Sjøgrens Syndrom......Alene i verden ?
Jeg har haft Sjøgren i godt 4 år. I den tid har jeg ikke mødt eller hørt om andre med denne sygdom. Er jeg da helt alene med denne trælse sygdom, eller er der andre derude, der føler det samme ? Jeg vil gerne i kontakt med andre, som selv har Sjøgren eller måske har pårørende med den.
Jeg har primær Sjøgren med hele smøren : tørreøjne, nedsat spytproduktion, smertende led, er for det meste dødtræt, nedsat immunforsvar osv og har som noget specielt til tider op til 42.2 i feber.
Jeg har primær Sjøgren med hele smøren : tørreøjne, nedsat spytproduktion, smertende led, er for det meste dødtræt, nedsat immunforsvar osv og har som noget specielt til tider op til 42.2 i feber.
Kommentarer
Anne
Anne
Jeg har ikke sygdommen - men er i risikogr. for at udvikle det. se mit indlæg : Inflammatorisk Bindevævssygdom!!
Men føler med dig da jeg også har træthedsyndromet som er så belastende - samt jeg har udtalte smerter!
Kan du arb. ???
Jeg er pt. sygemeldt - går og venter på medicinen skal begynde at virke!! Får Imurel samt Prednisolon!
Håber din sygdom falder til ro på et tidspunkt- får du ikke behandling???
Ha´det godt
Mvh V.M.L
Jeg har konstant smerter i muskler og led, og jeg kan mærke, at det i hvert fald ikke er blevet bedre, tværtimod. Jeg har deltaget i et kursus, som kommunen har arrangeret, som hedder" Lær at leve med en kronisk sygdom", det kan jeg varmt anbefale til andre. Her får vi bl.a. værktøjer til at håndtere smerter og træthed, og man er sammen med andre, som er i samme synkende skude, som en selv. Jeg er lige sluttet med Plaquenil, da jeg havde en del gener, som pillerne er under mistanke for. Jeg får flere gange om dagen koldsvedsture, eksem i hårbunden, og så er min hørelse på højre øje blevet ekstrem dårlig med tinitus til følge. Jeg er meget spændt på, hvordan min situation bliver, når pillerne er helt ude af kroppen. Jeg går til varmtvandssvømning, som er utrolig dejlig, det giver mig bevægelighed stort set uden smerter, når jeg er i vandet. Jeg kan mærke, at min bevægelighed er meget større i varmt vand. Jeg har fundet ud af, at når man har Sjøgren, kan man få vederlagsfri fys- behandling, så det starter jeg med først i august.
Nej du er ikke alene...jeg har også sjøgrens syndrom...og fik min diagnose i 2005...og fik førtidspension tilkendt i marts 2006, pga. sygedommen... Jeg har mange problemer med at mangle spyt...så jeg har meget svært ved at synke...(så jeg får energi drik fra apoteket...)og som følge af det har jeg mange huller i mine tænder...så jeg er hos tandlægen hver 3 mdr...men det er godt at man får hjælp til tandlæge behandling....har ikke så mange problemer med mine øjne. da jeg drypper dem mange gange om dagen...
men led smerterne er der hele tiden og trætheden... hvornår er fys. behandlingerne blevet vederlagsfri igen...jeg gik til fys i 2006, og fik at vide at de ville lukke for den slags behandlinger. fordi de skulle spare penge..