    jeg har ikke opgivet at få noget fra dig som kan hjælpe. undskyld jeg siger det men jeg tror du analysere mine indlæg forkert.

    og kort for hovedet?. forstår ikke hvad sætningen betyder..
  • Indstillinger
    Kære,

    Jeg forsøger faktisk udelukkende at forholde mig til det, du skriver - så hvis min opfattelse er en fuldstændig misfortolkning, så tror jeg ikke, jeg er den eneste, der måske misforstår dig.

    En sætning fra dig, citat "det at jeg skal acceptere mig selv. og lide mig som jeg er. det er ret svært når man har fået det stik modsatte at vide i 8 år.." citat slut, er for mig meget kortfattet, a la "det der sludder har jeg hørt så mange gange, det kan jeg ikke bruge til noget" - derfor opfattede jeg det som at være "kort for hovedet" dvs. noget afvisende. Og jo, det kan da lyde som noget sludder, men det er altså det, der skal til.

    Jeg har klart opfattet, at du så gerne vil have en kæreste, så gerne vil møde kærligheden. At det er de færreste, der oplever sådan noget som 15-årige, ved jeg godt, du ikke kan bruge til så meget - de fleste unge på din alder ER faktisk yderst overfladiske, men min fornemmelse af dig, er at du er en ung dreng, der har det ret så svært, så hvis du overhovetdet vil have denne her kæreste, og vel i bund og grund accepteres af dine kammerater, så vil jeg påstå, at du altså skal arbejde en del med dig selv.

    Men jeg vil da meget gerne vide, hvor du mener, jeg har misfortolket dig, for hvis jeg skal forstå og måske hjælpe dig lidt på vej, så er det jo rart, at vi taler "samme sprog" :-)
  • Indstillinger
    kære prizt34 ---det er godt at høre at du er elsket af din mor ----du har akcepteret di n sted far --forhåbentlig er han god ved dig----du formulerer dig kort --men godt så man sagtens kan for nemme hvad du mener --jeg er ikke selv til de lange sætninger --men sådan er man så forskellig ----
    det her med at elske sig selv --bliver altid brugt i terapi ----men det er ikke så let og tager tid før man forstår det
    du har i 8 år hørt det modsatte ---var det da du blev mobbet ----den mobning er den overstået
    var din mor ikke klar over det --var der ingen der hjalp dig ----alle der mopper har det dårligt med sig selv --men har alligevel en styrke i sig ---så deres tilfredsstillelse er at finde de svage ----finde et offer og finde andre svage som de får med i flokken ----det har altid fundet sted --men er blevet værre ---med alle de mobil tlf---jeg blev også moppet i skolen --jeg havde fregner..brugte briller --var lidt for tyk --lidt for stor ende ---jo der var nok at tage fat på
    så jeg ved godt hvordan der er ---så denne gang var det lidt om mopperi ----
Log in eller Registrér for at kommentere.